Brief aan mijn oude lesgeefster!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda1993

Brief aan mijn oude lesgeefster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 16:42

Oke, ik zal het even uitleggen. Ik heb een brief geschreven aan mijn oude lesgeefster. Zij heeft mij met heel veel dingen geholpen enzo. Ik kan niet zo 1.2.3 naar haar toe gaan, dus wil ik haar een brief schrijven. Hier komt ie:

Hoi Silvia,
Ik stuur je deze brief omdat ik je echt heel erg dankbaar ben voor wat je allemaal hebt gedaan voor mij. De lessen die ik bij jou kreeg vond ik altijd helemaal geweldig en ik ging er altijd met plezier naar toen. Tot dat ik bang werd. Ik durfde op helemaal niemand meer te rijden. Jij bleef de moed er inhouden. Ik moest van jou in ieder geval op Bubbels rijden. De eerste lessen zat ik op hem met een kop van een olifant zo eng vond ik het. Elke week zat ik op Bubbels. Tot dat ik het niet meer eng vond. Ik wou weer proberen om op iemand anders te rijden. Ik mocht zelf kiezen van jou. Ik had Pluisje gekozen. Het ging allemaal erg goed, totdat ik opeens weer helemaal gek werd en weer helemaal bang. Jij liet meteen Bubbels voor me zadelen en gooide me er zowat op. Haha. Nu vind ik dat echt leuk, maar toen niet echt. Zo ging het een aantal maanden. Bloos
Op een gegeven moment dacht ik dat ik er weer klaar voor was. Ik ging weer op Pluisje. Het ging de hele les goed. En die week daarna niet, maar je liet me er nu niet afgaan. Je liet me erop zitten. Je wist dat ik het echt heel erg graag wou en dat ik aan het begin had gezegd dat als ik bang werd dat je me er gewoon op moest gooien. Dat wist jij nog, dus deed jij dat. Het ging beter dan ooit!! Ik durfe weer op alle paarden en pony's te rijden dankzij jou. Ik was zo blij. Helaas moest ik 2 maanden na al dat gebeuren stoppen met rijden omdat ik geopereerd moest worden aan me knie. Ik mocht de eerst komende jaren niet meer paardrijden. De laatste keer dat we elkaar hebben gezien is bij de laatste les. Ik had echt heel erg lekker gereden, het lekkerste ooit. En na de les.. Ik vond het zo erg dat ik weg moest dat ik in huilen uitbarstte en jij ook. Jij zei altijd tegen mij: ' als er iemand huilt huil ik altijd mee'. Nou het was dus echt zo. Maar ik wil je dus onwijs bedanken dat je me elke keer weer hebt geholpen en elke keer weer zoveel moeite hebt gedaan dat jij mij weer op een paard kreeg. Ik hoop je zo snel mogelijk weer te zien!!!
Hele Dikke Kus.
Linda!

Naja. dat is dus de brief. ik en me lesgeefster waren echt de dikste maatjes. Ze hielp me echt me alles, en ook met dingen die niet met paardrijden te maken hadden.
Nou wil ik aan jullie vragen wat ik het best zo kan laten en wat ik het best zo kan veranderen. Ik hoor het graag van jullie.

Dikke kus Linda

Hoop dat het hier goedstaat!

sjorsie

Re: Brief aan mijn oude lesgeefster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:44

leuk dat je een brief aan haar schrijft, kan je haar niet bellen, is misschien leuker, dikke kus zou ikzelf niet zo gauw in een brief zetten

Linda1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 16:45

Nee ik weet haar telefoonnummer niet. Oke dan zal ik dat weglaten. Bedankt!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:46

Geweldig!!

Echt heel lief dat je een brief voor haar hebt geschreven, ik kan er niks op aan merken! Wat als iemand mij dit zou geven, zou ik dat helemaal geweldig vinden, daar houd ik wel van, iets echt persoonlijks geven.

Wat knap ook dat je de moed hebt doorgezet!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:47

Leuke brief Lachen. Ik denk dat je instructrice dit echt leuk zal vinden om te ontvangen Lachen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:47

Erg lieve brief!! Niets meer aan veranderen.

Linda1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 16:48

Oke maar zal ik wel dikke kus doen of niet?

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:48

Ik vind het een mooie brief en als je dikke kus meent, moet je het er gewoon in laten, de woorden komen toch uit je hart? Eigenlijk vind ik dat je niet moet vragen wat mensen ervan vinden, dit is een persoonlijke brief en daar heeft niemand wat mee te maken toch?

Gewoon wegsturen!

Linda1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 16:50

ja het komt echt uit mijn hart. Haha. ja eigenlijk is het wel zo. maar ik moest het gewoon even weten, ook als er nog foutjes instonden enzo. Bedankt

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:53

gewoon sturen dan, jij voelt het zo dus prima Haha!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:53

Er staat in de tweede zin aan het eind "naar toen" i.p.v. "naar toe" Dat zou ik wel even veranderen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:54

Wel ja, gewoon dikke zoen Haha!
Ik stuur dat ook naar mijn beste vriend, en nog wel meer Ja
Leuke brief!

Linda1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 16:54

ooh ja.. haha.. staat ook zo stom hé! Ik heb het niet gezien. Dank je

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:57

moest worden aan me knie
Zou ik mijn knie van maken Knipoog

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:58

Je instructrice zal erg blij zijn met je brief, er zijn nog maar weinig mensen die de moeite nemen om een brief te schrijven.
Ik zou het zo laten. Wat die dikke kus betreft, daar kan alleen jij over oordelen, wij weten verder niet hoe jou band met je instructrice was.
Foutjes kun je ook met de spellingcontrole controleren, maar wat maakt in dit geval nou een foutje uit, het komt vanuit je hart en dat is het belangrijkste.

Linda1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 16:59

XjolitaX schreef:
moest worden aan me knie
Zou ik mijn knie van maken Knipoog

huh .. moest worden aan me knie.
sorry ben blond snap hem even niet!
haha! Bloos

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:00

Ik zou er helemaal niets aan veranderen! Het is een heel persoonlijke brief, waarin jij jouw gevoel hebt beschreven. Naar mijn mening kun je die het beste zo laten, zoals jij hem zelf hebt opgesteld, omdat jouw lesgeefster jou niet anders zal kennen dan hoe je geschreven hebt.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:01

Je hebt in een van je zinnen staan me knie.... Maar dat moet toch mijn knie zijn. Had het overgenomen uit je tekst Tong uitsteken Misschien niet helemaal duidelijk sorry Knipoog

Linda1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 17:02

oohh op zo een manier. haha. ja dat is waar. Wel duidelijk las het alleen verkeerd!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:04

haha ok Lachen
Ik vind het trouwens een goede brief hoor OK dan! Zou er verder niks aan veranderen Lachen

Linda1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 17:05

Oke nou iedereen heel erg bedankt. En dan ga ik hem maar op de post doen. ( lekker oud maarja)!! Moet het topic nu verwijderd worden of niet?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:29

Ik zie in de brief wel wat dingetjes die me storen. Ik weet niet of je tips wilt hebben over de brief zelf, maar ik zal hem opnieuw schrijven en dan kun je zelf kijken of je iets aan jou eigen brief wilt veranderen of niet. Onder aan de brief zal ik nog wat extra argumenten geven waarom ik het heb veranderd. Ik vind het in ieder geval een heel mooi gebaar!

Oke, ik zal het even uitleggen. Ik heb een brief geschreven aan mijn oude lesgeefster. Zij heeft mij met heel veel dingen geholpen enzo. Ik kan niet zo 1.2.3 naar haar toe gaan, dus wil ik haar een brief schrijven. Hier komt ie:

Beste Silvia,

Ik stuur je deze brief omdat ik je heel erg dankbaar ben voor wat je allemaal hebt gedaan voor mij. De lessen bij jou waren altijd erg leuk, en ik ging er elke keer weer met plezier naar toe. Helaas werd ik toen bang, ik durfde op niemand meer te rijden en gaf het bijna op. Gelukkig hield jij de moed erin, en ik ging door op Bubbels. De eerste lessen waren enorm eng, ik ben nog nooit zo bang geweest maar door jou zette ik door. Na een tijdje was de ergste angst er vanaf en durfde ik het aan, om op een andere pony te rijden. Ik koos Pluisje en dat ging goed, totdat de angst weer terug kwam en we weer bij begin af aan waren. Jij liet gelijk Bubbels zadelen en ik werd er nog net niet opgegooid haha. Zo ging het een aantal maanden en na een tijdje dacht ik dat ik er klaar voor was, en probeerde ik Pluisje weer. Het ging de hele les goed, maar de week erna begon ik weer. Ik vond het toen niet leuk, maar ik ben dankbaar dat ik niet van Pluisje af mocht en door moest zetten. Ik ben blij dat je hebt onthouden wat ik je toen vroeg, en dat je mij niet weer liet aansukkelen met mijn angsten. Vanaf toen ging het beter dan ooit en ik durfde weer op alle pony's en paarden, ik was daar enorm blij mee. Helaas, twee maanden later moest geopereerd worden aan mijn knie, ik mocht de komende jaren niet meer paardrijden. De laatste keer dat wij elkaar zagen was op de laatste les, ik had geweldig gereden en had het enorm naar mijn zin. Na de les vond ik het zo erg dat ik weg moest, dat ik in tranen uitbarste en wat vond ik het fijn, dat jij met mij mee voelde. Het is al een hele tijd geleden dat ik je heb gezien, toch wil ik je nog eens extra bedanken dat je me elke keer hebt geholpen. Dat je zoveel moeite hebt gedaan om mij weer op een paard te krijgen. Ik hoop dat ik je nog eens tegen kom zodat we kunnen bijpraten.

Met veel liefs en dankbaarheid, Linda

Ik heb de brief anders aangepakt. Andere woorden gebruikt, zo vind ik het wat netter staan. Sommige woorden hadden spelfouten, ook vind ik het zelf niet zo mooi als er een bepaald woord vaak gebruikt wordt. Dat heb ik veranderd in een andere zin. Je mag deze ook kopieren van me, dat maakt niet uit. Opzich ga je de goeie kant uit, probeer alleen op je fouten te letten en op je zinsbouw.

Nog een extra tipje: Mijn is mooier dan me. Me wordt meer gebruikt als versnelling tijdens het praten van mijn. Ook vind ik 'hoi...' minder mooi staan als 'Beste...' . Dikke kus zou je kunnen doen, maar met veel liefs staat ook iets netter.

Nogmaals vind ik dit een erg mooi gebaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:31

Ladyelmira, dat kan wel mooier zijn volgens jou, maar het is haar brief en in haar stijl geschreven. Zoals jij het neerzet is voor heel onpersoonlijk.
Volgens mij was dat de bedoeling juist niet.
Ik vind dat TS hem gewoon moet versturen Lachen Hij komt uit het hart en daar gaat het om Lachen

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:35

Cayenne schreef:
Ladyelmira, dat kan wel mooier zijn volgens jou, maar het is haar brief en in haar stijl geschreven. Zoals jij het neerzet is voor heel onpersoonlijk.
Volgens mij was dat de bedoeling juist niet.
Ik vind dat TS hem gewoon moet versturen Lachen Hij komt uit het hart en daar gaat het om Lachen

Ik heb er ook bij gezet dat dit mijn manier van schrijven is, niet dat ze hem MOET overnemen. Ik ben zelf slecht in alle punten opnoemen met spelfouten, of zinsbouw die ik zelf anders zou doen, daarom doe ik het in het geheel maar. Nogmaals kan ze dan zelf kijken of ze er wat aan heeft. Ik bedoelde het goed...

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:37

Ik denk dat TS haar eigen brief moet opsturen, die van haar heeft ze zelf geschreven en is dus persoonlijker. Gezien haar leeftijd past die brief ook beter bij haar. De brief van LadyElmira is inderdaad wel netter, maar ik vind dat meer schrijftaal voor een volwassenen.