Hij herkent mij!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Hij herkent mij!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 21:52

Vaak zie je bij bijvoorbeeld ITP dat mensen hun oude (verzorg)paard gaan opzoeken. Vaak staat er dan bij dat het betreffende paard de ex verzorger/eigenaar zou herkennen. Nu is mijn vraag: is dat daadwerkelijk zo, of reageerd een paard gewoon op de manier hoe je zijn naam uitspreekt en dat hij daarop (op de toonhoogtes) reageerd.

Voorbeeld: ik heb mijn shet 15 jaar dagelijks verzorgd. Nu staat ze sinds 2 maanden bij iemand anders. Had haar een tijd niet meer gezien, ging na een maand kijken, keek niet op of om van me.

Dus, is herkennen van een ex verzorger/baas iets wat deze graag wilt zien, of is het daadwerkelijk zo?

Brand los!

_Unexpected_

Re: Hij herkent mij!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 23:24

Ik heb 7 jaar lang een pony gehad die ik moest verkopen omdat ik er te groot voor was geworden. Hij is verkocht naar België en toen we de eerste keer gingen kijken merkte ik echt dat hij me herkende. Hij stond met 2 andere paardjes die niet meer bij mij in de buurt mochten komen, hij volgde me overal naar toe en heeft heel mijn gezicht afgelikt haha. Bij mijn ouders reageerde hij helemaal niet zo. Vond het zoo ontroerend dat hij echt die andere paarden weg stuurde als ze in de buurt van mij kwamen. De 2e keer dat ik ging kijken merkte ik het ook wel, maar wel minder dan de 1e keer. Het was toen ook op een wedstrijd dus zal ook wel daar aan hebben gelegen. Hij vroeg echt om aandacht en alleen aandacht van mij.
Ook heeft hij pas zijn maatje van vroeger weer gezien, waar hij altijd bij stond, en ook was het overduidelijk dat ze elkaar herkende. Zelf was ik er toen niet bij, maar het meisje die hem heeft verzorgd vroeger.
Toen hij net weg was werd hij ook heel dun, ik weet niet of dat er ook aan heeft gelegen dat hij niet meer bij mij was. Misschien lag het ook wel aan het voer, dat zou ik echt niet weten, maar die mensen zeiden dat het goed zou kunnen zijn dat hij mij miste. Achja dat kan je natuurlijk nooit weten. Maar wat ik wel weet is dat hij me écht heeft herkent Lachen

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 23:34

We hebben 4 jaar lang een shetlander gehad, wat we vorig jaar weg hebben gegeven.. Ben nog een aantal keer op die manege geweest, en ik hoefde maar te fluiten, en ze reageerde.. Totdat ze zag wie het was.. En liep ze kwaad de andere kant op haha..

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 23:41

Had na 13 jaar mijn pony verkocht. Toen ik na een aantal weken ging kijken en hem riep reageerde hij niet. Hij vond het gras belangrijker. Leuk, zo'n pony Boos! Haha!
Nou moet ik ook wel zeggen dat hij qua karakter ook erg op zichzelf was. Hij hechtte gewoon niet zo snel aan mensen. Dat is met mijn Arabische merrietje van nu wel anders. Zij is enorm mensgericht. Gelijk hinneken en naar je toekomen als ze je ziet, geweldig!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 23:50

Een pony had ik 3 jaar niet gezien, maar die herkende mij.
Die pony was zwaar verwaarloosd en mishandeld toen ik haar kreeg.
Ik heb er 3 jaar gehad.
En toen verkocht.. ze is later weer verkocht en had al een jaar een andere naam (namelijk ginger)

Ik ging kijken en wist niet dat ze anders heette.
Ik loop daar de stallen in en roep 1x behoorlijk hard Kimberley!!!
En meteen een luidde hinnik en het koppie door het luik..
Echt zo van, HEY!!

Dus of ze herrinderde haar oude naam nog, of wist ze wist dat ik het was.
Vond het iig wel leuk!

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 23:55

Ik heb een verzorgpaard gehad 3,5 jaar lang.
Zomaar in 1 x verkocht kon nog 5 min afscheid nemen.

En jaar later heb ik hem opgezocht en ik floot altijd naar hem en dan hinnikte hij, en kwam hij naar me toe.

Toen ik aankwam vloot ik op mijn vingers want zag dat ze hem aan het rijden waren in de bak netjes de teugel, en hij hoorde het 'speciaale'geluidje en rukte zen hoofd uit de krul en hinnikte en begon te dribbelen en toen hij bij mij stond was hij rustig.

Als hij bv op het gras had gestaan had het anders kunne zijn, geen id van.
Maar ik zie dit zeker weten als een teken van herkenning

Net als dat ik nog zijn oksel ( zeg maar wees) en knipte met mijn vinger gaf hij voetje, deed hij nu nog, en hun ( nieuwe eigenaren) deden dat nooit, dus er blijft echt wel wat hangen.

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 00:17

ik heb een tijdje lang een blinde shetlander verzorgt.
Maar op een gegeven moment kregen wij een eigen paardje.
De shetlander werd verplaatst door de eigenaren. Maar als ik naar Glanerbrug fietste kwam ik langs haar weiland. Ik riep haar naam en elke keer keek ze op en kwam ze naar me toe.
En net zo met een ander verzorg paard van me..precies hetzelfde verhaal.

Ik denk wel dat dieren je herkennen

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:46

Ik heb vorige zomer heel veel met een paard gedaan.. (intotaal heb ik zo'n 4 maand met hem gewerkt)
Ik was een van de weinige (zeg maar de enige) die alles met hem kon doen...
Toen ik hem afgelopen zomer weer zag begon hij heel hard te hinniken naar mij... Ik riep hem niet of wat, hij zag mij gewoon lopen en begon te hinniken. (hij doet dit normaal eigenlijk nooit)
Dus ik had wel het idee dat het paard me had herkend...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:42

Ik denk dat een paard je zeker wel herkent als je er een hele sterke band mee hebt gehad. Ik weet niet of mijn pony mij nog zou herkennen, ze is al 12 jaar weg en toen wij haar verkochten was ze net 4. Ik weet niet eens waar ze nu is en of ze nog leeft, anders zou ik haar wel willen opzoeken.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 12:26

ik denk dat ik een sterke band heb gehad met mijn shet, gezien ik degene was die haar al die jaren haar dagelijkse verzorging heb gegeven, aandacht en liefde. Denk dus niet dat het daaraan zal liggen.

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:24

Waarschijnlijk verschilt het per paard, lijkt mij! Net als bij honden: de ene hond went nóóit aan een nieuw huis en nieuwe baas, terwijl de ander zich heel gemakkelijk aanpast!

Ik heb 4,5 jaar een paard verzorgt, 3/4 jaar nadat hij weg was gegaan ging ik weer op bezoek. Baas riep hem: Hij keek even op en ging verder met eten. Ik riep: hij keek op, en stormde naar het hek om daar zijn neus in mn gezicht te duwen.

Terwijl een ander verzorgpaard, waar ik net zo'n band mee had, gewoon totaan niet reageert... die is veel "vlakker", niet alleen wat dit betreft, maar in het algemeen... *die was ook niet beledigd of boos als ik een keer een ander paard eerder gedag zei dan hem Nagelbijten / Gniffelen*

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 22:46

Mijn vorige bijrijdpaard heb ik zo'n 3kwart jaar bijgereden, tot ik een eigen paardje kocht, en op een andere stal ging staan..
Een paar maanden later kwam dat paard ook bij mij op stal staan, en als ik hem riep hinnikte hij, en gelijk zijn hoofd boven de deur uit. Maar nu zijn we 2jaar verder, en hij reageert nog steeds wel, maar zo lief hinniken naar me doet hij niet meer Tong uitsteken

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:40

Ik weet zeker dat paarden je herkennen! Een keer was ik bij een verzorg shetlander van mij en toen kwam ik bij het hek en toen zag ik de eigenaar staan met wortels staan en die gingen het voeren, pony loopt heel langzaam van achter uit het weiland eraan, ik riep haar en hard hoofd ging direct omhoog en draafde snel naar mij toe, en ik stond bij het hek, wat nog verder lopen was dan naar de eigenaar. Vond ik ook zo lief toen Lachen

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:51

loeckie schreef:
Vaak zie je bij bijvoorbeeld ITP dat mensen hun oude (verzorg)paard gaan opzoeken. Vaak staat er dan bij dat het betreffende paard de ex verzorger/eigenaar zou herkennen. Nu is mijn vraag: is dat daadwerkelijk zo, of reageerd een paard gewoon op de manier hoe je zijn naam uitspreekt en dat hij daarop (op de toonhoogtes) reageerd.

Voorbeeld: ik heb mijn shet 15 jaar dagelijks verzorgd. Nu staat ze sinds 2 maanden bij iemand anders. Had haar een tijd niet meer gezien, ging na een maand kijken, keek niet op of om van me.

Dus, is herkennen van een ex verzorger/baas iets wat deze graag wilt zien, of is het daadwerkelijk zo?

Brand los!

ik denk dat een paard sommige wel herkennen. Maar niet altijd zo van: jeah jou zie ik weer jippie! enzo Tong uitsteken
maar hier zien 2 paarden elkaar weer terug (ja is beetje anders Tong uitsteken ) en die herkende elkaar gelijk (na een jaar)
en zijn nu weer helemaal verliefd!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:57

Ik heb 2 jaar een appaloosa verzorgt waar ik een haat/liefdes verhouding mee had. Toen ik pas weer bij hem ging kijken herkende hij mij eerst niet. Pas toen ik hem op 'mijn' manier riep kwam hij aanlopen en zag je aan zijn ogen dat hij me herkende. Ik denk dat een paard je herkent aan je stem en aan je lichaamshouding. Niet echt als persoon, zo van: jij gaf mij altijd snoepjes dus jou herinner ik me nog wel. Tenminste, dit is mijn ervaring Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:01

toen de oude eigenaar van mijn paardje kwam kijken, keek ie niet op of om Bloos .. En hij staat hier nog niet zo lang!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:02

Ik heb Splash na 3 jaar te hebben gehad na 5 maanden weer opgezocht, hij stond te eten, was chagerijning maar zodra ik zijn naam zei draaide hij 180 graden om en wist ie niet hoe snel ie moest komen, terwijl hij het verschrikkelijk vind als vreemden aan zijn stal staan. Dus ja, hij herkent je echt wel Lachen

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:02

Ik geloof er niet in.. maar sommige zeggen dat het echt zo is.. Knipoog

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:11

_Amyyy schreef:
toen de oude eigenaar van mijn paardje kwam kijken, keek ie niet op of om Bloos .. En hij staat hier nog niet zo lang!

nog een bewijs,
mijn nieuwe paardje Fleur was hier een paar maandjes en ik vroeg de oude eigenaren of ze haar weer eens wouden zien Haha! ja hoor ze kwamen. Was gezellig en toen we naar Fleur gingen... wou ze niks van hun weten! Ze was zooo boos op hun ( is niet zo lief behandeld ) en ik mocht bij haar komen maar die oude eigenaren dus echt niet Tong uitsteken

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:58

Misschien telt het niet helemaal, maar casper is 2 weekjes weggeweest, en toen ik hem ging ophalen kwam hij helemaal hinnikend naar het hek toe galopperen, en sprong er bijna overheen. Clown

Karalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:43

Ik denk dat ponys mensen wel herkennen Lachen Heb zelf geen ervaring ermee, want alle ponys die ik heb gehad staan nog bij mij Clown maar ze komen altijd wel hinnikend naar me toe in de wei Nagelbijten / Gniffelen

Cookie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:04

heb nog nooit cht een verzorg paardje gehad maar bij ons in de buurt staat een welshje waar ik en mijn vriendin heel vaak mee gingne knuffelen en zo. Heel lief beest amar de eigenaar heeft nu de wei in tweeën gesplitst en vaak staat ze nu in het deel waar je er niet bij kan. Je hoeft haar naam maar te roepen en ze staat al te kijken. Vind dat echt zo schattig.

denk dat als je echt een goede band had met het dier dat deze je hoe dan ook wel herkend.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 21:11

Cookie1992 schreef:
denk dat als je echt een goede band had met het dier dat deze je hoe dan ook wel herkend.

Denk je dat ik na 15 jaar geen goede band heb/had met mijn shet? Denk dus niet dat je redenering klopt.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:39

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:48

Mijn merrie was toendertijd 3 jaar en liep dag en nacht in het land. Ik was niet veel met haar bezig ik had haar nog maar net en ze kon me amper. (had op dat moment m'n andere paard verloren aan koliek, en daar was ik heel gek mee)
Toen ze in de herfst naar stal kwam om zadelmak gemaakt te worden, stond ze de eerste beste keer dat ze alleen maar m'n voetstappen hoorde, keihard naar me te hinniken, dat was voor mij ook het omslag moment waarop ik vond dat ze het verdiende dat ik met haar weer een band op ging bouwen.