Eurostar Klara Zeer slechte broeken!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

Eurostar Klara Zeer slechte broeken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 12:21

Hallo,

Ik was benbieuwd wat jullie hiervan vonden.

Een paar maanden geleden heb ik bij een horselover keten een zwarte eurostar Klara gekocht. Schade €80. Voor dat bedrag vind ik dat ik een goede kwaliteit mag verwachten. Jammergenoeg had ik er een keer mee gereden en begon de broek op de plek waar de rand van mijn nieuwe chaps zaten al gelijk erg te pluizen. Daarna bij mijn zitvlak. Ik ben ermee teruggegaan en de broek hebben ze gereparreerd. Natuurlijk was het een week later weer precies hetzelfde probleem wat ik al verwachte. Uiteindelijk heb ik een nieuwe uitgezocht en nu heb ik een pikeur. Supermooie rijbroek! Helemaal perfect.
Nu was ik van de week weer ik een winkel en heb ik toch weer een Eurostar Klara gekocht. Ik vind de stof erg lekker zitten en dacht dat de vorige waarschijnlijk net een verkeerd stuk stof had. (ook eigenwijs) NIET dus, gisteren voor het eerst met mn nieuwe broek gereden. Speciaal nog met laarzen. Nu zaten er heel veel pluisjes waar de bovenrand van het zadel zit (waar de beugelriem vastzit). En niet zomaar wat kleine pluisjes!

Ligt dit nu aan mij?? Ik ben altijd zeer voorzichtig met mijn spullen. Ik heb de pluisjes eerst wat afgeknipt en toen met n scheerapparaat er overheen gegaan. De stof lijkt er niet dunner van te zijn geworden en je ziet er niets meer van.

MAAR DIT HOORT TOCH NIET! En ik rijd normaal gewoon op een manege.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?? Want volgens mij is iedereen altijd heel tevreden over Eurostar maar ik kan dat echt niet zeggen. Dit is echt slechte kwaliteit. Koop een goedkope rijbroek van Harry's Horse of een Pikeur maar geen eurostar met dezelfde stof.

viefdepief

Re: Eurostar Klara Zeer slechte broeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:24

Sinds de nieuwe stoffen van eurostar vind ik de kwaliteit van de standaard klara ook drastisch verminderd Scheve mond
Mijn wedstrijdbroek is wel van de gewone "klara" stof. En ik ben blij dat ik die niet een paar keer per week draag.
Ben met je eens dat het eigenlijk gewoon schandalig is Boos!

Heb ook een eurostar klara van een andere stof deze blijft wel super mooi!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:26

eerlijk gezegd..ik zweer bij eurostar..dit herken ik eigenlijk totaal niet, geen van mijn eurostar broeken vertoont dit, liggen d'r een stuk of 10 in de kast, met zitting. somige zijn al een jaar of wat oud, en zien d'r nog tip top uit, heb dit wel gehad met een broek van kentuky na de was beurt, zat het klittenbandje (van onderaan bij de enkel) vast aan de broek, gevolg pluisjes.
heb even in mijn kast geloerd, ik heb geen eurostar klara, de meeste zijn klarissa.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:27

Bekend probleem van eurostar. Ja Die pluisjes. Lachen Mijn klara heeft het ook. Lachen

moa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:28

ik heb ook het "pluisjes probleem"met mijn eurostar finale ervonden. alleen zitten ze daar op de naad van het zitvlak
het gebeurde alleen niet niet na 2x rijden, desondanks poedersuiker

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:31

Ik vind het raar, want ik heb hem ook en heb nergens last van..
Ik rij er zo´n 3 x per week mee en heb hem nu 3 maanden ofzo en heb nog nergens pluisjes of iets, hij ziet er nog als nieuw uit.
Maar mij vertelde de verkoopster wel dat ze kunnen gaan pluizen, dus tja als je geen pluisjes wil moet je die stof niet nemen maar mij bevalt ie prima.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 12:31

Is de stof van de Klara verranderd?
Terorita, Ik denk dat je het probleem niet herkend omdat jij model Klarissa hebt. Deze heeft een lederen zitvlak en dan heb je zowieso al rond het zitvlak geen last van pluisjes. Dat scheeld. Heb je ook nieuwe broeken model Klarissa? Als mijn broek volgende week weer ergens anders flink gaat pluizen ga ik er maar weer mee terug. Ik doe er dus ook echt niets geks mee als alleen rijden.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:33

is dit dan een bekend voorkomend probleem van de klara??

LinZZZZ ik zou met de nieuwe broek toch maar even terug gaan naar de winkel neem aan dat je het bonnetje nog hebt
niet wachten tot volgende week hups terug d'r mee.
en ja ik heb ook een nieuw model klarissa..heb d'r ook één uit de zomer colectie met bling bling op me reet, beetje een heup model broek, bevalt ook erg goed

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 12:34

superlise, Ik vind het absoluut niet erg dat mijn broek een beetje gaat pluizen. Een paar kleine pluisjes vind in niet erg. Maar dat is mijn broek niet! Ik kan het eigenlijk geen pluisjes meer noemen. Ik heb de broek gekocht omdat de stof zo lekker zit.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:35

dat een broek een beetke gaat pluizen o.k, maar niet na 1 x rijden, ik zou daar ook absoluut geen genoegen mee nemen.
tis toch een hoop geld

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:38

heb even gegoogeld..
er zit eigenlijk weingi verschil tussen de klara en de klarissa

Eurostar Klara
Voorzien van steekzakken met drukknopen. Gemaakt van katoen/ polyamide waardoor de rijbroek geschikt is voor ieder seizoen.

Eurostar Klarissa
Voorzien van steekzakken met drukknopen en een kunstlederen zit. Gemaakt van katoen/ polyamide waardoor de rijbroek geschikt is voor ieder seizoen.

de stof is het zelfde, alleen heeft de klarissa een zitvlak..
zal dat zitvlak de reden zijn dat de klarissa niet pluist en de klara wel

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:40

Mijn Karla (? kunstleren zitvlak, hoge taille) pluist ook, en ik heb een Klarissa die het in iets mindere mate doet. Het zijn gelukkig niet mijn wedstrijdbroeken.
Ik vind het niet heel erg, omdat de broeken als gegoten zitten! (in tegenstelling tot Horka, zelfde prijsklasse, maar zit niet prettig als je op je paard zit). Ik heb allemaal broeken met kunstleren zitvlak.
In het begin is het pluizen me trouwens niet opgevallen, ik zou er gewoon nog een keer mee terug gaan.
Afgezien van het pluizen vind het het zeker geen slechte broeken.
Laatst bijgewerkt door venga op 01-09-07 12:44, in het totaal 2 keer bewerkt

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:41

Ik heb een Klarissa maar ik ben gewaarschuwd dat er pluisjes op konden komen van een zweep langs je been, of je laarzen/chaps. Is dat bij jou niet gezegd? Zo nee, dan zou ik zeker terug gaan!

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:43

Bij mij hetzelfde probleem, heb bij waar me rijlaarzen zitten alleen nog maar pluis zitten Scheve mond

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:44

Ik heb ook een Eurostar gehad. Erg veel pluisjes inderdaad. Een super fijne stof dat wel. Nu heb ik een Pikeur en niet één pluisje, nergens. Dus een beetje hetzelfde als wat jij hebt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:56

Heel herkenbaar, wat een pokke broek was dat. Ik ben er mee teruggeweest. Volgens de winkel kwam het omdat ik stro tilde met die broek aan. Ik zo van jaja, ik til pakken stro tussen m'n benen (want daar zaten de pluizen). Na veel gezeur is de broek opgestuurd, kreeg hem weer terug zonder pluizen, maar na 1 keer rijden was het weer drama. Broek was 104 euro, maar na een half jaar kon ik dat ding wegdonderen. Ik ga nu weer gewoon voor broeken van max. 40 euro. Die gaan wel 2 jaar mee. Merk vind ik niet belangrijk, zolang het maar geen Mondoni is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:59

Mijn Klara heeft ook pluisjes, lekker boeiend. Hij zit heerlijk Lovers En zo vreselijk vallen die pluisjes ook weer niet op..

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 13:27

Ik zie toch wel een beetje dezelfde reacties allemaal. Ben ik niet de enige! De stof is inderdaad heel fijn. Daarom heb ik de broek ook weer gekocht. Maar pluisjes krijgen ze bijna allemaal. De een meer en sneller als de ander. Ik kon gelukkig gisteren de hele pluisjesboel eraf krijgen en de stof is nog net zo sterk. Je ziet er nu helemaal niets van terwijl ik echt dacht dat het niet meer goed zou komen. Ik kan er nu mee teruggaan en dan zeggen ze waarschijnlijk "waar dan? ik zie niets?". Dus als het volgende week weer is dan ga ik er mee terug en dan maak ik wel foto's en zet ik ze hierop. Mijn vorige broek was overigens wel zo aan het pluizen dat er gaatjes in de stof kwamen. Gelukkig zijn ze bij horselover zo klantvriendelijk om alles op te sturen als het niet deugt en daarna evt andere broek uit te zoeken. Ik denk toch dat ik volgende keer eens niet zo eigenwijs ga zijn en gewoon een Pikeur Montana koop. Die kost wel rond de €130 maar die broeken zijn zo geweldig! De stof van de Klarissa en de Klara is volgens mij hetzelfde maar omdat ik vorige keer ook pluisjes op mijn zitvlak had zitten. Dat heb je dan bij de Klarissa niet.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:32

Klopt zelfs de oudere modellen hebben de pluisjes! Ik heb er 3 al een jaar of 6 en ze pluizen allemaal.Wat ik er aan doe is af en toe de pluisjes ervan af halen. Dat doe je met een oud scheermesjes dan ga je heel zachtjes over de pluisjes heen en hup weg zijn ze! Alleen wel opletten dat er geen druk op het mesje zet...
Maar als het je stoort zou ik zeker terug gaan!! Succes ermee!!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:32

Hier ook herken ik het probleem. Die van mij pluist ook! Ik dacht dat het aan mij lag.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 13:33

Ow en er was wel tegen me gezegd dat er wat kleine pluisjes op konden komen. Waren het maar kleine pluisjes! Als ze dit zien dan laten ze de broek wel behandelen want dit mag gewoon niet. Jullie horen het nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:38

Volgens mij heeft eurostar 2 soorten stof, de 450 en 830 (oid). Ik heb een een Eurostar Klarissa (dacht ik) gehad en die begon ook vreselijk te pillen. Dat was de 450 stof. Wat ik toen begreep uit topics lag het dus aan de stof, niet aan het model.

Overigens, als die broek gaat pillen je geld terug eisen. Voor 130 euro moet je gewoon een perfecte broek kunnen kopen!

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 19:46

Liek wat jij zegt klopt wel denk ik. De broek die ik heb ik ook een 450

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:49

Ik heb ook een Klara, maar ik vind het echt een heerlijke broek Ja
Hij heeft inderdaad wel pluisjes aan de binnenkant van de benen, maar daar stoor ik me eigenlijk niet zo aan. Het is jammer, maar zolang er geen gaten in zitten blijf ik er lekker mee rijden! Knipoog

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:50

Juul schreef:
Mijn Klara heeft ook pluisjes, lekker boeiend. Hij zit heerlijk Lovers En zo vreselijk vallen die pluisjes ook weer niet op..

Haha! Haha! Haha!

Mijn klara's hebben ook pluisjes Ja

En toch heb ik alleen Klara's want ze zitten het lekkerst Ja
En ik heb kindermaatje... lekker goedkoop Tong uitsteken