Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
B10 schreef:Jammer dat je hem niet aan huis hebt staan (neem ik aan),dan had je hem niet weg hoeven doen..
studiemiep schreef:gratis weggeven!
Als je er perse geld voor wilt hebben moet je hem naar de slacht brengen.....
Bovendien het paard heeft ataxie wat volgens mij toch best heftig kan zijn (dus ook bijkomende kosten)
Wat is voor JOU belangrijker.. die 500 euro ofdat ie hopelijk nog een leuk leventje heeft?
BIj mij zou dat het laatste zijn dus (mocht je paard er heel slecht aan toe zijn, dan zou ik hem inlaten slapen/slachten)

nathalie2302 schreef:Ik weet niet hoe lang je dit paard al hebt maar persoonlijk vind ik het ook raar dat je meteen al met de aanschaf van een nieuw paard in je hoofd zit, ik zou zelf toch meer betrokkenheid hebben bij het huidige paard...je hebt voor hem gekozen en nu blijkt hij niet meer bereden te kunnen worden...dan houdt toch niet jouw verantwoordelijkheid naar hem op?
Knavia schreef:Gewoon de kiloprijs vragen, dus naar een slachthuis bellen en vragen wat zo'n dier opbrengt. Dat is in dit geval ook de dagwaarde van je paard.

nathalie2302 schreef:@Tinky12 - Het gaat mij ook niet zozeer om het feit dat er een ander tehuis gezocht wordt, maar om geld te vragen voor dit paard vind ik niet juist en ik kan alleen maar een groot compliment geven aan de mensen die dit paard willen opnemen.
Ik zou ook op zoek gaan naar een fijne weide en als iemand hem zou willen nemen als bijvoorbeeld gezelschapspaard super. Dan zou ik, zoals jij eerder voorstelde, goede afspraken op papier zetten.
Ik zou zelf alleen eerst zoeken naar een plaatsje met alleen weidegang (maar misschien voor mij makkelijk praten omdat ik in Flevoland woon...geen wei aan huis trouwens) waar het paard voor een redelijk goedkope prijs kan staan...ik zou denk ik gewoon verantwoordelijk voor hem willen blijven...maar wederom..dat is persoonlijk!
'Onbruikbaar' is natuurlijk ook een relatief begrip..maar dat is weer een hele andere discussie
moonfish13 schreef:zorg voor een goed tehuis voor hem !