Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
of hij loopt gwoon een beetje irri te doen en wil langzaam de wei uit
maar ben maar blij dat ze het doen en niet inhouden, dan kun je verder van huis raken!
geen zorgen maken dus 
doe poept altijd voor ze het land uitgaat.. tis gewoon omdta ze denkt go dat moet ook nog even. wel zo makelijk dat ze dat doet!
jolentinus schreef:Hallo
mijn paard gaat (bijna) elke keer plassen als ik hem uit de wei haal.
het is eigenlijk sinds dit seizoen dat hij dat doet.
hij loopt nooit weg als ik hem uit de wie wil halen, maar hij loopt altijd heel langzaam mee.
nu gaat hij steeds langzamer lopen en dan staan plassen.
hij staat ook sinds dit seizoen bij andere paarden in het land.. omdat zijn vorige vriendje is verkocht.
er is 1 ruin bij en die "pest" hij altijd. ik dacht eerst dat hij het daar op deet. net als een hond.. van mijn teritorium afzetten.. zou dat kunnen? kunnen paarden zo ver door beredeneren??
verder ziet hij er gezond uit en functioneerd ook helemaal normaal
Het lijkt mij niet dat hij bang is dat hij later niet meer kan plassen. in de box of tijdens het buitenrijden plast hij ook gewoon (in de bak soms bij het uitstappen)
mijn vraag aan jullie, wat zou dit zijn???

jolentinus schreef:@PIB ik denk niet dat het stress is.. als er 1 paard relaxt is, dan is hij het.. en als hij gestresst is dan is hij ook overgestresst..
@amigo_Mel een ouder manege paard heeft dat bij ons.. volgens mij is dat gewoon ouderdom.. hij probeert te plassen maar wil niet. als hij maar 1 uur loopt doet hij het nooit. maar het 2e uur doet hij het soms.. en dan aan het einde gaat hij echt plassen.
Amigo is niet oud