Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, let hierbij wel op dat je bijvoorbeeld trailer tegen de muur hebt aan de rechterkant en ji loopt links want dan hebben ze net wat minder ruimte om weg te draaien.. hierdoor heb je minder kans dat hetpaard beschadigd raakt door opstakels
. En vaak ook nooit weer gedonder.. Je lost het rustig op maar vaak wel snel.. en blijf hierzelf altijd denken dat je de hele dag de tijd hebt i.p.v. een kwartiertje ofzo want wat je in 15 min. wil duurt de hele dag en wat de hele dag kan duurt 15 min 
el1986 schreef:oké. zal het van de week eens gaan proberen
als er nog meer mensen tips, opmerkingen hebben hoor ik het graag
(knippen en plakken werkt zo leuk) splash1999 schreef:eten geven is geen oplossing voor het probleem. Je beloont ze dan juist voor het er niet in gaan, en dat wil je niet belonen toch. Je kan pas voeren op het moment als ze er al helemaal in staan en anders niet
cindybijl schreef:
el1986 schreef:
nu doet hij het, bedankt!
chevax schreef:Ik heb een merrie waar we eindeloos geduld mee hebben, maar waarbij werkelijk niks helpt. Ze heeft blijkbaar een enorm trailertrauma en wat we ook doen, welke methode we ook toepassen, niks helpt. Gemiddeld zijn we zo'n twee uur bezig om haar op de trailer te krijgen. Goed gevulde hooinetten en lekkere hapjes helpen alleen bij paarden die een angst voor het onbekende hebben. Mijn merrie heeft angst voor de trailer zelf en dan helpt geen hapje, hoe lekker ook. Maar goed, ze is al behoorlijk op leeftijd en heeft in het verleden blijkbaar zeer vervelende dingen meegemaakt. Dus ik verwacht niet dat we dit er nog uit krijgen. We zorgen dan ook dat zij zo min mogelijk op eenn trailer moet, want dat levert haar teveel stress op.
capraibex70 schreef:Neem even contact op met Conrad van Pruissen van Dreamstables (hebben een eigen site). Hij heeft mij enorm veel geleerd over het laden van angstige paarden en hij geeft ook trainingen aan zulke bange paarden. Succes ermee!
Citaat:Wie heeft er ervaring met het 'trailermak' maken van een paard. En wie heeft er tips dat we over een tijdje gewoon het paard op de trailer kunnen zetten en deze ook dicht kunnen maken.
ruime!