Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KsVrPy schreef:Als je al niet weet wat je allemaal nodig hebt voor een verzorgpaard dan zou ik er niet aan beginnen.
DribbSamen1 schreef:KsVrPy schreef:Als je al niet weet wat je allemaal nodig hebt voor een verzorgpaard dan zou ik er niet aan beginnen.
Jemig .. ik bedoel gewoon wat jullie zeggen van nou dat en dat kan je wel nemen maar is wel onnodig
doom schreef:wat denk je zelf nodig te hebben positief bedoelt hoor !![]()
dus wat ben je van plan te gaan halen bij de winkel ..??
heeft het paard al zadel hoofdstel en e.v.t bescherming om de benen ..?
DribbSamen1 schreef:doom schreef:wat denk je zelf nodig te hebben positief bedoelt hoor !![]()
dus wat ben je van plan te gaan halen bij de winkel ..??
heeft het paard al zadel hoofdstel en e.v.t bescherming om de benen ..?
ja want de eigenaar zelf rijd er ook op dus ik neem aan van wel ze rijd zz dus dat zal wel goed zitten toch
Tijgertje86 schreef:TS: Rijd je uberhaubt al paard (op bijvoorbeeld een manege)? Als je al rijdt, bedenk dan wat je daar gebruikt. Borstels, hoevenkrabber, halster + touw e.d. Maar kijk eerst eens bij je verzorgpaard, de kans is groot dat de eigenaar ook al spullen voor het paard heeft.

KsVrPy schreef:Als je al niet weet wat je allemaal nodig hebt voor een verzorgpaard dan zou ik er niet aan beginnen.
twinducklin schreef:Is je vroeg bedoel naar wat je voor jezelf nodig hebt of ook voor het paard?
Zelf heb je nodig;
- een rijbroek
- een cap
- rijlaarzen
- lange sokken
- eventueel een zweepje?
Lieke_M schreef:KsVrPy schreef:Als je al niet weet wat je allemaal nodig hebt voor een verzorgpaard dan zou ik er niet aan beginnen.
Nou dit vind ik toch echt niet nodig, zo'n reactie!
Ik kocht vorige maand een paardje en ken nog niet eens het veschil tussen hooi en voordroog. Daarvoor zijn we er toch om mekaar te helpen en raad te geven.
Heb zelf nooit een verzorgpony gehad dus ik weet niet wat zo'n beestje dan al heeft van de eigenaars.
Algemeen denk ik:
zadeldekje
halster
zadel
kopstuk + teugels
verzorgingsmateriaal: borstels, roskam, hoevenkrabbertje, spons, ...
Je kan hier natuurlijk zeer ver in gaan..
Veel succes met je beestje
sweetheart schreef:Ga eerst eens kijken wat je verzorgpaardje al heeft, anders koop je straks allemaal spullen dubbel. Als je dat eenmaal weet zou ik nog steeds even wachten met de aanschaf van van alles en nog wat, want je zegt dat het straks je eerste keer is dat je er naar toe gaat. Weet je zeker dat het wel klikt tussen jou en het paardje? Anders heb je alsnog alles voor nop gekocht.
Overleg ook eens met de eigenaar. Bij degene waar mijn verzorgpaardje staat, wilde niet dat ik mijn eigen borstels meenam (ivm ziekten e.d.) Dus als dat voor jou ook zou gelden scheelt dat de aanschaf van borstels.
Vanmiddag zou ik dus lekker een rijbroek kopen, desnoods nog wat snoepjes en handschoenen. En de rest gewoon nog even afwachten.
Succes!
DribbSamen1 schreef:twinducklin schreef:Is je vroeg bedoel naar wat je voor jezelf nodig hebt of ook voor het paard?
Zelf heb je nodig;
- een rijbroek
- een cap
- rijlaarzen
- lange sokken
- eventueel een zweepje?
oke bedankt.. ik heb wel kniesokken .. moet ik speciale paardrijsokken hebben of is dat nog even overbodig

(ski-sokken zijn voor in de winter erg lekker
)