Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MyWishMax schreef:Beter te groot dan een been te laten staan!
Ik heb mijn pony van de B naar de M2 gereden en nog alles bij leren... Ik ben eigenlijk voor de zelf ook te snel overgegaan maar dat kwam ook mede omdat hij kreupel werd , had ik voor mijn 1e M2 wedstrijd maar 1 weekje om te oefenen. Dat is tot nu toe me enigste M2 wedstrijd geweest en het ging heel slecht ,, toch had ik 182 dus een winstpuntje
toen probeerde ik de keertwendingen nog te sluiten. Nu nii meer want van fouten leer je

MyWishMax schreef:Beter te groot dan een been te laten staan!
Daaruit maak ik wel op dat het doorstappen het belangrijkste is van de keertwendingen
Blijft die doorstappen heb je algauw een beter cijfer
Riannneh schreef:Ik ben 2 weken terug op trainingsweek geweest bij Bartels en ik ben nu ook M2.. Er was nog een ander meisje die ook M2 ging starten die ook met de keertwendingen bezig was.. een hele geruststelling was het voor ons toen Imke toegaf dat zelfs zij het ook niet voelde of het paard nou goed mee stapt als je de keertwending rijdt.. je probeert hem gewoon niet te klein te rijden en probeer (als er iemand in de buurt is) te vragen of die kan kijken of het goed gaat.. (daar hoeven ze geen 'paardenverstand' voor te hebben, alleen ff kijken of de achterbenen ook iets doen) Succes!
Ja vraag ik ook altijd!!
Jaa zeker wel
Zaturdag me 2e wedstrijd M2
En ik ben nu beter voor bereid
,, Vorige wedstrijd had ik omdat mijn pony kreupel werd 1 weekje om alles van de M2 erin te stampen
Nu loopt ie super

)
nu maar kijken of de 2e keer M2 beter gaat

Kaitlin schreef:bij mij wisselt het heel erg, óf ik haal 7ens óf ik haal 4en.
Mijn paard is nogal een heethoofd en gaat vaak goed de oefening door, omdat ze van achteren heel actief blijft, maar soms rijd ik te voorzichtig, en dan verzamel ik te veel, zodat ze om de middenhand draait.
Thuis train ik ze ook groot, soms zelfs door over de hoefslag travers en dan in de hoeken scherp doordraaien en verder gaan over de hoefslag, zo gaan ze tactmatig goed lopen.
@ patjelisa: Ik heb jou wel eens eerder in het Negro topic gezien, maar jij rijd toch zeker al langer wedstrijd als een half jaar???
(excuses als het niet zo is..)

patjelisa schreef:ksb schreef:bij mij wisselt het heel erg, óf ik haal 7ens óf ik haal 4en.
Mijn paard is nogal een heethoofd en gaat vaak goed de oefening door, omdat ze van achteren heel actief blijft, maar soms rijd ik te voorzichtig, en dan verzamel ik te veel, zodat ze om de middenhand draait.
Thuis train ik ze ook groot, soms zelfs door over de hoefslag travers en dan in de hoeken scherp doordraaien en verder gaan over de hoefslag, zo gaan ze tactmatig goed lopen.
@ patjelisa: Ik heb jou wel eens eerder in het Negro topic gezien, maar jij rijd toch zeker al langer wedstrijd als een half jaar???
(excuses als het niet zo is..)
Nee want toen ik een half jaar wedstrijden reed moest ik stoppen omdat Ti amo allergie heeft van rvs bit dus dat moet eerst allemaal goed helen.
)
2x een 5e
Ik was zoo blij het ging zo slecht ik was echt serieus chagarijnig, maar bleek ik ook nog 2 x 1e te zijn 

weet dat ik voor mijn 2e proef 188 had, omdat de nummer 2 181 had. De eertse proef had ik wel minder, denk 185 ofzo, maar weet het niet meer zeker!