Instructie set

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fresco

Instructie set

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 20:43

Ik geef inmiddels al jaren les en sta in weer en wind in de buitenbak.
Toch ben ik inmiddels eens aan het kijken voor een instructieset, zo'n zender met onvanger(s).
Heeft 1 van jullie daar ervaring mee en kan iemand mij misschien tips geven bij de aankoop van de set?
Ik weet namelijk niet echt waar ik op moet letten.
Ik hoor het graag!

Anoniem

Re: Instructie set

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:45

Geen idee of ze er goed voor te gebruiken zijn, maar mij leek het wel wat.
Bij de gamma hebben een soort van walkie talkies, maar ze zijn erg klein. En je kunt er ook een koptelefoon op aan sluiten en een je riem vast maken.
Lijkt me dat dit dus zou moeten werken Ja

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:31

Ik ben er toevallig ook naar aan het kijken. Je hebt ze in allerlei soorten, maten en prijsklasses en door de bomen valt het bos niet meer te zien! Gisteren bij de Formido nog een heel simpel portofoonsetje in mijn handen gehad maar daar kon alleen een headsetje voor de ontvanger op aangesloten worden maar geen microfoontje voor de zender, dus dan zou je continu met dat ding voor je mond moeten staan en dat lijkt me ook niks ...

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:32

ik heb er ook 1! idiaal hoor, spaart je ook je stem! zit alleen ff te denken wat t merk was.... daar kom ik nog wel op.

heb 2 soort van walkie talkies en de 1 heeft dan koptelefoon met microfoon en de ander eheft alleen oortje in.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:33

Jow schreef:
heb 2 soort van walkie talkies en de 1 heeft dan koptelefoon met microfoon en de ander eheft alleen oortje in.

Zo een wil ik ook Haha!, dus als je even wat meer gegevens hebt, héél graag!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:39

ben nu aan t werk Clown maar ik ga t nazoeken, zat ook zo`n bedrijfje in friesland, die verkoopt t ook..
is t geen alka ofzo?

magoed, ik kijk ff thuis en dan geef ik t wel door

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:41

Ik zou niets kopen wat je in je broekzak moet doen met oortjes. Zo'n draadje zit altijd in de weg

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:44

Remember schreef:
Jow schreef:

Zo een wil ik ook Haha!, dus als je even wat meer gegevens hebt, héél graag!

Die lijkt mij ook erg handig!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:47

@vjestagirl, hoor daar nooit klachten over eigenlijk. heb je oko draadloos dan met goeie verbinding??

we kunnen ook gewoon megafoon gebruiken Clown

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:47

Vjestagirl schreef:
Ik zou niets kopen wat je in je broekzak moet doen met oortjes. Zo'n draadje zit altijd in de weg

Ik heb regelmatig met zo'n 'kastje' aan mijn broekband gereden en draadje onder mijn jas door naar mijn oortje en nérgens last van hoor... Hoe zou jij 't willen dan, draadloos Geld, geld! ?!

Het is voor mij puur voor de 'handig' en niet zozeer voor de noodzaak, zou ik dagelijk lesgeven zou ik wel een professionele set aanschaffen denk ik (van Sennheiser bijv.), maar dat vind ik nu voor mij écht niet nodig!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:48

Jow schreef:
we kunnen ook gewoon megafoon gebruiken Clown

Zo heb je ook een soort draagbare 'versterker', heb je microfoontje en dan een soort box om je middel waar dan het geluid uit komt Vork , dat is misschien weer handig met groepslessen ofzo!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:50

remember: ja heb ik ook al eens van gehoord, maar meeste lessen die ik geef zjin privelessen dus is zo`n oortje wel handig, gebruik t meestal in de winter om mn stem een beetje te sparen, en t is irri om te gille

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:53

Die laatste heeft mijn instructrice ook, gebruikt ze ook voor groepslessen. Werkt op zich ook prima! Met groepslessen ontkom je er ook niet aan om hard geluid te produceren om zo de hele groep te kunnen bereiken. Met privélessen lijkt me zo'n systeem met een oortje wel makkelijk. Je beperkt dan de geluidsoverlast voor de omgeving.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:01

Jep gewoon draadloos.

Als ik zo'n draadje heb dan wod ik compleet gek van dat ding. Over m'n kleren issie of net te kort en doet pijn, of zo lang dattie klappert en doet. En onder m'n kleren jeukt het.

Rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:05

Hoi Ik werk inderdaad met de Sennheiser van Reduson.nl werkt super! Altijd goed te verstaan en nooit last van storingen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:05

Ik ben mezelf ook aan het verdiepen etc maar heb ook geen idee waar op te letten etc. Kijk een bij combai electronics, ik vind ze prijsvriendelijk maar begin daar weer te twijfelen over de kwaliteit.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:30

Ik ben ook nog zoekende naar een goede set. Ik sta ook vaak (nouja, op dit moment eigenlijk niet zo vaak) buiten en dan ook nog met iemand die niet t allerbeste gehoor heeft zegmaar..

Een tip: Ik heb een setje gehad van Cobra, met draad is dat, met aan een kant een oortje en aan de andere kant een microfoontje, niet aan te raden! Vreselijk veel ruis, oortje zit niet fijn, microfoon moet je aan je kleding klemmen is ook niet handig, en op het moment van in- uitschakelen hoor je een afschuwelijk hard geluid.

Wat ik graag zou willen is een set met kleine zendertjes, die fatsoenlijk aan je broeksband of riem kunnen hangen, aan een kant een oortje dat goed blijft zitten, en aan de ander kant een goede microfoon die weinig ruis geeft. En dan heb ik ook nog voorkeur voor zo een microfoon die vaak ook word gebruikt in clinics, die voor je mond zit, dus die je niet aan je kleding hoeft te bevestigen.
Als he ook nog mogelijk is om in plaats van een oortje boxen aan te sluiten is het helemaal super dan kan het ook voor groepslessen werken.

Veel eisen ja, maar tips zijn zeer welkom. Uiteraard ook nog liefst zo goedkoop mogelijk he, ben wel Hollander Tong uitsteken

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:38

Sennheiser is erg goed, rijd er zelf altijd mee (tijdens les Vork ), bevalt erg goed!!!!!!!!!!!!! Vork

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:40

ik ben al een tijdje op zoek naar zo`n ding om de groepslessen mee te geven
leek me wel super handig

Shirley15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:53

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:59

Ik denk dat als je écht goede kwaliteit wil hebben, je voor Sennheiser moet gaan.
Mijn ex heeft geluidstechniek gestudeerd, en daar in de (oefen)studio hebben ze ook sennheiser(koptelefoons, microfoons, van die oortjesdingen etc.)

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:19

Iemand toevallig enig idee hoe zo'n ding heet waarbij je in een microfoontje praat en het geluid dan via een versterker die om je middel zit naar buiten gaat? En wat zoiets ongeveer kost? Ik heb namelijk gisteren weer een paar uur keihard lopen blèren en dan nog kon niet iedereen mij verstaan. Mijn instructrice heeft ook zo'n ding en dat werkt goed. Omdat zij met vakantie is kan ik haar nu niet vragen. Maar misschien weet iemand hier het?

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:26

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:03

Roxx schreef:
Iemand toevallig enig idee hoe zo'n ding heet waarbij je in een microfoontje praat en het geluid dan via een versterker die om je middel zit naar buiten gaat? En wat zoiets ongeveer kost? Ik heb namelijk gisteren weer een paar uur keihard lopen blèren en dan nog kon niet iedereen mij verstaan. Mijn instructrice heeft ook zo'n ding en dat werkt goed. Omdat zij met vakantie is kan ik haar nu niet vragen. Maar misschien weet iemand hier het?

Die heb ik gezien van Alecto op ik geloof de site van Neckermann!

dihjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:44

maartje_h schreef:
Laatst was er iemand hier op bokt die ze verkocht

http://www.paardenfoto.nl/paardenfoto/verkoop.htm

Yep, dat zijn wij. We hebben alle soorten:

De groepsinstructie set, ofwel de buikspreker. Ideaal voor groepslessen, (vooral als het regent) voor € 39,-

De één-op-één draadloze set van Omnitronic, met ontvanger en oortje voor de ruiter, en zender+microfoontje voor instructeur voor € 349,- compleet. Lijkt op de Sennheiser set, maar een stuk goedkoper. (inclusief accus, oortje naar keuze en koffertje)

en voor de liefhebbers de echte Sennheiser set, helemaal compleet, voor € 879,- (waterdichte Peli koffer, accu's, oortjes etc.)

Wij verkopen GEEN portofoon systemen (Cobra/Motorola etc.) omdat wij daar teveel klachten over krijgen in de praktijk, ook al zijn er tevreden gebruikers.