casco youngster onveilig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

casco youngster onveilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:09

Ik heb mijn casco youngster nu een jaar of vier. Sinds ik studeer rijd ik niet meer zo veel, ik rijd bijv de laatste anderhalf jaar alleen in het weekend. Ik had het idee dat deze cap wel veilig was, maar ik lees in het topic over welke caps goed zijn een aantal slechte ervaringen met de verstelbare casco youngster. Hierdoor ben ik gaan twijfelen of mijn cap wel veilig genoeg is en of ik als ik volgend voorjaar met mijn dan driejarige aan de gang ga geen andere cap zou moeten aanschaffen. Nog meer mensen met (slechte?) ervaringen met de casco youngster?

Sjapaz

Re: casco youngster onveilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:10

geen slechte ervaringen, maar wle zelfde situatie als jij, ik twijfel ook of hij wel goed is nadat mensen tegen mij hebben gezegd over slechte ervaringen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:50

Sowieso lijkt me dat na 4 jaar je cap wel weer een keer teo is aan vakantie. De bescherming van je hoofd door middel van een cap, gebeurt door een soort schuim. Na enkele jaren veroudert de structuur van die laag geloof ik, en daarmee dus ook de veiligheid/ bescherming van de cap.

Daarentegen denk ik dat iedereen zijn cap per ongeluk ook wel eens laat vallen, ergens tegen aan stoot of ermee van zijn paard valt. Die klappen kunnen ooki de mate van bescherming beïnvloeden.

Regelmatig een nieuwe cap aanschaffen is dus niet onverstandig.. (en dat hoeft heus niet elk half jaar, als je er niet mee gevallen bent maar na 4 jaar mag het wel weer eens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:31