Hoe laag punten in de B

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dblijham

Hoe laag punten in de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 20:45

Mijn paardje heeft vandaag haar eerste wedstrijd gelopen, haar gedrag is mij 100% meegevallen en ook haar ruiter heeft het netjes gedaan voor de eerste keer. Door alle extra spanning die er bij zowel paard als ruiter was is er vooral op "braaf niveau" gereden en ging het aanspringen in de linkergalop mis.
Nu snap ik best dat een jury geen rekening kan houden met de ervaring van paard en ruiter maar ik schrok toch wel even toen ik voor alle 3 de galoponderdelen ( links ) een 0 op het protocol zag staan. De jury in de 2e ring heeft voor dezelfde fouten ( als ze haar zin even heeft gehad krijgt ze de smaak te pakken) een 4 en een 5 gegeven.
Is het gebruikelijk dat er 0-en gegeven worden in de B en vooral met dit soort fouten?

Askim

Re: Hoe laag punten in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:09

Jemig wat apart zeg volgens mij mag dat niet alleen als je het onderdeel niet heb laten zien.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:22

nou ja.. wat ging er precies mis dan? als een onderdeel totaal niet getoond word, dan kunnen ze er geen punten voor geven. maar als blijkt dat er wel degelijk "iets gebeurde" ( valt uit de galop, verkeerde galop etc) dan vind ik dat toch minimaal een 3 per onderdeel waard.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:42

een nul is heel streng maar als je helemaal geen linkergalop laat zien kun je al nooit meer een 5 (= voldoende) krijgen. Een twee of drie is dan echt wel normaal.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:22

maar ze laat toch wel een soort volte zien? dus een 1,2 of misschien zelfs een 3 denk ik

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:27

Misschien kun je iets duidelijk schetsen wat er mis ging met ja galop, dan kunnen wij een soort van beeld schetsen. Als je een 0 krijgt, denk ik dat je linkergalop echt helemaal in de soep gelopen is en je het dus niet hebt laten zien.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:16

Ik heb in de B nog nooit een 0 gegeven, maar het hangt van de situatie af. Ik heb wel een keer een 1 gegeven. Er moest een volte gereden worden in galop en zij deed dat in stap en in draf. Dan houdt het toch echt op, ook al is het B.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:23

sja als er echt niks van getoond is.. en het in de verste verte niet is getoond wat er is gevraagd, hebben ze in principe het recht..
de meeste maken er idd nog een 3/4 van..

Op naar de volgende wedstrijd zou ik zeggen, niet blijven "treuren" om dit voorval. Lachen

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:26

Als de oefening niet wordt uitgevoerd op de juiste plaats mag een jury daar een 0 voor geven. Heb ik ondertussen ook al een keer meegemaakt, wel in het L2 maar toch, wist niet eens dat er jury's waren die 't gaven Tong uitsteken Maargoed, het is streng, maar het staat wel in het dressuurboekje.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:29

hmm, een 0 geef je toch als de oefening niet is uitgevoerd? Als er iets mis ging, maar de oefening was er wel, is toch logisch dat ze minimaal een 3 geven.....maar een 0......

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:48

Ja, de B is een stuk strenger geworden vind ik. Voor rijtechnische foutjes krijg je nu vaak een 2 of een 3, die je vroeger alleen kreeg bij groot verzet van je paard. Het niveau ligt ook een stuk hoger dan een paar jaar geleden imo.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:49

een 0 lijkt mij niet, een 2/3/4 lijkt mij meerr op zijn plaats!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:42

even gekeken naar mijn protocol van vorig jaar, paard flipte en heeft gewoon 1/3 de van de bak geen voet ingezet, laagste cijfers waren de vieren. ( 5 stuks) er staan vooral dingen op als kijkerig ( duh Clown ) slingerend en scheef of verkeerde stelling. bij de voltes waar ze niet wilde rijden staat gewoon "volte te klein" ipv niet getoond.
Dus op zich zijn 3 nullen dan wel verdomd laag, als ik zie hoe hoog mijn punten nog waren met een totaal geflipt paard.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:47

Een 0 mag geven worden als iets totaal niet wordt getoont. Dus dan is er imo geen poging gedaan tot aangalloperen, en geen volte gemaakt.

Wel aangalloperen maar fout zou zo ie zo geen 0 mogen zijn. En wel een volte maken, maar of in de verkeerde galop of het terug nemen en opnieuw aangalloperen idem, geen 0.

Dit soort dingen gebeuren gewoon nu eenmaal, niet om treuren en volgende keer beter !!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:51

Ik heb dat ook een keer gehad bij B-E-B grote volte en hals laten strekken, mijn pony deed zijn hoofd niet naar beneden maar ik gaf wel teugel en reedt een volte toch had ik een 0.
Daarna voor teugels op maat maken ook een 0, terwijl ik toch echt mijn teugels weer op maat aan het maken was.
Naja ik heb het gelaten voor wat het was maar ik vond het een beetje raar.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 12:58

Een nul geef ik ook niet in de B, maar enen wel.

Vorig jaar had ik een amazone in de ring die haar paard niet in galop kreeg en vervolgens lachend verder bleef rijden in draf. Die heeft van mij op alle galoponderdelen toen een 1 gekregen.

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:00

jeetje wat raar volgens mij mogen er alleen 0-len worden gegeven als je het overslaat en niet probeerd

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:05

Karinvdm dat vind ik dan wel gewoon een 0 waard, je laat dan immers geen galop zien, jammer maar pech hoor,

maar voor fout aanspringen, of zo vind ik een 3 een mooi cijfer, mocht het hersteld worden naar de goede dan vind ik een 4 of een 5 prima,

maar inderdaad het is hier niet geheel duidelijk wat fout ging, dus misschien iets duidelijker omschrijven TS.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:03

KarinvdM schreef:

Vorig jaar had ik een amazone in de ring die haar paard niet in galop kreeg en vervolgens lachend verder bleef rijden in draf. Die heeft van mij op alle galoponderdelen toen een 1 gekregen.

beter lachend dan huilend of tierend Clown

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:14

Ik moest laatst middendraf laten zien, maar mijn paard ging in gallop en ik kreeg hem echt niet terug. Toch nog een 5 er voor met het commentaar 'jammer'. Vind een 5 toch te veel (wel aardig) maar een 0 is ook weer raar als het paard wel gallop heeft laten zien waar het ook moest.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:33

Lowara schreef:
KarinvdM schreef:

beter lachend dan huilend of tierend Clown

Tja, zo kan je het ook zien.
Ik stoorde me er wel behoorlijk aan dat ze het beest niet even aanpakte, daar had ik meer waardeering voor opgebracht dan voor de lachende 'laat maar zitten dan' houding.

_MelisDayka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:37

Ik heb voor het verkeerd aanspringen in de galop in de B een 5 gekregen.
Ze sprong verkeerd aan op de volte, en probeerde daarna weer aan te springen kreeg een 5, maar daarna mislukte het weer en gebeurde ook op de volte en kreeg haar in de hoek weer goed aangesprongen en kreeg een 4. Dit gebeurde 2 keer in de zelfde proef Nagelbijten / Gniffelen
Pony is nog maar 4 jaar dus ze moet het nog leren Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:43

Een 0 is streng, maar is er wel linkergalop getoond of is ze in de verkeerde galop verder gegaan?

De volte wordt zover ik weet in een volgend punt beoordeeld, de galop ook apart.
Dus dat er punten van de volte mee tellen gaat natuurlijk niet op.

Nu zou ik ook in de B niet snel een 0 geven, ruiter is iig voorbij de letter gekomen Lachen
Maar als ze niet opnieuw is aangesprongen en de geen juiste galop heeft getoond, toch ook geen hoog punt

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:53

Als hetmis gaat en de lijn wordt wel gereden,krijg je bij mij ook geen 0.
Als iemand niet corrigeert dan meld ik dat onderaan nog een keer apart. (dus ook lagere punten daar)

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:12

Als ik in de M1 moet schrijven worden er zelfs nog 4en gegeven wanneer er iemand verkeerd aanspringt Nagelbijten / Gniffelen