hij staat op een manege en die hebben speciaal voor hem een betonnen stal gebouwd omdat hij de anderen afbrak.. de andere stallen zijn gewoon van onder met dat hout en boven met dat metaal.. hij schopt het metaal door midden, het hout trapt ie verrot.. nu heeft ie dus een betonnen stal waar een raampje in de achterkant zit, deze is al helemaal afgetimmerd, om de waterbak hebben ze een metalen vierkant omheen gelasd omdat hij de waterbak er elke keer aftrapte, maar nu gaat ie op de stang zitten.... zodat ie eraf knapt
hij heeft een stalmat voor de deur omdat hij daar elke keer tegenaan trapt... hij breekt snachts uit.. wat we ook proberen hij krijgt zn stal los en gaat dan naar de brokken of naar het hooi...
nu dacht ik (en denk ik nog steeds) dat het probleem is dat hij geen weidegang heeft (of nauwelijks)
bij ons kunnen de paarden wel de wei in, maar je moet ze er zelf in zetten... en aangezien ik zo ong. de enigste ben die mn paard in de wei wil hebben kan dat niet.. omdat hij niet in zn eentje kan staan.
in de zomer gaan ze wel altijd de wei in.. en nu staat hij vanaf maandag erin... 24 uur per dag.
maar nu kwam ik er net..... heeft ie ook al de wei afgebroken!!
hij staat in een hele grote wei afgerasterd met prikkeldraad!! (graag geen aanval hierop! want ik ben hier ook erg op tegen! maar er komt maar geen stroom.. en om het niet het hele jaar op stal te laten.. doe ik hem maar hier in) maar goed.. nu staan er zo'n 10 grote hooibalen daar opgeslagen. verpakt en al.. en afgerasterd met prikkeldraad... nu heeft hij dus dit kapotgemaakt.. prikkeldraad lag door de wei en hij heeft 1 hooibaal losgemaakt.... en daar zitten ze nu met alle paarden van te eten!
ik heb hem nagekeken en nu heeft hij dus een behoorlijke glip in zn achterbeen! wat volgens mij gehecht had moeten worden, maar het bloed al niet meer.. dus denk niet dat het nog kan..
ik heb net natuurlijk gelijk de manege op de hoogte gesteld en die zouden er zo snel mogenlijk aan komen (de baas was even weg, maar kwam zo weer)
maar nu mijn vraag.... wat moet ik hier nou mee??? hij breekt echt alles af!!! hij heeft al zo'n 5 stallen afgebroken en wat nog niet meer!!!
ik weet het echt niet meer!!