gevallen met een cap?gelijk een nieuwe kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quera

gevallen met een cap?gelijk een nieuwe kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 10:10

hoi
ik hoor sommige mensen weleens zeggen dat je als je cap is gevallen door bijv. val met een paard of je laat m uit je handen vallen. Dat je dan gelijk een nieuwe cap moet kopen.

wat vinden jullie daarvan?

Ik vindt dat het eraan ligt hoe de cap is gevallen?
Voorbeeld:
als je hem uit je handen laat vallen zou ik geen nieuwe cap kopen.maar als ik bijv hard op de stenen ben gevallen zou ik het wel doen

Yffiejj

Re: gevallen met een cap?gelijk een nieuwe kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:12

ik ben een keer met me hoofd tegen een boom gevallen Clown
Toen zat er een scheur in ..
Ik moest toen wel een nieuwe kopen Clown

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:12

Vallen is vallen, als hij nu op je hoofd zit of gewoon zo.
Je kunt niet zien wat er in de cap gebeurd is.

Maar om nu iedere keer een nieuwe te kopen, klein stootje kunnen ze wel hebben Clown

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 12:11

Nibbit schreef:
Vallen is vallen, als hij nu op je hoofd zit of gewoon zo.
Je kunt niet zien wat er in de cap gebeurd is.

Maar om nu iedere keer een nieuwe te kopen, klein stootje kunnen ze wel hebben Clown

ik ben ook niet van plan om elke keer een nieuwe cap te kopen. want dan zou het een duur grapje worden

nelleke22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:13

Licht aan de situatie denk ik, als je hard op je hoofd bent gevallen en ziet dat je cap beschadigd is zou ik voor een nieuwe gaan maar tegen een klein stootje moeten ze echt wel kunnen hoor, anders word het voor sommige onder ons wel een zeer dure grap Knipoog

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 12:16

nelleke22 schreef:
Licht aan de situatie denk ik, als je hard op je hoofd bent gevallen en ziet dat je cap beschadigd is zou ik voor een nieuwe gaan maar tegen een klein stootje moeten ze echt wel kunnen hoor, anders word het voor sommige onder ons wel een zeer dure grap Knipoog

dat bedoel ik
als ik bijv buitenrij en ik val op de stenen dan is de cap niet meer betrouwbaar
maar als je in de bak valt en niet extreem hard op de grond. dan zou ik het eerst aankijken

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:18

Ik denk niet, dat als er iets gebeurt dat als je valt, dat je cap dan gelijk stuk is.. Anders zou het niet zo'n goede kwaliteit zijn.. En ik denk niet dat mensen caps verkopen om elke keer als je valt een nieuwe te kopen.. Denk je ook niet? Bloos

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:48

Er staat inderdaad meestal in handleiding van caps dat wanneer ze gevallen is (gelijk hoe) je een nieuwe moet aanschaffen. Goed, als je op je hoofd gevallen bent zou ik het ook gelijk doen. Maar 1 x op de grond laten vallen uit je handen? Dat moet kunnen toch? Iedereen is wel eens lomp dus dat gebeurt wel is. Volgens mij gaat niet iedereen gelijk een nieuwe cap kopen (ik trouwens ook niet). Tenslotte moet je cap toch tegen een klein stootje kunnen vind ik Lachen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:35

Bij twijfel naar een ruitersport zaak. Die kunnen dat vaak wel bekijken. Als er een klein scheurtje in zit is de cap niet meer veilig

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 17:36

Licht aan de situati als je niet op je hoofd valt enz. Ik bedoel als ik val en ik val niet erg ga ik niet steeds een nieuwe kopen tenzij ik hem hoor kraken.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:39

Een cap is ervoor gemaakt om te vallen, dan lijkt het me sterk dat je 'm na één keer vallen moet vervangen... Ik rij 7 jaar, en ik heb nu pas mijn 3e cap. En ik ben écht wel wat vaker dan één keer gevallen Vork

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:17

Een goede cap breekt juist bij een flinke om de klap op te vangen Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:19

officieel hoor je zelfs een motor/scooter helm te vervangen na een val

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:22

Ik zou niet meteen een nieuwe kopen maar wel goed controleren of er niet iets kapot is gegaan door de val want anders moet je de cap natuurlijk wel vervangen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:23

Ben al best vaak gevallen met mijn cap op, ook op mijn hoofd volgens mij, maar dat was elke keer op een zachte ondergrond.
Heb nog steeds geen nieuwe gekocht.

Edit: Toch wel een nieuwe gekocht, voor op wedstrijd, maar die is net te klein dus krijg ik koppijn van.

ForrestFruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 08:35

na een val waarbij de cap zijn werk heeft gedaan zou ik een nieuwe cap kopen
ook als de cap een keer goed hard op de grond stuiterd zou ik hem vervangen!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:05

Ik ben verschillende keren met mijn cap gevallen en nooit was er iets mis aan, tot de laatste keer: toen zat er een giga deuk in Clown Toen maar een nieuwe besteld Haha!

PiieterLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:10

Ik doe het persoonlijk niet .
ik rijd nu al 5 jaar met deze cap en ben al zóóóóóó vaak gevallen ,
Maarja ik ben dan altijd zo'n muts dat ik op mijn KONT val Clown

Puckvgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:18

Ik rijd nu 6 jaar en heb sinds een half jaar een nieuwe cap. In totaal ben ik er iets van 7 keer af gevallen. Ik heb mijn cap dus niet vervangen toen ik eraf viel. Ik heb hem ook wel eens uit mijn handen laten stuiteren. Meestal als ik viel, viel ik niet op mijn hoofd, dus ik vond het niet nodig. Maar mijn cap werd zo oud, dat ik maar een nieuwe heb gekocht. Maar als ik hard op mijn hoofd val, dan koop ik wel een nieuwe.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:23

ik vervang hem eigenlijk niet zo snel, koop alleen een cap als die echt te klein is. ik ben nu wel met deze cap heel hard gevallen op mijn hoofd en dat binnenwerk was toen wel stuk maar heb toen nieuw binnenstukje gekocht en die er weer ingezet.
ik weet niet of ik zo snel weer een nieuwe zou kopen. wel als ik een nieuwe koop wil ik eigenlijk deze door midden zagen kijken hoe die er uit ziet.
volgens mij heeft verder niemand dat gedaan hier op bokt of wel, lijkt me anders wel leuk om een keer foto's te zien.

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:31

Ik vind het ook niet nodig van elke keer een nieuwe cap te kopen. Mijn cap is zo dikwijls gevallen (ook zonder mijn hoofd erin Knipoog ) en ik gebruik ze nog steeds.
Zolang er geen scheuren of deuken in zijn en ze is nog niet te klein, zie ik er geen problemen mee.

Dat je een moto-helm moet vervangen na een val ben ik het het wel helemaal mee eens. Er kunnen kleine barsten zitten binnenin het materiaal, waardoor hij de volgende keer dat je valt gewoon kan doorbreken. Bij een standaard cap is het materiaal niet zo dik dat dat kan gebeuren. Wel controleer ik de mijne regelmatig!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:39

Tja, mijn cap viel geregeld, dan wil ik na mijn les hem afdoen met uitstappen en dan leg ik hem net naast de keerwand neer (en dan valt hij op de stenen). Inmiddels heb ik een nieuwe (GPA kindermodel) en daar komen denk ik krassen op, dus daar smijt ik niet zo mee Haha!.
Maar je kunt toch moeilijk iedere keer weer 60-70€ uitgeven?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:01

het lijkt me logisch dat je een cap niet vervangt wanneer hij bij een val niet met de grond/paal/hek whatever in aanraking komt, of ligt dat nu aan mij? (aangezien dat nu allemaal aangegeven wordt)

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:09

Ik koop echt geen nieuwe als ik ben gevallen dan moet ik al een stuk of 12 nieuwe caps hebben aangeschaft! maar als het echt een hele harde dreun heeft gehad, en je echt ziet dat het niet meer goed is zou ik wel een nieuwe kopen! Clown

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:20

probleem is dat je de beschadiging waardoor de cap niet meer veilig is 9 van de 10 keer niet ziet.
Door een val ontstaan haarscheurtjes in het materiaal, waardoor het zijn dempende werking (en dus veiligheid) verliest