Doorrijd probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Doorrijd probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 14:16

Hoi Medebokkers,

Ik zit letterlijk met een poedersuikerprobleem...
Ik rijd mezelf namelijk tot bloeden toe door, niet op mijn billen, maar meer aan de voorkant. Mensen vragen wel eens of ik doorgelekt ben, maar dat komt dus van het doorrijden. Ik smeer het 's ochtends en 's avonds in met medicinale vaseline, maar ik heb niet het idee dat dit helpt. Het verlicht hoogstens een half uurtje.
Het grote nadeel is dat ik er 's nacht ook nog eens onbewust aan ga krabben, wat weer ontstekingen en lelijke korsten geeft. Soms word de irritatie zo erg dat ik met een koud washandje tussen mijn benen slaap, maar ook dat geeft alleen verlichting. (En het staat zo vreemd om overdag met eennat washandje in je broek te lopen Clown )

Hebben meer mensen hier ervaringen mee en kunnen jullie mij wat tips geven. Bijvoorbeeld: scheren of juist niet, speciale onderbroeken, andere rijbroeken, creme's?

bromfiets

Re: Doorrijd probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 15:42

Niet echt een goedbezocht topic... Nors opkijken

Echt niemand tips?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:48

Dit had ik ook. M'n hele onderbroek zat onder de bloedspetters. Scheve mond Bij mij bleek het zitvlak van m'n zadel te groot te zijn. Vork Nieuw zadel aangeschaft (kwamen we er ook nog achter dat de boom gebroken was, maar das een ander verhaal), nergens last meer van gehad. Toevallig had onze zadelmaker een speciaal zadel tegen doorrijden. Er was een stuk van de boom aan de voorkant uit zodat je daar niet met je kruis tegen kon stoten. Zag je helemaal niks van. Misschien is dat een idee? Om een stuk boom uit je zadel te laten halen. Weet verder niet hoe dat allemaal in z'n werk gaat maar misschien is het een idee.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:52

Misschien kun je met een seatsafer gaan rijden?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:55

Misschien wat meer op je kont gaan zitten Verward
Kan me zo voorstellen dat je teveel op de voorkant zit...........

Ik heb er nog nooit last vasn gehad.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 16:03

Tavanta schreef:

Ik zit eigenlijk al te veel in stoelzit, dit is dus niet het probleem.

Het te grote zadel zou wel kunnen, ik heb nu een 17,5 inch, maar pas makkelijk in een 16 inch. Ik ga eens rondvragen of ik van iemand een klein zadeltje kan lenen om uit te proberen.

Verder nog tips?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 16:06

bromfiets schreef:
Tavanta schreef:

Ik zit eigenlijk al te veel in stoelzit, dit is dus niet het probleem.

Het te grote zadel zou wel kunnen, ik heb nu een 17,5 inch, maar pas makkelijk in een 16 inch. Ik ga eens rondvragen of ik van iemand een klein zadeltje kan lenen om uit te proberen.

Verder nog tips?

Dan is dat het denk ik. Want je schuift dan als het ware in het zadel waardoor je met je uhh.. poes op de voorkant knalt.
Erg pijnlijk!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 16:11

Een wielrennersbroek kan ook wel helpen of een gelpad dat OP je zadel ligt. Maar een stoel zit is dus verkeerd! Dat maakt het probleem alleen maar groter. Een kleiner zadel zou ik niet aanraden dan heeft je paard zodirekt een probleem! Maar een zadel waar je b.v een diepere zit in hebt zou je kunnen proberen. Of een kunststof b.v

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 16:15

aerdenhout1 schreef:
Een wielrennersbroek kan ook wel helpen of een gelpad dat OP je zadel ligt. Maar een stoel zit is dus verkeerd! Dat maakt het probleem alleen maar groter. Een kleiner zadel zou ik niet aanraden dan heeft je paard zodirekt een probleem! Maar een zadel waar je b.v een diepere zit in hebt zou je kunnen proberen. Of een kunststof b.v

Geen kleiner zadel. Vork
Een zadel met een kleinere inch maat, das heel wat anders.
Lezen is moeilijk he? Haha! Clown

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 16:19

Idd een ander zadel!
Heel veel mensen rijden zich door bij een bepaald zadel, dat is voor iedereen een ander zadel natuurlijk.
Maar het ligt dus meestal aan het zadel.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 16:23

aerdenhout1 schreef:

Dat de stoelzit verkeerd is weet ik ook... Maar je gaat vanzelf wel wat achterover zitten als je muts bij elke galopsprong aanvoelt of ze er een stuk afsnijden Lachen

Ik rijd zowel met een leren als met een kunststof zadel, dat maakt geen verschil. Ik heb ook een zadelbontje gehad, maar daar werd het alleen maar broeierig van en daardoor nog pijnlijker.
Laatst bijgewerkt door bromfiets op 05-08-07 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 16:25

Ja inderdaad lezen is moeilijk KsVrPy! Een kleinere inch is dus een kleiner zadel! Een 16 inch is een kleine pony maat!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 16:29

aerdenhout1 schreef:
Ja inderdaad lezen is moeilijk KsVrPy! Een kleinere inch is dus een kleiner zadel! Een 16 inch is een kleine pony maat!

Inchmaat gaat toch alleen maar over de lengte van het zitvlak?

Voor het paard is toch de boommaat van belang?

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 16:32

bromfiets schreef:
Inchmaat gaat toch alleen maar over de lengte van het zitvlak?

Voor het paard is toch de boommaat van belang?

klopt
dit wou ik net gaan zeggen Knipoog

inch maat heeft met je eigen kont te maken, boommaat enz heeft met het paard te maken

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 16:36

Maar omdat de meeste zadels van 16 inch op een kleiner paard terechtkomen dan zadels van 18 inch, zijn de zadels van 16 inch vaak kleiner!
Maar je hebt natuurlijk gewoon zadels van 16 inch voor op een groot paard!

Dus als ik het goed begrijp aerdenhout, dan pas jij de inch maat maat van je zadel op je paard aan?

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:02

asjemenou schreef:
Maar omdat de meeste zadels van 16 inch op een kleiner paard terechtkomen dan zadels van 18 inch, zijn de zadels van 16 inch vaak kleiner!
Maar je hebt natuurlijk gewoon zadels van 16 inch voor op een groot paard!

Dus als ik het goed begrijp aerdenhout, dan pas jij de inch maat maat van je zadel op je paard aan?

sorry maar dat klopt niet.
sommige kinderen heb kleiner zadel v.b 16inch maar wel een dikke shetlander of v.b. een welsh.
daar hebben ze echt wel een brede boom voor nodig.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:06

Sorry??
Wat klopt er nu precies niet aan mij post?

Dus jij bent het met aerenhout eens dat als je zelf heel erg klein bent, maar een groot paard hebt, dat je dan maar een 18 inch zadel moet kopen omdat het anders niet past? Hamer

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:08

Het zadel moet voor zowel ruiter áls paard passend zijn neem ik toch aan Bloos

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:09

Ja nutuurlijk!
Maar voor het paard kijk je naar de boom maat, en voor de ruiter naar de inch maat!
En dan heb je natuurlijk pony en paardenzadels.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 07:08

Een doorrijd probleem kan ook komen als het zadel niet goed op het paard zijn rug ligt. Dat heeft dan verder niks met de ruiter te maken maar het de ligging van het zadel op de rug van het paard.

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 07:17

Ik heb het zelfde probleem. Alleen ligt het bij mij niet aan het zadel maar aan de kleding die ik draag.
Met een luchtige rijbroek en katoenen ondergoed heb ik nergens last van..
Maar met een spijkerbroek (ik rijdt tegenwoordig western) rijd ik de heleboel kapot. En dan vooral die dunnen huid bij mijn liezen...
Om van een leuk ondergoedje met elastan maar niet te spreken... Drama's,.....

Wat goed helpt is een beetje betadine zalf en direct na het rijden douchen.. Tegen krabben 's nachts helpt uierzalf wel een beetje....

sterkte.. en ik lees mee voor andere tips...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:19

Moderatoropmerking:
Allereerst even een verzoek om vooral ontopic te blijven. De discussie over inchmaten en boommaten is een erg interessante maar wel volledig offtopic, terug naar het doorrijd probleem dus

Ik heb zelf het zelfde probleem en idd niet op de geeikte plekken maar ook in het mutsgebied zegmaar, erg pijnlijk en meer dan vervelend.
Vaseline helpt slechts eventjes, met uierzalf heb ik iets betere resultaten gekregen.
Ik heb vele zadels geprobeerd maar bij de meeste zadels bleef voor mij het probleem bestaan, ging het wel goed en had ik geen last dan liep mijn paard weer niet goed onder dat zadel Clown
Lang zonder zadel gereden maar dat gaf op den duur het zelfde probleem (logisch ook, ik schuif vrij makkelijk tegen de schoft aan)
Toen een bbp geprobeert, dat ging al een stuk beter maar die was nog steeds te dun, dus een bbp gemaakt met een dikke laag foam erin en lamsvel erop en eronder, dat ging al veel beter.
Nu rij ik met een boomlooszadel en heb er eigenlijk geen last meer van. Ik moet er wel bijzeggen dat ik nog maar heel weinig rij hoor, dat werkt ook al behoorlijk mee, alles heeft nu de tijd om te genezen voor ik weer op het paard stap.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:23

Afbeelding

Divoza.nl -> ondergoed -> Craft Boxershort
Hier zit een kruis in dat tot voor toe doorloopt, het is een zacht ademend materiaal

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:28

Zou een optie kunnen zijn voor de slankeren onder ons... Heb zelf van die stevige bovenbenen... Het gevolg is dan dat de pijpjes oprollen in de lies en zorgen voor nog meer schade....
(maar vind het zeker een goede tip, want goed ondergoed is erg belangrijk)

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:34

ik las net dat *de plaats* kapot was gegaan door het rijden..
ik zou er dan lekker dik sudocreme op doen voordat je gaat slapen, dan geneest het vrij snel Knipoog