waar paard kopen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ingridje16

waar paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 21:08

hee
ik weet niet of het hier goed staat hoor, maar ik weet niet waar ik het anders neer moet zetten.

Ik ga binnenkort namelijk een nieuw paard kopen. Ik vraag me alleen af waar je dat het beste kan doen.
Hier op bokt, maar zijn er ook nog andere plaatsen. Ik vind het op marktplaats een beetje eng om daar een paard vandaan te halen.
Als je sommige dingen wel eens ziet staan.
Nouja heeft iemand tips. het mag ook een paardenmarkt zijn hoor, hoeft niet op internet.

gr Ingrid

Flew

Re: waar paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:09

Ik heb op Marktplaats gezocht en een prima paardje gevonden hoor. Waarom vind je dat eng?

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 21:10

Flew schreef:
Ik heb op Marktplaats gezocht en een prima paardje gevonden hoor. Waarom vind je dat eng?

omdat je daar ook heel vaak afgezet word enzo

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:18

Nee hoor marktplaats is net zo goed, je krijgt dan (meestal) te maken met particulieren. Je kan dan toch rustig bij deze mensen langs gaan en het paard uitproberen? Een paardenmarkt lijkt mij juist risicovoller want dan weet je echt niet wie je voor je hebt, je moet het paard maar op de gok kopen en als ie toch niet is zoals de verkoper zei, kan je hem meestal niet zomaar terugbrengen!
Verder kan je bij fokkers gaan kijken als je een bepaald ras zoekt of bij stalling/manege, misschien dat iemand een paard te koop heeft staan of iemand anders weet.

_Fan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:20

ik heb me paardje ook van marktplaats, daar is echt niks mis mee. je kan bij de mensen gaan kijken & het paardje uit proberen. dus als ik jou was zou ik gewoon lekker op marktplaats gaan kijken Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:21

Ik had een advertentie gezet op marktplaats met mijn eisen en daar reageerden ze op Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 21:23

ow oke dan doe ik dat wel

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:26

Wij hebben ons paard ook via marktplaats gevonden, super beestje en helemaal gezond.
Gewoon lekker gaan kijken en proefrijden en voor de zekerheid eventjes laten keuren. Dan kan er nog weinig misgaan.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 21:27

uniekhorse schreef:
Wij hebben ons paard ook via marktplaats gevonden, super beestje en helemaal gezond.
Gewoon lekker gaan kijken en proefrijden en voor de zekerheid eventjes laten keuren. Dan kan er nog weinig misgaan.

dat keuren is toch onwijs duur?

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:29

Hoe je je paard ook koopt, opgelicht worden kan altijd. Er zijn altijd mensen die niet zo eerlijk zijn als ze lijken.
Ik heb zelf naar advertenties van particulieren gekeken op o.a. marktplaats, en uiteindelijk m'n paard gekocht van iemand hier op bokt. En dat is uiteindelijk allemaal keurig verlopen en ik ben nog iedere dag blij dat ik haar heb.

veel succes ermee!

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:30

Ingridje16 schreef:
uniekhorse schreef:

dat keuren is toch onwijs duur?

Heel afhankelijk van in welke omgeving je zit en welke dierenarts je hebt, maar klinisch keuren kost meestal rond de 100 euro ofzo.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:30

Klinisch tussen de zeventig en honderd euro. Röngtenologisch ben je al gauw vijfhonderd euro kwijt.
Dit laatste is niet noodzakelijk, maar ik zou zéker geen paard kopen zonder in ieder geval klinisch te laten keuren.

Op Marktplaats moet je gewoon een beetje kijken welk paard je aanstaat en waar je een goed gevoel bij hebt. Het is echt niet zo dat je daar alleen maar afgezet wordt ofzo. Er staan soms rare dingen op, maar daar hoef je toch niet op te reageren?
Bokt kan inderdaad ook.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 00:29

[WWW] > [TAO]

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:00

Je kunt het keuren (ca 600 rontgen en klinisch) dan wel heel duur vinden, maar het is nog duurder als je uiteindelijk met een ongezond paard zit Knipoog

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:01

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:05

_Sammie_ schreef:
of http://www.sporthorses.com, daar heb ik die van mij vandaag

Dat is inderdaad een goede site (naar mijn idee).. verder hangt het er natuurlijk ook vanaf wat voor paard je wilt.. wil je een fries, ga kijken bij een fries fokkerij, wil je een arabier, ga je kijken bij een arabieren fokkerij..
Er is zoveel keuze Knipoog

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:07

Op veel plaatsen vertellen dat je een paard zoekt. Zo ben ik ook via een forum aan mijn paard gekomen. Had daar gemeld dat ik binnenkort rond wilde kijken voor een paard en daar werd mij een aangeboden en die is het ook gelijk geworden.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:10

Ik heb die van mij van bokt, en mijn andere van mijn oom.

horseworld20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:15

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met paarden ingridje16?? En ik weet niet wat je precies zoekt en in welke prijscatergorie? Op marktplaats kun je inprincipe van alles vinden in allerlei prijs catergorieën... Maar zo en zo als je een beetje twijfelt, kun je misschien ook iemand meenemen die er meer van af weet en op dingen let die jij misschien niet ziet als je een paard gaat bezichtigen. En keuren zou ik wel doen, maar ik heb te maken met dure sportpaarden, dus zeer zeker de moeite waard voor die paar honderd euro... Als je het misschien niet echt heel erg nodig vind, kun je het paard misschien alleen klinisch laten keuren en Röntgenologische keuring achterwegen laten... Maar daarmee weet je natuurlijk niet alles! Inderdaad zoals Scum zegt, je bent meer geld kwijt aan een paard dat uiteindelijk niet (helemaal) gezond blijkt.
Laatst bijgewerkt door horseworld20 op 09-08-07 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:18

Bij particulieren is de prijs vaak lager dan bij handelsstallen.
Ik heb mijn paard ook via marktplaats gevonden

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:32

Ik heb mijn merrie ook via Marktplaats gekocht.
Is allemaal goed gegaan, zou het zo weer doen hoor Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:51

Of gewoon bij de lokale pensionstal of manege. Mijn eerste paard was een ex-manegepaard. Mijn huidige paardje heb ik van een stal waar mijn vriendin stond. Ons jonge paard komt rechtstreeks bij de fokker vandaan.

Birgit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:53

Ik heb mijn paarden van marktplaats. En ben er echt blij mee!
Gewoon een aantal keer gaan kijken en eventueel laten keuren.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 11:53

_Sammie_ schreef:

die link kreeg ik ook al van een vriendin, maar dat zijn voornamelijk dressuur paarden en daar ben ik niet naar op zoek.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:08

Ingridje16 schreef:
_Sammie_ schreef:

die link kreeg ik ook al van een vriendin, maar dat zijn voornamelijk dressuur paarden en daar ben ik niet naar op zoek.

Een paard is een paard hoor. Dat sommige paarden meer talent hebben voor een bepaalde tak van sport, maakt ze niet gelijk ongeschikt voor al het andere....... De vraag is dus of het paard bij je past, niet of deze of gene malloot er een etiketje 'dressuurpaard' op heeft geplakt.......