Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
slechte jury hangt ervan af hoe je de proef hebt gereden
_freedom_ schreef:dat vind ik wel raar dat je dan op stap een 7 krijgt dan zul je op de andere staponderdelen ook meer moeten hebbenslechte jury hangt ervan af hoe je de proef hebt gereden
![]()
gr
Hester schreef:Je zou een volgende keer uitleg kunnen vragen aan het betreffende jurylid? Want er zal best een reden voor zijn, of het nou een goede of een slechte is...
loes-freke schreef:en dan bij de pony's?
1 jury gaf 175 en de andere 205 zelfde proef met twee jury's in 1 ring?
hoe verklaart met dit dan?
loes-freke schreef:en dan bij de pony's?
1 jury gaf 175 en de andere 205 zelfde proef met twee jury's in 1 ring?
hoe verklaart met dit dan?
Hester schreef:Je zou een volgende keer uitleg kunnen vragen aan het betreffende jurylid? Want er zal best een reden voor zijn, of het nou een goede of een slechte is...
Hennutjuh schreef:JA IK SNAP NIET DAT DAT DAN KAN ALLEMAAL.
OOK VIND IK PERSOONLIJK DAT DE JURY'S OP DE KAMPIOENSCHAPPEN UIT ANDERE PRIOVINCIES MOETEN KOMEN.
GR
TisUnique schreef:Hennutjuh schreef:JA IK SNAP NIET DAT DAT DAN KAN ALLEMAAL.
OOK VIND IK PERSOONLIJK DAT DE JURY'S OP DE KAMPIOENSCHAPPEN UIT ANDERE PRIOVINCIES MOETEN KOMEN.
GR
Wat een ongelooflijke kletskoek zeg! Hoe wil je dan nog beoordelen of je kwalitatief goede jury's uitnodigt voor je kampioenschappen? Van buiten de provincie kent een organisatie de meesten niet eens. Hier in Brabant is een systeem waarin de kringen ruim voor de kampioenschappen een lijstje krijgen voor welke klassen zij geacht worden juryleden aan te leveren voor de regio. Dan zitten er bij iedere ring in ieder geval 2 juryleden uit een andere kring. Dan kan je nog steeds grote verschillen krijgen, daar is het nu eenmaal een jurysport voor.
Tavanta schreef:Als je een hele goeie stap hebt maar de figuren niet netjes rijdt (te klein/groot of zo) kan ik me voorstellen dat je voor de betreffende figuren lage punten haalt maar voor de stap opzich een 7.
miep1979 schreef:Als de ene jury twijfelt tussen een 6 en een 7 bij elk onderdeel en dan toch een 7 geeft, collega jury zelfde twijfel heeft maar toch die 6 geeft, dit 30 onderdelen lang, kom je vanzelf op een verschil van 30 punten uit.
Santosww schreef:Mensen wat een gezuer over jury's. Mensen zitten daar voor hun plezier, vrijwillig. Tuurlijk heb ik ook wel eens dat ik een dikke winstpunt verwacht had en het niet kreeg. Dan kan ik wel even geirriteerd zijn maar het belangrijkste is toch dat je voor jou gevoel lekker gereden hebt...
Als je het over een heel jaar gaat bekijken dan klopt het over het algemeen wel hoor. De ene keer krijg je te weinig maar het komt ook voor dat je teveel krijgt... Mensen rij voor je plzier wedstrijden, dan hou je het voor je paard ook leuk... Kun je niet tegen de beoordeling van een jury ga dan niet op wedstrijd.
Als je een hele slechte proef hebt gereden en je krijgt toch dikke punten en misschien een prijsje hoor je mensen NOOIT klagen. Vreemd hoor.
Ik rij voor mijn plezier wedstrijden en als een jury er dan niet mee eens is, jammer dan volgende keer beter.
)raket schreef:De beoordeling vande gangen is niet voor niets een apart onderdeel.
Het gaat om de kwaliteit van de gang.
Een onderdeel in de proeven wordt op meer dingen beoordeeld dan alleen de kwaliteit van de gang.
Alsik jureer komt het ook wel voor dat iemand een 7 heeft voor de stap, maar voor de staponderdelen 4 en en 5en.
Ik ben blij dat het gebeurd, dat was tenslotte het doel van de aparte beoordeling van de gangen.
Misschien toch eens naar de jury zelf gaan. Zitten daar echt niet voor de grap tot na de prijsuitreiking. (dat is het allerergste van jureren,het eindeloze wachte op de prijsuitreiking en dan daar blijven, terwijl er niemand iets komt vragen. En dan wel gezeur achteraf horen via via)
Ik heb deze proef trouwens niet gejureerd.