Ik zit letterlijk met een poedersuikerprobleem...
Ik rijd mezelf namelijk tot bloeden toe door, niet op mijn billen, maar meer aan de voorkant. Mensen vragen wel eens of ik doorgelekt ben, maar dat komt dus van het doorrijden. Ik smeer het 's ochtends en 's avonds in met medicinale vaseline, maar ik heb niet het idee dat dit helpt. Het verlicht hoogstens een half uurtje.
Het grote nadeel is dat ik er 's nacht ook nog eens onbewust aan ga krabben, wat weer ontstekingen en lelijke korsten geeft. Soms word de irritatie zo erg dat ik met een koud washandje tussen mijn benen slaap, maar ook dat geeft alleen verlichting. (En het staat zo vreemd om overdag met eennat washandje in je broek te lopen
)Hebben meer mensen hier ervaringen mee en kunnen jullie mij wat tips geven. Bijvoorbeeld: scheren of juist niet, speciale onderbroeken, andere rijbroeken, creme's?
Bij mij bleek het zitvlak van m'n zadel te groot te zijn.
Nieuw zadel aangeschaft (kwamen we er ook nog achter dat de boom gebroken was, maar das een ander verhaal), nergens last meer van gehad. Toevallig had onze zadelmaker een speciaal zadel tegen doorrijden. Er was een stuk van de boom aan de voorkant uit zodat je daar niet met je kruis tegen kon stoten. Zag je helemaal niks van. Misschien is dat een idee? Om een stuk boom uit je zadel te laten halen. Weet verder niet hoe dat allemaal in z'n werk gaat maar misschien is het een idee.