Sinds een dikke 2 maand laat mijn pony zich met geen mogelijkheid meer vangen. Eerst wou ze niet uit de wei komen, maar tegenwoordig wil ze gewoon helemaal niet meer komen. Alleen na het rijden, als ik haar even los laat in de binnenbak. We hebben veel geprobeerd; lokken met eten, eerst haar weidemaatjes eruit halen, zeggen hoe braaf ze wel niet is, we zijn zelfs kruipend naar haar toe gegaan. Maar niets helpt. Als we haar willen insluiten zonder longeerlijn rent ze ons ondersteboven, en met longeerlijn raakt ze helemaal in paniek, dus dat lijkt me ook niet echt de goede oplossing, daarnaast ben ik ook vaak alleen op stal rond de tijd dat ik haar eraf wil halen, dus niemand kan me helpen.
Laatst had ik haar eindelijk te pakken, en daarna heb ik haar direct laten rennen, onder het mom van; als jij wilt rennen, ga je lekker rennen. Dit heeft geen zin gehad. Dus ik heb het ook op de lieve manier geprobeerd; haar helemaal verwennen toen ze de wei uit kwam, ook dit had geen effect.
Ik ben een tijd geleden van stal verhuist, en nou staat ze in een veel grotere wei, en ze staat er veel langer in. Vaak vanaf 11u s'ochtends, en dan wil ik haar rond half 5 weer binnen zetten, maar dat word uiteidelijk vaak 6 uur. Als echt iedereen van de wei af is, dus ook de paarden uit de andere weides, dan wil ze wel komen, ookal duurt het dan nog even. Maar ik wil gewoon dat ze komt wanneer ík dat wil, en niet wanneer het haar uitkomt.
Het is al in me opgekomen om haar gewoon een keer een nacht te laten staan, maar aangezien het nog wel een schijterd is ben ik bang dat ze ontsnapt. Ook dacht ik eraan om haar gewoon een tijdje helemaal niet meer op de wei te zetten, maar dit is ook geen goede oplossing aangezien ze atrose heeft, en ze vrijheid echt nodig heeft.
Is er iemand hier met een gouden tip?
Maar ben niet van plan om weer terug te gaan naar de vorige stal, haha. En ik zal me eens verdiepen in NH/Join uppen, ik hoor er meer mensen over!