Paardrijweekend volwassenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

santalyd

Paardrijweekend volwassenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 07:17

Hallo allemaal,

Sinds "jaaaren" ben ik weer hier op bokt, het virus is terug Tong uitsteken

Mijn man en ik hebben ruim een jaar een verzorgpaard gehad waar we veel op reden en hadden ook les op andere (makkere..) paarden bij iemand thuis. Nu is ons verzorgpaard verkocht en hebben we al weer bijna een jaar niet gereden. We misschien het erg en willen graag een keer samen een paardrijweekend doen. Het liefst gewoon met zijn tweetjes in een appartement ofzo en dan veel rijden samen (met begeleiding), liefst buiten natuurlijk.

We hebben veel in een bak gereden, alle 3 de gangen, en af en toe een buitenrit door een dorp in stap en draf. Nu lees ik vaak dat je ook de galop buiten goed moet beheersen en dat het grote groepen zijn enz. Ik zoek dus een paardrijweekend ergens in Nederland waar we samen terecht kunnen (of in kleine groepjes ofzo) en waar je lekker buiten gaat rijden, maar in overleg welke gangen enz. Ben nog niet zo'n held met de galop nl. (sowieso al niet en toen ik eraf gelanceerd werd al helemaal niet zo meer Clown ) dus kwee nie of dat goed gaat Bloos Misschien eerst in bak op mak paard en dan later naar buiten, zoiets..

Ok, een heel verhaal, maar kennen jullie toevallig ergens zo'n accommodatie waar van alles mogelijk is voor volwassenen? (zoek dus geen slaapzaal of een ponykamp waar de gem. leeftijd 14 is ofzo, wij zijn nl. al bijna 30 Haha!).

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Tinkerlady

Re: Paardrijweekend volwassenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:19

Ik volg dit topic ook even Clown

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:23

jahoo! ponykamp voor de "oudjes"
Dat mis ik ook wel hoor met mijn 29 jarige leeftijd.

Nee zonder gekheid.. je zou eens kunnen informeren maneges, ponykamp achtige bedrijven.
Misschien dat er op de veluwe zo'n mogelijheid is.. (veluweranch?)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:37

Wij hebben wat jullie zoeken, een vakantiehuis geschikt voor mensen met eigen paarden, waar mensen zonder paarden, maar die wel kunnen rijden, gebruik mogen maken van 2 van onze eigen paarden, een schaapmakke fjord en een kwpn-er van 1.73. Wij beschikken over een buitenbak en als je zover bent dat je naar het bos wilt, ga ik als begeleiding met je mee. Voor meer info: http://www.peelhoven.nl

santalyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 07:41

Ik heb een paar jaar terug een soortgelijk topic geplaatst, was ik even vergeten.. maar daar kreeg ik enkele links en die heb ik nu even doorgenomen. Misschien hebben jullie hier ook wat aan:

http://www.stoeterijwoodstock.tk/

Niet zo heel veel informatie en beginners niet echt buitenrijden.

http://www.ervemeenderinkboer.nl/

Klik op weekend paardrijden, dit klinkt best leuk.
Ze hebben ook gewoon 2 persoonskamers.

http://www.poelenburgh.nl/

Op de homepage staat ruiterkampen speciaal voor volwassenen.
Alleen verder geen info op de site en alleen slaapzalen.

http://www.reelaer.nl/

Niet echt wat ik zoek, ook alleen grotere groepen (14 mensen).

http://home.versatel.nl/stalsintels/

Ze hebben wel instructiekampen voor 13+, maar ook weer slapen in een vakantiehuis met zijn allen. Die tijd heb ik een beetje gehad Lachen

Behalve Erve Meenderinkboer zit er nog niet tussen wat ik zoek, dus ik blijf zoeken!

@ Noppert
He, dit klinkt goed, ik ga gelijk je site even bekijken!

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:44

Wij gaan regelmatig op vakantie in Wapse bij Paul en Karin Wijers.
Je kunt hier een appartement huren en gebruik maken van hun paarden (volgens mij is dit ook onder begeleiding)
Kijk eens op hun website voor de prijzen en bel ze anders even, ik weet zeker dat je er uit komt met ze.
En de omgeving is geweldig mooi.
o ja de site http://www.drenthevakantie.nl/index.html

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:48

Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 16-08-07 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt

santalyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 07:49

@ Noppert
Het huis ziet er mooi uit, alleen wij hebben geen eigen paard en zijn beide te groot voor een Fjord vrees ik, dus dan kunnen we niet tegelijk rijden. En als we met zijn drietjes naar buiten willen komen we zeker een paard tekort, dus weet niet of dit helemaal is wat we zoeken. Maar misschien het vakantiehuis met familie een keertje wel, want met zijn tweetjes is het wat groot dus ook wat te duur vrees ik. Maar bedankt, ik houd het in mijn achterhoofd!

@ Janine
Deze site ga ik ook even bekijken, thanks!

@ Botervlieg
Nee, die site ken ik ook nog niet. Ook dit ga ik gelijk bekijken, ook bedankt!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:51

Te groot voor een fjord? Ben je langer dan 3 meter dan? Knipoog

santalyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 07:53

Botervlieg schreef:
Te groot voor een fjord? Ben je langer dan 3 meter dan? Knipoog

Haha! Ik bedoelde eerder te zwaar Clown

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:59

[quote="santalyd"]@ Noppert
Het huis ziet er mooi uit, alleen wij hebben geen eigen paard en zijn beide te groot voor een Fjord vrees ik, dus dan kunnen we niet tegelijk rijden. En als we met zijn drietjes naar buiten willen komen we zeker een paard tekort, dus weet niet of dit helemaal is wat we zoeken. Maar misschien het vakantiehuis met familie een keertje wel, want met zijn tweetjes is het wat groot dus ook wat te duur vrees ik. Maar bedankt, ik houd het in mijn achterhoofd!

/quote]

Wij hebben meer dan 2 paarden....... Knipoog maar die zijn niet geschikt voor beginnende ruiters. Onze fjord is van mijn man, die is 1.92 lang en weegt 95 kg....... afgelopen zondag hebben we een stuk Veluwe Trial gereden van 4,5 uur, zonder problemen!
De prijs valt reuze mee, als je wilt kan ik je een pb-tje sturen met de prijzen.

santalyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 08:06

Ik heb wat links bekeken van de NVVR-site.

http://www.manegesmitpesse.com/
Hier kun je ook paardrijweekenden boeken als je wat ouder bent, klinkt ook leuk. Prijzen staan niet op site, maar zijn op te vragen.

Ok, ik kijk weer even verder Lachen

santalyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 08:09

Noppert schreef:
Wij hebben meer dan 2 paarden....... Knipoog maar die zijn niet geschikt voor beginnende ruiters. Onze fjord is van mijn man, die is 1.92 lang en weegt 95 kg....... afgelopen zondag hebben we een stuk Veluwe Trial gereden van 4,5 uur, zonder problemen!
De prijs valt reuze mee, als je wilt kan ik je een pb-tje sturen met de prijzen.

Oh sorry, dan begreep ik je verkeerd! En ik wist niet dat een Fjord zoveel kon hebben, solly Bloos Dan moet hij mij ook wel kunnen dragen, want ik ben 1.75 dus dat komt goed dan Lachen dan wil ik die Fjord wel en mag mijn man op "die hoge" Knipoog Wat grappig, mijn eerste manegelessen jaaaren geleden waren op een Fjord, lieve beestjes.

Maar goed, nu begrijp ik het en ja, dan ontvang ik graag de prijzen. Het zou gaan om een weekend met veel paardrijden zeg maar, dus ik ontvang graag meer info en prijzen hierover. Bedankt!!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:56

En als je helemaal door het dolle heen bent na je ervaringen
op een 'kleine' fjord Haha! , dan kan ik je van harte aanraden om
een weekend met IJslanders te proberen (op IJsland zijn geen
andere paarden, dus daar rijden er ook heule grote en zware mensen
op Knipoog ) op de Immenhof, bij Eveliene Blok.

Toen ze haar bedrijf ('Thule') - 100 jaar geleden - nog in Drenthe had,
hebben wij heel wat weekends met vowassen vrienden bij haar gereden
en dat is altijd zeer goed bevallen.
Het is er nog niet van gekomen, maar ooit weer een weekend bij haar
zit zeker nog in de planning!

http://www.immenhof.be/

santalyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 09:11

Bedankt! Ik zal dit ook eens gaan bekijken.

Ik las ook over het rijden op Shires en dat lijkt me ook erg gaaf, omdat wij 2 jaar geleden shires voor onze trouwkoetsen hadden staan. Dus misschien eerst een paar uurtjes op deze kolossen.. Alles staat nog open haha.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:29

Even googlen op trailfinders. Die hebben vakanties in binnen- en buitenland. De lokaties die ik ken zijn van goede kwaliteit. Zij gaan ook veelal voor de betere (en dus wat duurdere) lokaties. Een week paardrijden waar je eisen aan stelt kost gewoon 600 - 700 euro pp. Voor minder kun je zoiets niet regelen, tenzij je consessies doet aan kwaliteit.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:33

Op Duinmanege van Poelenburgh (www.poelenburgh.nl) worden voor oudere mensen instructieweekenden gegeven, maar dat is alleen voor gevorderderen. Maar ze hebben ook buitenrij weekenden, en ik weet niet precies hoe het daar met niveau zit, maar je kan altijd een mailtje sturen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:33

En net over de grens ??

Vrienden van me hebben een guest Ranch geopend in Stavern Duitsland. Erg brave paarden, luxe hotelkamers...

dit is de site:

http://www.triplestar.eu

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:40

ikke schreef:
Even googlen op trailfinders. Die hebben vakanties in binnen- en buitenland. De lokaties die ik ken zijn van goede kwaliteit. Zij gaan ook veelal voor de betere (en dus wat duurdere) lokaties. Een week paardrijden waar je eisen aan stelt kost gewoon 600 - 700 euro pp. Voor minder kun je zoiets niet regelen, tenzij je consessies doet aan kwaliteit.

Begreep dat TS in eerste instantie een weekend wil?

santalyd schreef:
(...)
We misschien het erg en willen graag een keer samen een paardrijweekend doen. (...)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:57

Botervlieg schreef:
ikke schreef:

Begreep dat TS in eerste instantie een weekend wil?

santalyd schreef:
(...)
We misschien het erg en willen graag een keer samen een paardrijweekend doen. (...)

Ook weekenden zijn mogelijk, geheel afhankelijk van wat de betreffende lokatie kan bieden. Prijzen in dezelfde lijn.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:59

Handig topic dit!
Blijf het even volgen.

santalyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 10:33

Ik ken inderdaad Trailfinders en nog zo'n organisatie, maar dat was toch niet helemaal wat we zochten. Inderdaad vrij prijzig en het aanbod in Nederland was nog niet echt wat wij bedoelden. Maar misschien toch nog eens verder in verdiepen, want zag wel dat het aanbod weer was uitgebreid sinds de vorige keer. Bedankt!

santalyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 10:34

ElCamino schreef:
En net over de grens ??

Vrienden van me hebben een guest Ranch geopend in Stavern Duitsland. Erg brave paarden, luxe hotelkamers...

dit is de site:

http://www.triplestar.eu

Dit ziet er ook netjes uit, even in verdiepen Pling

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:55

Ja hoor... Daan is kok geweest en kan echt super koken.... Frieda is een super gastvrouw, kamers zijn erg luxe en schoon.

De paarden zijn western gereden maar heel erg braaf.
Zijn er in verschillende maten, ik ken ze stuk voor stuk en je zit op heerlijke dieren.

Het vanaf mij, Naarden maar 3 uurtjes.... met trailer.... dus met de auto is het korter.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:58

Janine_L schreef:
Wij gaan regelmatig op vakantie in Wapse bij Paul en Karin Wijers.
Je kunt hier een appartement huren en gebruik maken van hun paarden (volgens mij is dit ook onder begeleiding)
Kijk eens op hun website voor de prijzen en bel ze anders even, ik weet zeker dat je er uit komt met ze.
En de omgeving is geweldig mooi.
o ja de site http://www.drenthevakantie.nl/index.html

Goh die wilde in ook aanbevelen.
Wij zijn daar dit jaar ook geweest, wel met onze eigen paarden...