casco youngster onveilig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

casco youngster onveilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:09

Ik heb mijn casco youngster nu een jaar of vier. Sinds ik studeer rijd ik niet meer zo veel, ik rijd bijv de laatste anderhalf jaar alleen in het weekend. Ik had het idee dat deze cap wel veilig was, maar ik lees in het topic over welke caps goed zijn een aantal slechte ervaringen met de verstelbare casco youngster. Hierdoor ben ik gaan twijfelen of mijn cap wel veilig genoeg is en of ik als ik volgend voorjaar met mijn dan driejarige aan de gang ga geen andere cap zou moeten aanschaffen. Nog meer mensen met (slechte?) ervaringen met de casco youngster?

Sjapaz

Re: casco youngster onveilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:10

geen slechte ervaringen, maar wle zelfde situatie als jij, ik twijfel ook of hij wel goed is nadat mensen tegen mij hebben gezegd over slechte ervaringen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:50

Sowieso lijkt me dat na 4 jaar je cap wel weer een keer teo is aan vakantie. De bescherming van je hoofd door middel van een cap, gebeurt door een soort schuim. Na enkele jaren veroudert de structuur van die laag geloof ik, en daarmee dus ook de veiligheid/ bescherming van de cap.

Daarentegen denk ik dat iedereen zijn cap per ongeluk ook wel eens laat vallen, ergens tegen aan stoot of ermee van zijn paard valt. Die klappen kunnen ooki de mate van bescherming beïnvloeden.

Regelmatig een nieuwe cap aanschaffen is dus niet onverstandig.. (en dat hoeft heus niet elk half jaar, als je er niet mee gevallen bent maar na 4 jaar mag het wel weer eens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:31

Ik ben met deze cap nog nooit gevallen, maar wat jij zegt Bienotje, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Zou je op de een of andere manier kunnen controleren of het "schuim" wel of niet vergaan is? Of is dat standaard vanaf een bepaalde leeftijd?

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:46

Heey!
Ik voelde me zowiezo niet echt veilig met mijn Casco cap, aangezien ik vaak op drukke paarden zat op de manege. Telkens als een van de paarden ervandoor ging of bokte, schoof die cap of in mijn nek of voor mijn ogen. Dat vondt ik wat minder prettig, dus ik heb een nieuwe cap gekocht, de HH Pro Plus.
Gr.
Naatje

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:49

Ik heb ook zo'n youngster gehad, en die draaide op een gegeven moment uit zichzelf steeds losser. Toen heb ik hem maar weggedaan. (nu hh pro plus)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:27

Als je het niet vertrouwd zou ik ook naar een andere cap gaan kijken!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:03

Ik heb de cap laatst in de winkel gezien, maar ik vind 'm ook een beetje te uh.. plastic?
Ik zou 'm zelf iig nooit kopen..

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:05

Als de Casco Youngster onveilig zou zijn, zouden ze echt niet in de winkel liggen. Die gaan door een hele test heen hoor.

Ik heb hem zelf ook, en vind hem heel fijn. Zit niet zo zweterig, lekker luchtig, en als ik een beetje hoofdpijn krijg, dan draai ik hem losser, en na een tijdje weer strakker Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 07:55

Ik heb een mailtje gestuurd naar de fabrikant met daarin de vraag na hoeveel tijd ze bij normaal gebruik zonder vallen vervanging van de cap aanraden. Ben benieuwd of en zo ja, wat voor antwoord ik hier op krijg! Als ik mail terug heb, laat ik het natuurlijk hier weten.

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:08

Ik heb ook een Casco Youngster en heb er geen problemen mee. Cap blijft goed zitten en draait niet losser. Ik heb hem nu zeker 2 jaar. Als ik een nieuwe nodig heb zal ik er alleen niet meer zo 1 kopen, want ik vind de draaiknop irritant zitten. Je moet een erge lage staart maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:39

Verder nog mensen met ervaringen?

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:17

veiligheidshelmen die in de bouw enz. gebruikt worden moeten iedere 5 jaar worden vervangen ook ivm veiligheid en flexibiliteid van het materiaal

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:05

Ik heb nooit slechte ervaringen gehad met deze cap en heb hem heel wat jaartjes gedragen. Toevallig ben ik 3 weken geleden een nieuwe gaan kopen, de HH pro plus. Lachen Ik heb geen nieuwe gekocht omdat de casco was gebroken van binnen, maar de buitenkant was er slecht uitgaan zien van het vele dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:31

@ Marimba: deze vraag heb ik dus ook gesteld aan de fabrikant, maar helaas nog geen antwoord..
@_sjrottie_ : hoe lang heb je je cap ongeveer gebruikt voordat je die nieuwe kocht?

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:40

Ik heb ook een casco, maar vind em niet super. Ik ga er vanuit dat hij veilig is anders werd ie idd niet gemaakt. Maar ik heb er 1 met een schuifsysteem in je nek, niet zo'n dikke draaiknop. Die vind ik vervelend zitten. Ik heb em denk ik ook al weer 3 jaar maar nog niet gedacht aan een nieuwe eigenlijk Clown

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:44

ik heb ook een nog zo'n casco cap liggen, weet niet of dat de youngster is, maar dat ding klepperde altijd met galop terwijl k m nog zo strak vastmaakte ne k voelde me er niet veilig bij. Ik heb tijdje terug een LAS cap gekocht en tja het zit niet meer zo irritant en k voel me veiliger, k heb nu ook n 4jarig paard en ben blij dat k daar die casco niet op hoef te hebben, geen fijn idee.

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:24

mlvanmelle schreef:
@_sjrottie_ : hoe lang heb je je cap ongeveer gebruikt voordat je die nieuwe kocht?

Ik denk toch wel ongeveer 5 jaar Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:19

Hmm, begin toch te denken dat er in ieder geval komend jaar maar een nieuwe moet komen voor als ik met mijn jonkie aan de gang ga..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:23

_Judith schreef:
Als de Casco Youngster onveilig zou zijn, zouden ze echt niet in de winkel liggen. Die gaan door een hele test heen hoor.Ik heb hem zelf ook, en vind hem heel fijn. Zit niet zo zweterig, lekker luchtig, en als ik een beetje hoofdpijn krijg, dan draai ik hem losser, en na een tijdje weer strakker Lachen

toch belachelijk dat er dan rotzooi tussen zit!
Het zoontje van een kennis liet de nieuwe cascocap vallen in het zand, het ding lag aan 3 stukken!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:26

Ook al zijn ze goedgekeurd, op mijn hoofd zijn ze iig niet veilig Haha! Heb een beetje langwerpig hoofd ofzo, iig staat die casco iets bovenop mn hoofd. Zat een keer op een dier met grote beweging en waar mn pikeur dan gewoon stil zit klepperde de casco op mn hoofd op en neer, al zat ie strakker aangedraaid dan mn eigen cap zit.. Wil niet weten waar de casco dan zit als ik eraf donder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:59

@daantjuhhh: dat klinkt wel heel eng! Neem aan dat die kennis ermee terug is gegaan naar de winkel? Wat vond de ruitersportzaak er van?

Sofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:26

Mijn casco cap klapte ook steeds of in mn nek of hij viel voor men ogen, ik vind die casco caps trouwens ook net een paddestoel op je hoofd lijken, ik heb er nu een van kaskade als ik eht goed heb, met zon extra stuk aan de achterkant! Die zitten super!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:31

marimba schreef:
veiligheidshelmen die in de bouw enz. gebruikt worden moeten iedere 5 jaar worden vervangen ook ivm veiligheid en flexibiliteid van het materiaal

Dat is wel een interessant gegeven. Nooit bij stil gestaan!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:20

ik zat et twijfelen tussen casco younstar en de horka airstream maar bij de horka airstream zat die lekkerder