Maar wat doen jullie zoal de week voor de wedstrijd?Gewoon rijden en verder oefenen? of wat nog?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar wat doen jullie zoal de week voor de wedstrijd?
Ik doe niks bijzonders voor een wedstrijd.

Maar ik train gewoon zo vaak mogelijk, als het kan elke dag, niets anders dan normaal

en de dag erna meestal rondje buiten als het normaal weer is...
pol013 schreef:Ik doe minder dan normaal. Ik geloof namelijk niet dat ik in die paar dagen nog wat verbetering kan doorvoeren. Kan alleen maar dingen overhoop gaan gooien.
dinsdag zet ik hem nog eens stevig aan het werk, neem de oefeningen nog even door.
woensdag bosritje
donderdag longeren
vrijdag loswerken onder de man
zaterdag niets (alleen, zoals dagelijks, de wei in)
zondag wedstrijd
De volgorde varieert maar de onderdelen blijven vrijwel hetzelfde.
Normaal train ik
2 x dressuurmatig
1x loswerken onder de man in de bak
2 x buitenrijden (galopwerk/ dressuur/ recreatief)
1x longe of springen
Glaesir schreef:pol013 schreef:Ik doe minder dan normaal. Ik geloof namelijk niet dat ik in die paar dagen nog wat verbetering kan doorvoeren. Kan alleen maar dingen overhoop gaan gooien.
dinsdag zet ik hem nog eens stevig aan het werk, neem de oefeningen nog even door.
woensdag bosritje
donderdag longeren
vrijdag loswerken onder de man
zaterdag niets (alleen, zoals dagelijks, de wei in)
zondag wedstrijd
De volgorde varieert maar de onderdelen blijven vrijwel hetzelfde.
Normaal train ik
2 x dressuurmatig
1x loswerken onder de man in de bak
2 x buitenrijden (galopwerk/ dressuur/ recreatief)
1x longe of springen
Volgens mij kan je in een paar dagen wel verbeteren, stel je wil je leert je paard iets {de flinke training} maar dan is hij er nog neit aan gewend, daarom doe je daarna een paar dagen rustig aan zodat hij eraan kan wennen en op de wedstrijd zelf ongeveer is hij eraan gewend en is het resultaat net iets beter, het zal niet veel schelen natuurlijk, maar misschien net een beetje.
maar voor mij is dat misschien anders want ik rijdt meestal ijslanderwedstrijden en daarbij moet je ook sneltempotölt laten zien en dat grensverleggen betekend voor mij voor net iets sneller...