Ik heb alleen 2 problemen/vragen:
- Hoe maak ik een 3-jarige verkeersmak als hij echt als de dood is voor auto's (+ ander verkeer, kuddes fietsers zijn ook gevaarlijk
) en ik hem in zijn vluchtpogingen nooit zal kunnen houden? - Wat te doen bij een (slordig opgevoede) 2,5 jarige halfshet, die eigenlijk lief meeloopt op wandelingen, en ook verkeer niet eng vindt, maar af en toe zonder aanleiding begint te bijten, met het hoofd te beuken en steigerneigingen krijgt?
Meestal gaan we zo'n 5-45 min. wandelen 1x per week, soms met, soms zonder een andere pony erbij. Ze heeft echt ongeveer elke 5 minuten zo'n aanval. Als ze echt bijt krijgt ze een tik tegen haar nek, maar dit helpt niet. Streng toespreken en als ze lief is belonen ook niet...
Gelukkig kan ik haar wel altijd houden, dus ervandoor gaat ze niet, het is alleen heel vervelend de hele tijd gebeten te worden. Jongere kinderen jaagt ze altijd de stuipen op het lijf, die zijn bang van haar als ze begint te happen en een paar drafpasjes in hun richting maakt. Komt dit doordat ze met de fles is grootgebracht? Ze loopt wel al haar hele leven in een gemengde kudde, maar ik heb het idee dat ze nogsteeds tegenover mensen geen manieren kent.
Iemand ervaringen of tips? Alvast bedankt!
ze is gewoon niet schrikkerig..