Nieuwe trailer! Maar welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charret

Nieuwe trailer! Maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 23:15

Ik mag een nieuwe trailer uitzoeken. Go jij! Go jij!

Maar ik weet niet waar ik het zoeken moet.
Met welke merken en modellen hebben jullie goede ervaringen?

Even wat puntjes:
*Het moet een [grote] 2-paards trailer zijn. Onze trailer van nu is 1,5-paards en onze Fries past er eigenlijk niet in. Hij heeft als schofthoogte [ong] 1.70m.
*Er moet een zadelkamer in zitten
*Het hoeft niet de goedkoopste te zijn, maar ook niet de duurste. Een gemiddelde prijsklasse.
*Kleur, liefst zwart.

Dat was het volgens mij wel..Ik hoor het graag!

ikke

Re: Nieuwe trailer! Maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:28

Ifor Williams, Westfalia, Weijer. In die volgorde en verder niks.
Ifor is sterk, degelijk maar erg zwaar. Westfalia is comfortabel, degelijk, waardevast en eenvoudig verkrijgbaar met 2400kg-spec, Weijer is eenvoudig, degelijk en met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Zwarte trailers zijn voor sukkels (excuseer de uitdrukking), in de zomer heb je hiermee namelijk het probleem van oplopende binnentemperatuur, wat met een lichte trailer niet gebeurt. Bovendien zie ALLES op een zwarte trailer, dat is echt na ieder gebruik uitgebreid poetsen, als je tenminste steeds netjes voor de dag wilt komen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:57

Zwart is in de zomer de meest warme kleur, omdat het het minste licht weerkaatst.
Je kan denk ik beter kiezen voor een trailer met een lichte kleur.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:27

Judje schreef:
Zwart is in de zomer de meest warme kleur, omdat het het minste licht weerkaatst.
Je kan denk ik beter kiezen voor een trailer met een lichte kleur.

Idd, denk ik ook. Humbaur trailers hebben meestal ook goede kwaliteit. Ik heb nu de Humbaur Single en ben er heel tevreden mee Bloos

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 07:28

ikke : Zwarte trailers zijn voor sukkels (excuseer de uitdrukking),

Waarom worden ze in Godsnaam dan gemaakt, dan zijn dat ook zware loosers dan, hoe durven ze een zwarte trailer te bouwen zeg !!
Nou krijg ik binnenkort zeker ook de dierenbescherming op m'n dak, ik heb een donkerblauwe.

Is iemand die een zwart paard heeft ook een sukkel ??

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 07:32

het temperatuurverschil maakt bijna niets uit hoor of je trailer nu zwart is of wit.
Zwart is veel en veel mooier.!!
Ifor vind ik persoonlijk niets, Ik zou eerder voor de Mustang (is extra lang) gaan

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 07:59

Ik heb 2 grote paarden, daarom heb ik een trailer gekocht die standaard hoger is dan de rest. Dat is een 2 paards Bloomert geworden. Ik heb er geen zadelkamer in, maar ze zijn er uiteraard ook met zadelkamer. Zwart zou ik zo niet durven zeggen. Je ziet niet zoveel zwarte trailers. HIj is er wel in antraciet (heel donker grijs).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:08

kavama schreef:

Waarom worden ze in Godsnaam dan gemaakt, dan zijn dat ook zware loosers dan, hoe durven ze een zwarte trailer te bouwen zeg !!
Nou krijg ik binnenkort zeker ook de dierenbescherming op m'n dak, ik heb een donkerblauwe.

Dat moet je niet tè letterlijk nemen. Ze worden gemaakt omdat er altijd mensen zijn die zo nodig elke dag willen poetsen Extreme duivel
Op een zwarte trailer zie je ALLES, elke zandkorrel, elk stofje, elk krasje, niets blijft verborgen. En helaas, donkerblauw is nauwelijks beter.
Nee, ik stuur niet de dierenbescherming op je af, ik vraag me hooguit af of je niks beters te doen hebt dan je trailer te poetsen Extreme duivel
Datzelfde geldt voor een zwart paard en ja, ik hèb een zwart paard en nee, hij ziet er niet uit; hij is goor, so what!
mariellede schreef:
het temperatuurverschil maakt bijna niets uit hoor of je trailer nu zwart is of wit.
Ifor vind ik persoonlijk niets, Ik zou eerder voor de Mustang (is extra lang) gaan

1e klas middelbare school natuurkunde deden we al proeven met temperatuurverschillen bij witte, zwarte en glanzend gepolijst RVS potjes en ja, daar zat een duidelijk meetbaar verschil in!
Voor de rest, poets ze. TS mag niet klagen dat ze niet gewaarschuwd is Duivel

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:09

wij hebben een zwarte en hiervoor hadden we een witte en qwua temperatuur maakt het echt niet veel uit hoor.

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:16

ikke schreef:
kavama schreef:

Dat moet je niet tè letterlijk nemen. Ze worden gemaakt omdat er altijd mensen zijn die zo nodig elke dag willen poetsen Extreme duivel
Op een zwarte trailer zie je ALLES, elke zandkorrel, elk stofje, elk krasje, niets blijft verborgen. En helaas, donkerblauw is nauwelijks beter.
Nee, ik stuur niet de dierenbescherming op je af, ik vraag me hooguit af of je niks beters te doen hebt dan je trailer te poetsen Extreme duivel
Datzelfde geldt voor een zwart paard en ja, ik hèb een zwart paard en nee, hij ziet er niet uit; hij is goor, so what!
mariellede schreef:

1e klas middelbare school natuurkunde deden we al proeven met temperatuurverschillen bij witte, zwarte en glanzend gepolijst RVS potjes en ja, daar zat een duidelijk meetbaar verschil in!
Voor de rest, poets ze. TS mag niet klagen dat ze niet gewaarschuwd is Duivel

Daar heb je het over RVS! Een trailer is van hout/polyester!
Wij hebben net een nieuwe extra hoge Hotra Salinero Black edition gekocht.
Super trailertje!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:25

Ik heb de trailer bijna een week, en.... nog niet een keer gepoetst Clown
Ik was het ook niet van plan, alleen een keer in de was zetten omdat ie op het dak wat dof word, hij is tweedehands.

maar vond het zo'n rare opmerking, kon het niet nalaten.

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:28

kavama schreef:
Ik heb de trailer bijna een week, en.... nog niet een keer gepoetst Clown
Ik was het ook niet van plan, alleen een keer in de was zetten omdat ie op het dak wat dof word, hij is tweedehands.

maar vond het zo'n rare opmerking, kon het niet nalaten.

Ik ben ook niet van plan mijn trailer elke dag te gaan poetsen omdat ie zwart moet blijven!
Poets liever mijn paard in die tijd Knipoog Haha!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:31

Nog zo'n sukkel met een donkerlblauwe !! Mijn ervaring: of je nou blauw of wit hebt, in de zon worden ze allemaal bloedheet. Kwestie van raampjes open en géén achterzeiltje sluiten en dan komt het prima voor elkaar. Uhhmmm, ik poets hem ca. 2 of 3 keer per jaar en de rest doet de regen wel (maar een witte blijft ook écht niet schoon hoor) Haha! Hij ziet er altijd keurig netjes uit !

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:32

jeetje wat een geweldig zinnige reacties.
Topicstarter zal zelf ook wel beseffe dat ze moet poetsen, ze vraagt om merken trailers niet om kleur ervaringen.

Ik heb goede ervaringen met de ifor williams, de westeria en bockman trailers. Heja zijn erg mooi en betaalbaar, maar wel erg klein voor grote paarden dus zou ik niet doen.

ik weet niet welke precies met zadelkamer geleverd worden helaas...

Succes ermee.

En inderdaad, raampjes zijn wel belangrijk, de kleur doet er in mijn ogen weinig toe

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:42

de mensen waar wij de trailer van hebben hadden hem juist voor hun grote paard, hij is best hoog en een Heja.
Het is een 1,3/4 paards
KLeur maakt mij ook niet uit, we hebben hem van bekende overgekocht en dan heb je weinig keus wat betreft kleur.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:47

heja is als het goed is 30 cm korter van voor tot achter. Tenminste toen ik (paar jaar terug) voor mijn paard een trailer ging kopen viel dat me op. Is ook gelijk de reden dat ik die niet gekocht heb.

Maar misshcien hebben ze aparte grotere modellen, of is dat inmiddels niet meer, dat zou kunnen.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:51

Heb sinds half jaar een aluminium Blomert trailer. Zit geen zadelkamer in, maar ben er super gelukkig mee! Ligt erg goed op de weg, ook achter mijn relatief kleine auto. De trailer is behoorlijk hoog.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:38

Yuri schreef:
En inderdaad, raampjes zijn wel belangrijk, de kleur doet er in mijn ogen weinig toe

Toch apart dan dat in de nieuwe europese richtlijn geëist wordt dat het dak een lichte kleur heeft bij lange ritten. (EG richtlijn 1/2005) Zoveel invloed heeft het dus kennelijk wel.

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:48

Ik heb een Atec Olympialine, echt een superdingetje. Leverbaar in 1.5 en 2 paards. Met of zonder zadelkamer leverbaar. Persoonlijk zou ik echt niet voor zwart gaan, dat wordt inderdaad warmer als een witte. Stalgenoot heeft een zwarte namelijk.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 08:46

Wij hebben op het moment een donker groene en die heeft een wit dak dus dat zou moeten schelen.

Ik denk dat je wit net zo schoon moet houden als zwart. Knipoog Maar dat is het punt niet.

Ik wil graag een goede grote trailer Haha! Ik schrijf jullie modellen op en ga op zoek!

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:23

Na wat Weijer's hebben we nu een een Humbaur Pegasus.
Het is een volpoly met een poly kern zodat hij absoluut niet gaat rotten. Zo adverteren ze tenminste.
Veel polytrailers hebben nog een houten kern.

Ik ben zelf niet zo van zwart. Ik vind het net een doodskist maar dat is mijn persoonlijke mening.
De temperatuur zal in de zomer wel iets hoger zijn, maar als je paard er zomerdag toch niet heel de dag op staat is dat niet van belang. Ik heb een zilverkleurige genomen. Dit is de kleur waar je het vuil het minst op ziet. Hiervoor hadden we een witte en 2 a 3 per jaar maak ik de trailer helemaal schoon. Mest haal ik er altijd direct uit en erg vieze strontstrepen verwijder ik meestal direct.

Mijn paard is 1.68 en wil absoluut niet laden als hij zijn oren maar ergens raakt. Zodat ik altijd een extra hoge trailer wil en daar is deze trailer super voor. Hij heeft enorm veel ruimte over. Qua wegligging vind ik hem super en de paarden staan er heerlijk rustig op.

Ik heb nu 4 trailers gehad, het lijstje met criteria wat ik heb.

Wat een trailer bij mij absoluut moet hebben:
Behalve voldoende ruimte aan de binnenzijde en een goede wegligging en kwaliteit.
* trapbescherming aan de binnenzijkant. Liefst ingegoten. Het is niet zo dat mijn paarden staan te slaan. Maar in een bocht willen ze nog wel eens een stapje opzij zetten. Dan komen ze tegen de wand aan en beschadigen ze deze snel.
* Uitzetramen... een dakluik gaat altijd lekken

* We hebben altijd een houtenbodem gehad en nu een alu. Het kan niet gaan rotten, maar ook hier kan corrosie optreden. Het nadeel is wel dat de trailer er zwaarder van wordt. Dat betekend meestal dat je minder gewicht mee mag nemen. Met twee paarden erop mag je dan niet heel je zadelkamer volstouwen want dan wordt het geheel te zwaar beladen.

* Reserve wiel hebben we nog nooit gedaan. Nog nooit een zodanige lekke band gehad dat we niet naar huis konden komen. Op 3 wielen loopt hij ook naar huis. Vaak hangt zo'n reservewiel er jaren op en is het rubber ook niet meer optimaal.

* panieksluiting voor. Als is het alleen al handig dat je de voorstang aan 1 zijde kunt weghalen zodat je er makkelijk in en uit kan. Ik heb doorgaans voer in de trailer staan en hoef dus niet iedere dag te bukken

* Zorg bij een zadelkamer dat de deur breed genoeg is voor je zadel. Onze huidige trailer heeft een inschuifbare zadelsteun. Zalig. Verder vind ik in de zadelkamer hoofdstelhangers ook erg prettig.

* Op de klep rubber met ingegoten latten. Geen gietvloer want die wordt glad.

* Ik heb nu een bovenklep achter erg prettig. Behalve als het geregend heeft want dan moet je oppassen dat je niet gedoucht wordt Bloos maar als je een zeiltje neemt... Neem een rolozeil. het scheelt enorm vaak oprollen

* Als je veel met de trailer over een zandpad oid met de hand moet trekken neem een zwaar voorwiel.

* veel trailers hebben een lage verzorgingsdeur waar door je regelmatig je hoofd stoot. Zeker als je wat lang bent. Er zijn merken die een hogere ingang hebben.

* Zet je je paard aan de trailer vast met zadelen oid. Kijk of er mogelijkheden zijn om dit te kunnen doen. Ook achteraan de trailer.

* Slaat je paard veel met het voorbeen zorg dan dat er voldoende ruimte is tussen de wand van de zadelkamer en waar het paard staat.

Nadeeltje van deze trailer is dat de voerbak (dus boven de zadelkamer) 1 groot compartiment heeft ipv 2. Als je dan 1 paard erop hebt staan schuift er wat voer naar de rechterkant waar hij er net niet bij kan. Als je 2 compartimenten hebt blijft het voer dichter bij je paard.

Verder is deze trialer langer dan de vorige. Dit komt de wegligging te goede maar als je een wat grote auto ervoor hebt, kan het wat lastig zijn op krappe parkeerplaatsen/wedstrijdterreinen.

Kortom lekker overal info/folders verzamelen. Veel trailers gaan bekijken en voelen. Wat de een prettig vind kan de ander ronduit onhandig vinden.

Succes met de zoektocht.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:36

Ik heb een Thiel van Pierre Kennis, bevalt heel erg goed. Volpolyester met aluplast bodem met 15 jaar garantie tegen doorrotting van de bodem. Kost nu denk ik 7000€ met zadelkamer.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:19

Niet dat het veel uitmaakt je moet natuurlijk nemen wat JIJ wil, maar zwart is echt wel veel warmer dan een lichte kleur. Wij hadden eerst een donkere (heel donker blauw) en nu een zilver/lichtgrijze en die blijft echt veel koeler.

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:23

Ik heb een bockman duo
echt super fijne trailer, kan niet zonder!
bij ons zit er heelaas geen zadelkamer in
maar ze zijn wel te verkrijgen met zadelkamer!
oja die van ons is van binnen wit en aan de buitenkant
blauw fel blauw!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:45

Fleurtje100 schreef:
Ik heb een Thiel van Pierre Kennis, bevalt heel erg goed. Volpolyester met aluplast bodem met 15 jaar garantie tegen doorrotting van de bodem. Kost nu denk ik 7000€ met zadelkamer.

ik heb ook een Thiel bij hun gehaald
ik heb een compact met zadelkamer en die bodem met garantie