Nieuwe leren rijlaarzen, Petri's of Derby's?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joske_vuran

Nieuwe leren rijlaarzen, Petri's of Derby's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 16:21

Ik ben me nu al een tijdje aan het orienteren voor nieuwe leren rijlaarzen.

Ik twijfel nu een beetje tussen Petri's en Derby's..

Iemand ervaringen met (een van) beide laarzen?

Ik heb gehoord dat de zool bij Derby niet zo goed is..

En wat is nu fijner, een harde schacht of een zachtere? (ben dressuurruiter, zachte schacht gewend)

xTEZZ

Re: Nieuwe leren rijlaarzen, Petri's of Derby's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:42

Ik zou Pet'ri's doen denk ik, Maar ik weet niet wat jij liever hebt. =D

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 19:27

Waarom zou jij petrie's doen dan? Verward Tong uitsteken

Nog meer reacties? Haha!
Ik heb al heel wat rondgelezen hier op VMR RUI maar ben toch nog heel benieuwd naar ervaringen!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:29

Voor dressuur vind ik de meeste petries mooier. Lachen
De derby's zijn zachter, de petries wat harder. Kwallitatief denk ik dat de petries net wat beter zijn maar dat hoeft niet zo te zijn, zal niet veel schelen denk ik en maar net hoe je ermee omgaat. Knipoog

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 19:30

En wat is dan fijner bij dressuur, zachte of harde schacht? Of maakt dat niet uit? Lachen

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:31

Net wat jij fijner vind. Ik vind harde fijner maar een ander vind zachter fijner. Lachen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:06

Derby kan je ook wel in een harde uitvoering krijgen. Ik heb de softjumper en de goldjumper is onderweg. Ben nog aan het inlopen omdat hij nog wat hoog is maar zit zeker lekker!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:01

ik heb de Petrie ANKY's en de Derby Softjumpers.

Voor mij nooit geen Derby Softjumpers meer, die zijn echt helemaal verrot, zakte veel te ver in. Ze zijn gewoon veel te zacht.

Mijn ANKY's zien er nog geweldig uit!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:03

Een zachte binnenkant met een verharde buitenkant! Weet alleen niet met welke modellen dat kan.
Petrie vind ik mooier dan derby.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:05

Ik heb mijn Derby's nu al dik 8 jaar en vervloek elke keer dat ik ze aandoe nog dat ik toendestijds niet voor een zachter materiaal heb gekozen - die dingen zijn nog steeds gewoon stevig en gaaf. Toegegeven, ik draag ze niet dagelijks, maar toch... andere laarzen hadden allang slap gehangen.

Wel héééél duurzaam, die Derby's. Je hoeft ze niet zo gauw te vervangen. Dat is dan weer een stevig pluspunt.
Heb trouwens in al die 8 jaren geen reparatie of nieuwe zool laten zetten. Ja, net het hakje, daar heb ik een nieuw rubber zoolte op laten zetten. Maar dat is bij ieder merk zo. Ik heb er af fabriek ritsen in zitten, ook nog steeds gewoon puntgaaf.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:36

Ik heb de Derby Elegance met een harde schacht. Ze zitten super, zakken niet in en ze blijven mooi.
Ik heb ook geen last van een snel slijtende zool.

Superhitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:26

ik heb petri's zijn herlijke laarzen.
ik heb er spul bij gekregen en dan zijn ze net als nieuw!!!.
ze zijn wel wat ingezakt en waren snel ingelopen Vork
ik heb ook derby soft jumpers gehad ze zakte veel te ver in.
overal kwamen ribbels en ze slijten erg snel
die derby was ook wel lkkr want ik kon ze bv de hele dag aan houden.
ze waren alleen heel zaccht

una_diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:37

Derby´s zijn over het algemeen van zachter leer gemaakt en zitten daarom lekkerder. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:40

Ik heb Petrie Anky's, ze zijn helaas niet honderd procent goed aangemeten. Bij mijn wreef knellen ze behoorlijk, maar dat ligt niet aan de laarzen als type; ze rijden heerlijk,het geeft je been écht steun. Inlopen duurt wel even, juist omdat ze zo 'hard' zijn, maar als ze ingelopen zijn heb je er een heerlijke laars aan!

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 17:49

Bedankt voor alle reacties Lachen

Ik denk dat mijn voorkeur toch uitgaat naar de Petrie Anky.. Ik heb nu namelijk altijd laarzen gehad die zacht waren, maar deze zakten ook echt verschrikkelijk in. Verder zaten ze inderdaad wel lekker, maar dat steeds maar optrekken, daar wordt je ook niet goed van. Dus ik ga maar eens kijken voor petries Lachen

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:33

Ik heb ook de anky's, de anky is automatisch gemaakt van zachter en meer kwaliteits leer dan de petrie perfect/standard.
De anky laars zakt dus sneller in, aangezien ik hiervoor de perfect had, en nu de anky kan ik je zo de verschillen vertellen.
Bij de Perfect was nog niks te zien aan de binnekant na anderhalf jaar rijden, maar bij mijn anky's is de binnenkant na het rijden (als ze daarvoor gepoetst zijn) waar de lusjes aan de binnekant zitten van buiten kaal zeg maar.
Dit is niet erg, want de laars zit HEMELS! Laat ze je wel erg goed passen, en zorg voor goede laarzenspanners, want de anky laars is zo ingelopen, en zakt vrij snel in.
Als je meer wilt weten kan je altijd even pb-en!

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 10:10

Hebben de Petrie Anky's geen rits? Verward

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:14

Dan moet je de Petrie Anky Elegance nemen, die heeft een rits aan de voorkant, iets schuin naar binnen Knipoog Een vriendin van me heeft ze, en ze zijn echt supermooi ( rits zie je niet als je rijdt ) en zitten zegt zij ook super fijn Knipoog

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:19

Ik heb eerst petri's gehad en nu Derby
Nooit geen petri meer voor mij! In het begin zaten ze heerlijk, ze zakte veel ste ver win zag er niet uit. En na ongeveer 1 jaar begonnen ze mijn benen af te knellen!!!
Dit probleem heb ik hier al vaker op bokt gelezen dat de Petri's dit doen.

Nu heb ik Derby en wat ben ik er bij mee!! Loop er zo mee weg. Inzakken valt juist heel erg mee! Heb ze nu alweer 2 jaar en zien er nog suuper mooi uit!!! Elke keer weer als ik poets met de Derby schoenpoets kijken ze als nieuw en ik gebruik ze elke dag!

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 20:27

Jolienn schreef:
Dan moet je de Petrie Anky Elegance nemen, die heeft een rits aan de voorkant, iets schuin naar binnen Knipoog Een vriendin van me heeft ze, en ze zijn echt supermooi ( rits zie je niet als je rijdt ) en zitten zegt zij ook super fijn Knipoog

Weet je wat die kost? Bloos

@HouVanUtopia
Welke Derby's heb je?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:46

Ik zweer bij Petries, mijn vorige paar heb ik 10 jaar gehad en zagen er nog heel goed uit, ik heb ze verkocht omdat mijn kuiten in 10 jaar toch een centimeter dikker waren geworden.
Nu heb ik de Petrie Perfect, wou eerst ook de Petrie Anky maar vond het niet zo mooi staan. Deze heb ik nu bijna 3 jaar en zien er nog als nieuw uit en zitten super, weinig onderhoud en zakken weinig in. De schacht blijft lekker hard, wat ik zelf heel fijn vind omdat ik anders van die zwabberbenen krijg. Je moet geen lage wreef hebben want dan zit de voet wat wijd.
Ik heb verschillende Derbys gezien maar vond het leer op den duur lelijk worden en ze zakken veel meer in dan de Petries.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 06:39

mariellexxx schreef:
Ik heb ook de anky's, de anky is automatisch gemaakt van zachter en meer kwaliteits leer dan de petrie perfect/standard.
De anky laars zakt dus sneller in, aangezien ik hiervoor de perfect had, en nu de anky kan ik je zo de verschillen vertellen.

De standaard is van hetzelfde leer gemaakt als de Anky. De standaard is goodyear genaaid bij de zool en de Anky gelijmd. Verder heeft de Anky een hogere boog (6 cm, standaard heeft 4 cm). De standaard is dus duurder in elkaar gezet. De laarzen op zich zijn vergelijkbaar, maar met vervangen van zolen zit je met de standaard beter. De standaard is ook nog goedkoper. Kwalitatief maakt het dus niet veel uit of je de standaard of de Anky neemt. Ik heb de standaard, die is namelijk 20-30 euro goedkoper en ik merkte weinig verschil met de Anky.

De perfect is van venetoleer, dat is leer met een coating. Geen slechte laarzen hoor, want ik heb nog perfects staan uit het guldentijdperk en die zijn nog prima.

Het grote nadeel van Petrie: binnen 3 maanden zijn bij mij de zolen en hakken aan vervanging toe. Laat ik er bij de schoenmaker nieuwe onder zetten, dan kan ik er opeens wel 2 jaar mee doen. WAarom bezuinigt Petrie zo enorm op de zolen en de hakken?
Derby hakken gaan veel langer mee. Onder de softjumpers heb ik nog steeds dezelfde zitten, de laarzen zijn nu 3 jaar oud. Ik zou ze alleen niet weer kopen. De 2 lagen leer (kalfsleer aan de binnenkant en rundleer aan de buitenkant) laten van elkaar los en nu heb je allemaal bobbels.
De Derby Bento heb ik ook nog gehad, tweedehands van iemand over genomen. Fijne laarzen, ik heb ze letterlijk helemaal afgelopen in de tijd dat ik ze gehad heb (modder, water, mesten, rijden, enz). Als ik voor Derby zou gaan, dan zou ik niet weer voor de softjumpers gaan, maar voor een laars zonder rits.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:25

Citaat:
Het grote nadeel van Petrie: binnen 3 maanden zijn bij mij de zolen en hakken aan vervanging toe.

Bij mij zitten de originele hakken en zolen er nog onder, heb ze bijna 3 jaar.
Ik gebruik mijn laarzen ook alleen maar om mee te rijden, vlak voordat ik erop ga doe ik ze aan en zodra ik eraf kom doe ik ze meteen weer uit.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:22

ik zou niet zomaar petrie's kopen, de perfect is zomaar kapot, standaart schijnt niet even lekker te zitten (meerdere mensen over gehoort) en de anky schijnt een ramp de zijn met inlopen maar vind ik wel erg mooi. dus qwa pasvorm en lekker zitten zou ik de petrie's niet nemen. daarin tegen vind ik de derby's heerlijk zitten! mijn moeder heeft er een paar en soms jat ik ze even en die zitten echt heerlijk, ze heeft ze nu al 3 jaar denk ik en ze zien er nog steeds goed uit. dus ik zou eerder derby's doen. maar ik raad je nog eerder cavallo's aan, mijn zusje heeft ze en ik ook. maar echt een heerlijke laars!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:14

marietje27 schreef:
Citaat:
Het grote nadeel van Petrie: binnen 3 maanden zijn bij mij de zolen en hakken aan vervanging toe.

Bij mij zitten de originele hakken en zolen er nog onder, heb ze bijna 3 jaar.
Ik gebruik mijn laarzen ook alleen maar om mee te rijden, vlak voordat ik erop ga doe ik ze aan en zodra ik eraf kom doe ik ze meteen weer uit.

Ik niet, ik loop er veel op. En de laarzen van Derby kunnen daar prima tegen. Zegt dus wel iets over de kwaliteit van de zool van Petrie, bagger. Ik weet dat laarzen niet gemaakt zijn om te mesten e.d., maar ik haal wel rustig m'n paard uit het land (enkele 100-en meters) en daar moeten ze wel over kunnen. Die van Derby kunnen daar prima tegen, de zolen van de schoenmaker ook. Die van Petrie niet.