wedstrijdpaarden op de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

wedstrijdpaarden op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 19:11

Het leek me het meest logisch om deze vraag hier te posten. Sorry als het toch niet klopt...

Ik had vandaag een gesprek met iemand en die zei dat geeneen wedstrijdpaard met een hoger iveau nog op de wei mag. Ik hoop zelf eigenlijk dat er wel hogere wedstrijdruiters zijn die hun paarden gewoon lekker elke dag even buiten hebben (wei of bak, in ieder geval los)

Dus wie rijdt er Z of hoger en heeft zijn paard nog gewoon regelmatig los? Kennen we ook topruiters die hun paarden los hebben staan? Springen of dressuur maakt hierbij niet uit.

MonsterInc

Re: wedstrijdpaarden op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:12

Volgens mij gaan de paarden wel op de wei ,alleen in wedstrijdseisoen zijn ze er wat voorzichtiger op en gaan sommige paarden alleen even aan de hand naar buiten wat grazen .

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:16

Onze paarden lopen allemaal gewoon in de wei. Eén daarvan springt Z en komt nog elke dag gewoon in de wei. Hij loopt lekker buiten met zijn vriend die ook in de sport loopt (op L niveau). Omdat hij de hele dag en soms ook 's nachts buiten staat krijgt hij ook geen peesbeschermers om. Tot nu toe (afkloppen) is er nooit iets mis gegaan. Ik denk dat paarden dat ook nodig hebben.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:17

mijn instructrice (Z, ZZ-licht -ZZ-zwaar paard = net verkocht.. ) heeft ze dagelijks op het land.. Lachen

amo_equum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:19

Ik zag laatst een stukje over Anky en die heeft ook gewoon weides. Ik weet alleen niet of die wei voor Bonfire of Salinero is Bloos

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:21

Hier gaat ook alles op de wei, Z of niet. Ik ken wel ruiters die ze er niet opzetten, maar dat gaat er bij ons op stal niet in.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:23

Mijn pony was ook Z, en we gaan nu ook weer richting Z en zij staat al 4 jaar 24/7 op de wei.

Joica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:25

wat een onzin dat zulke paarden niet op de wei zouden kunnen staan. anky heeft salinero en bonfire ook gewoon de hele dag op de wei staan..

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 19:27

Klinkt goed allemaal. Het zijn tenslotte ook dieren, geen robots.

Op de site van Anky staat dat alle paarden elke dag een paar uur naar buiten kunnen... Dus wie weet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:27

Mijn (Z) paard gaat ook gewoon in de wei....
maar ja... is ook'n fjord...

Andere Z paarden bij ons op stal gaan ook de wei in..
(doorgaans helemaal "ingepakt")

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:27

het paard van m'n instructrice prix st. george staat zoveel mogelijk buiten, soms hele dagen. dat heeft ze altijd zo gedaan. ze vind het super belangrijk dat een paard gewoon paard mag blijven. Knipoog dat is wel mooi !!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 19:28

Joica schreef:
wat een onzin dat zulke paarden niet op de wei zouden kunnen staan. anky heeft salinero en bonfire ook gewoon de hele dag op de wei staan..

Volgens diegene die ik sprak dus niet. Ik dacht ook van wel.

ecco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:28

nou las laast dat salinero alleen aan de hand mag grazen hoor!! mag absoluut niet in de wei. bonfire nu wel ja omdat hij met pensioen is...
verder heb ik zelf meerdere nationale dressuurpaarden tot de prix st georges en die komen gewoon aantal keer in de week op de wei en in de paddock.. moeten wel beetje paard kunne blijven hoor

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 19:29

Bonfire stond in zijn sportjaren wel buiten, samen met die shetlander... hoe heette die ook alweer. Dat zei ze toen vaak in intervieuws.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:29

Gewoon lekker op de wei die paarden.
Die van mij staat ook heel de dag op de wei, zonder extra peesbescherming ofzo.
Ken genoeg Z- paarden die in de wei staan, vaak wel met peesbescherming en springschoenen, maar ze staan wel buiten.

Joica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:30

ecco schreef:
nou las laast dat salinero alleen aan de hand mag grazen hoor!! mag absoluut niet in de wei. bonfire nu wel ja omdat hij met pensioen is...
verder heb ik zelf meerdere nationale dressuurpaarden tot de prix st georges en die komen gewoon aantal keer in de week op de wei en in de paddock.. moeten wel beetje paard kunne blijven hoor

hoe kan het dan dat ik salinero elke dag op de wei zie staan Vork

Revster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:31

Ik ben met mn paard Z dressuur doe hem met mooi weer overdag lekker buiten. 's Nachts en als het aldoor regent gaat ie wel naar binnen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:32

Ook het tegenovergestelde: mensen die net B beginnen te rijden en hun paard dan plotseling niet meer op de wei zetten omdat een 'sportpaard' is.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:33

Bij ons op stal komen alle paarden, B t/m ZZ alle dagen de hele dag op de wei.. Alleen dan niet samen, maar apart in kleinere weides..

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:34

Alles wat ik ken dat hoog loopt, Z tot intermediaire , ( als ik het zo goed schrijf) Helemaal ingepakt, en alleen op de wei.

Sirocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:36

Zelf rijd ik ook in het Z maar mijn paardje gaat lekker de wei op (wel maar 4 uur per dag). Dit is juist goed voor zijn ontspanning en hij loopt hierdoor ook fijner.

Ik zet hem alleen niet met iedereen op de wei of in de bak, alleen met paarden waarvan ik zeker weet dat ze niet slaan en die hij al langer kent (en in een klein groepje)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 19:43

Lotte1990 schreef:
Ook het tegenovergestelde: mensen die net B beginnen te rijden en hun paard dan plotseling niet meer op de wei zetten omdat een 'sportpaard' is.

Hun pony loopt nu M1 en mag niet meer op de wei... Want dat mogen de topsportpaarden ook niet...

MiJn_PaArDjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:44

Op stal gaat het Z... paard van de eigenaresse normaal alle dagen op de wei (wel op iets kleiner stuk dat hij niet plots een sprint pakt, uitschuift en een peesblessure ofzo aan overhoudt) en daar staat hij samen met haar oudere merrie die niet meer te veel mag lopen dus op een klein stuk moet staan.

KimKarwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:47

Ik spring met mijn pony's 1.20 / 1.30 op wedstrijden en wij hebben ze ook wel dagelijks op de wei ieder paard heeft toch ruimte nodig dan alleen een stal wij moeten toch ook de benen kunnen strekken en pony's en paarden doen dat toch ook in de natuur alleen dan 24 uur ,, en onze paarden die nationaal enzo springen staan ook dagelijks op de wei !! Vingers aflikken Haha!

MonsterInc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:59

ecco schreef:

idd !
Als het weer het toelaat worden Anky\'s wedstrijdpaarden dagelijks aan de hand gegraasd. Om blessures te voorkomen gaan de paarden in het wedstrijdseizoen niet los in de wei

kijk maar op deze link : http://www.anky.nl/index.asp?page=nieuw ... 09&lang=nl

de pensionado\'s wel Haha!

http://www.anky.nl/index.asp?page=nieuw ... 27&lang=nl