Leren chaps/gaither

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NoaFleur

Leren chaps/gaither

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 15:47

Al enige tijd ben ik aan het rondkijken naar mooie leren chaps of gaithers.
Nu ben ik zelf meer aan het kijken richting dit aangezien ik het gedeelte bij de schoen, rond de enkel, van bv deze van petrie zo stug en lelijk vind. Maar blijven deze eigenlijk zo stug of valt dat wel mee? Ik wil nl wel gaithers zodat het lijkt of je laarzen aanhebt, en dat heb je bij de eerste niet echt door de rits aan de zijkant.
Kortom, ik zie door alle bomen het bos niet meer en hoor dus graag al jullie ervaringen. Ik ben heel benieuwd naar welke gaithers jullie hebben, waar je ze gekocht hebt en in welke prijscategorie ze stonden. Verder had ik ook heel graag een foto gezien waarbij je ze aanhebt, zodat ik kan zien hoe ze vallen (foto in link aub)

Urielle

Re: Leren chaps/gaither

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 17:53

Ik heb Petrie Gaithers icm Euroriding schoenen. Ze zitten helemaal niet stug, aan de wreef zitten hoge inhammen die precies op je schoen vallen. Ze blijven ook mooi hoog. Ik vind ze heel fijn iig.
Foto's van dichtbij heb ik niet, dit is de duidelijkste die ik zo even kan vinden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-X38XRU73.jpg

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 18:36

Op jou foto zie je ze idd niet zo naar buiten steken als op die voorbeeldfoto, mag ik vragen welke schoenen je hieronder aan hebt?
Mijn voorkeur tot nu toe zijn deze van Cavallo met ritssluiting vooraan en elastiek achter. Nu is het enige probleem dat ik heel dikke kuiten heb en ik niet weet of deze wel in mijn maat verkrijgbaar zijn. Als ik ze op maat moet laten maken, wil ik er toch wel 100% zeker van zijn dat het kwaliteit is, anders hoeft het voor mij niet. Nu heb ik met cavallo nog wel nooit problemen gehad maar ik heb dan ook nog nooit chaps van dat merk gehad.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:53

Bij de Petrie zit de elastiek naast de rits. Ik zou zelf een beetje bang zijn dat elastiek waar druk op komt te staan snel gaat scheuren? Maar goed, ik ben geen Cavallofan Tong uitsteken

De schoenen zijn van Euroriding, gewoon de Classics volgens mij die bij Euroriding op de website staan.

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 18:58

Urielle schreef:
Bij de Petrie zit de elastiek naast de rits. Ik zou zelf een beetje bang zijn dat elastiek waar druk op komt te staan snel gaat scheuren? Maar goed, ik ben geen Cavallofan Tong uitsteken

Tja, daar zeg je iets, goed punt. Maar zou dat niet hetzelfde zijn met elastiek naast een rits?
Mag ik vragen waarom je geen Cavallo-fan bent? Heeft dat met persoonlijke smaak te maken of met slechte ervaringen ivm kwaliteit? Indien dat laatste zou ik graag weten hoe en wat. Ik heb nl alleen nog maar broeken van cavallo gehad en dat kan je nu eenmaal niet vergelijken met laarzen etc. Haha!

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:38

Heb ze van petrie vind ze echt super, mijn zusje heeft ze inmiddels ook en heeft ze aan op de fries in m'n profiel.

Ik vind het trouwens wel fijn dat ze een beetje stevig zijn zo voelen ze echt als laarzen.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:46

Ik heb nep-leren chaps van global en ik vind ze echt super, ze zien er super uit en je maakt ze zo schoon. Ik heb de global joppers met veters onder, ziet eruit als laars en de chaps hebben een mooie hoge boog.
http://brick29.hyves.org/93200001-93250 ... _Bjc0.jpeg
En ja pony was het niet helemaal met me eens, maar had geen betere foto.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 00:36

Ik heb kavalkade leren gaiters op maat laten maken.
Ben er super tevreden over.
Let niet op de foto's zijn erg lelijk genomen.

Afbeelding

En om te trainen heb ik slappe van regtiligne, ook super.

Afbeelding

Kosten allebei rond de 100,= p.p.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:40

NoaFleur schreef:
Mag ik vragen waarom je geen Cavallo-fan bent? Heeft dat met persoonlijke smaak te maken of met slechte ervaringen ivm kwaliteit? Indien dat laatste zou ik graag weten hoe en wat. Ik heb nl alleen nog maar broeken van cavallo gehad en dat kan je nu eenmaal niet vergelijken met laarzen etc. Haha!

Ik heb drie paar, hele dure!, laarzen van Cavallo gehad en met alledrie problemen met heel snel extreem inzakken. Andere mensen doen gewoon jarenlang met hun Cavallo's dus blijkbaar ligt het aan de combi ik met Cavallo maar ik koop er dus geen meer. Binnen een half jaar zagen ze eruit of ik er al twintig jaar mee rond liep Bloos

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:43

Saskia71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 23:30

Amanda schreef:
Ik heb leren chaps van Ariat.
Ideaal! Makkelijk schoon te houden, goede pasvorm, goed materiaal.
Gewoon goed dus Knipoog

Niet echt duidelijk, maar hier heb ik ze aan:
http://img77.imageshack.us/img77/2973/imgp0044pg7.jpg

Mag ik vragen wat die kosten en waar je die hebt gekocht?
Dank!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 23:32

Ik heb hard leren chaps van Regtilligne die kosten 120 euro , daaronder Ariat schoenen Haha! very mooie combiinatie die super fijn is!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 23:35

Ja ik wil ook die ariats chaps..
Ik heb nu al 2,5 jaar schoenen van ariat en heb ze van smorgens vroeg tot s avonds laat aan en kom er regelmatig mee in de blubber en ze zien er nog steeds goed uit.
Dus als de chaps dezelfde kwaliteit hebben, dan ga ik ervoor!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 07:42

Saskia71 schreef:
Amanda schreef:
Ik heb leren chaps van Ariat.
Ideaal! Makkelijk schoon te houden, goede pasvorm, goed materiaal.
Gewoon goed dus Knipoog

Niet echt duidelijk, maar hier heb ik ze aan:
http://img77.imageshack.us/img77/2973/imgp0044pg7.jpg

Mag ik vragen wat die kosten en waar je die hebt gekocht?
Dank!

Ik heb ze van een stalgenootje overgenomen. Maar de meeste ruitersportzaken hebben ze wel. Kosten nieuw geloof ik rond de 80 euro.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:20

Hier een foto te paard. Bloos

Afbeelding

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:43

Ik rij ook met Ariat chaps en heb ze bij Hippo ruitersport gekocht de classic die ik heb (met suede aan de binnenkant) waren Geld, geld! 129 en die ik eigenlijk wilde waren Geld, geld! 169 maar vond dit te veel geld, maar heb ze ook bij andere ruitersportzaken op internet gezien voor veeeel minder, alleen het nadeel is dat je ze dan niet meteen kan passen en dan moet je t weer terugsturen enzo....of je moet de goede maat weten!!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:38

Hoe komt dat inzakken? Ik heb chaps van de equitana(!!) keer voor de afgelopen keer gekocht, maar die zijn ook helemaal zo naar beneden gekreukeld... Ik wil dat niet!!! Boos!

woppiedoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:50

Urielle schreef:
NoaFleur schreef:

Ik heb drie paar, hele dure!, laarzen van Cavallo gehad en met alledrie problemen met heel snel extreem inzakken. Andere mensen doen gewoon jarenlang met hun Cavallo's dus blijkbaar ligt het aan de combi ik met Cavallo maar ik koop er dus geen meer. Binnen een half jaar zagen ze eruit of ik er al twintig jaar mee rond liep Bloos

Jij bent niet de enige, heb hier ook last van, had september 2005 dacht(A) mijn eerste paar leren laarzen gekocht, dit was dus cavallo talent, na 3 maanden waren ze al zo ongelofelijk ingezakt dat het leek alsof ik rubber laarzen aanhad:(

Oktober 2006: Weer nieuwe laarzen gekocht, petrie standaard, ze zitten heerlijk en zijn bijna niet ingezakt, rij er 4x per week mee en zien er nog als nieuw uit!:D

Sorry beetje offtopic, maar nu weer ontopic, heb zelf die leren chaps gepast van petrie maar vond ze niet echt mooi zitten.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 22:34

Misschien is op maat maken van chaps dan een optie?
Ze zakken altijd iets in bij de enkels, maar als ze op maat zijn gemaakt zou het voor de rest wel meevallen.
Het ligt ook aan de stevigheid van de chaps. Bloos

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:12

Tsja, ze zijn best wel stevig, maar ze hadden het echt al vet snel.. Ik heb een beetje veel spierenkuiten en hele dunne enkels, dus ze kreukelen heel snel denk ik :S maar bij zachte chaps zeg maar dan heb ik daar niet zo'n last van, dan hijs ik ze gewoon een beetje op, maar bij deze kan dat niet! Ik denk dat ik toch voor beweegbare leren chaps ga met schoenen of iets!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:24

Paula1990 schreef:
Ik heb hard leren chaps van Regtilligne die kosten 120 euro , daaronder Ariat schoenen Haha! very mooie combiinatie die super fijn is!

Ik heb ook die chaps.
Ze zijn een stuk zachter dan Petrie.
Ik ben erg tevreden.

Oberek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:06

Ik heb de chaps van Petrie met Ariat schoenen en vind dat een super combi. Ik heb de chaps op maat laten maken en ze sluiten erg mooi aan. Ik vind dat ze ook lang mooi blijven en het lijkt net of je laarzen aan hebt. Met die chaps met de rits aan de zijkant zie je echt dat je chaps aan hebt, dat heb je bij Petrie een stuk minder. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

xChellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:56

Hoooj, ik wil ook chaps kopen en heb ze besteld bij de dobey, na 3 weken liggen ze er nogsteeds niet.. -.- Duzzzz, ik ga ff kijken of ze ze woensdag hebben en anders rijd ik lekker door naar de divoza. :D

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:00

Ik ben nog steeds erg blij met mijn op maat gemaakte derby gaithers! (model letten)
Ik heb helaas geen goede foto waar ik ze aanheb.... Maar die van mij zijn wel mooi omsloten(maar dat is het grote voordeel van geen standaard maten uit het schap maar maatwerk.
Ik betaalde voor mijn chaps €120-130,-

doesbu27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:58

Hoi hoi,

Ik zie veel alternatieven.
Ik heb zelf de chaps van Ariat gekocht. Ik dacht 'ik koop de duurste versie ben ik er een tijd vanaf'.
De ariat Covington chaps a €180, maar na 1 jaar en 2 maanden gingen ze al kapot (ik rij gemid. 3 dpw).
Ze werden door ariat opnieuw genaaid, maar was niet voldoende. (gaat zo weer kapot)

Toen ik hun belde zeiden ze zelf dat je er niet meer als 1xpw mee kan rijden, ze zijn alleen voor wedstrijden.
Ik kreeg korting (30%) op de close contact, heb ze nu 4 maanden.
Maar ook deze worden al zacht op bepaalde plekken, zelfs nu ik ze met speciaal spul onderhoudt.

Naar mijn mening kun je geloof ik het beste gewoon een huismerk nemen, die doen het jaren...
En anders heeft het je geen balen geld gekost.

Groetjes