Wat zijn goede trailers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Wat zijn goede trailers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 09:04

hoihoi

ik weet niet of het hier goed staat, maar dat leek mij wel, maar ik had een vraagje over trailer.
Ik wil namelijk binnenkort een trailer kopen, maar wat zijn goede trailers? Ik zit zelf namelijk erg over een Bockmann na te denken. Rijd er tegenwoordig mee, en bevalt me goed!

Ik zoek een trailer, die stabiel op weg ligt, een goede bodem, en natuurlijk weinig onderhoud nodig heeft, maar dat wil natuurlijk iedereen,

nou bedankt voor je reactie,

groetjes roos

dolor

Re: Wat zijn goede trailers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:11

er zijn hier al een aantal topics over geweest. misschien dat je daar wat info kan vinden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:38

Ifor Williams, Westfalia, Weijer.
In deze volgorde en verder ga ik ook niet kijken; de rest is het geld niet waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:41

wij hebben een weijer en ik ben er zeer tevreden over! ze zijn ook luxe trailers om te zien en dat is altijd mooi meegenomen natuurlijk Knipoog

gewoonIsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:26

ikke schreef:
In deze volgorde en verder ga ik ook niet kijken; de rest is het geld niet waard.

Ikke, hoezo geen Bockmann? Even uit nieuwsgierigheid..

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:28

Wij hebben een Hotra. Vind ikzelf ook een goede trailer. Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:31

Bockman is super. Na jarenlang Westfalia (oude modellen) en Ifor ben ik hier echt heel tevreden over.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:46

gewoonIsa schreef:
ikke schreef:

Ikke, hoezo geen Bockmann? Even uit nieuwsgierigheid..

Duur betaalde Weijer.
Je moet bedenken dat het gedrag van de trailer voor meer dan 90% bepaald wordt door het onderstel en de montage daarvan. Alle trailers, met uitzondering van Ifor en Westfalia, gebruiken Al-Ko assen. Het gedrag van alle trailers is dus min of meer gelijk, voorop gesteld dat het onderstel correct is opgebouwd.
Weijer is een degelijke trailer, voor een scherpe prijs, de rest is gewoon franje. Als jij bereid bent daarvoor te betalen, dan moet je dat vooral doen.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:58

Wij hebben vandaag een humbaur rapid besteld na een hoop andere trailers te hebben bekeken. Dit is in mijn idee een naar verhouding goede prijs-kwaliteit trailer. Ziet er netjes uit en heeft een goede bodem en stevig onderstel. Leuke bijkomstigheid is dat hij nu bij meerdere bedrijven in de aanbieding is.

gewoonIsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:04

Ikke, hoezo geen Bockmann? Even uit nieuwsgierigheid..[/quote]
Duur betaalde Weijer.
Je moet bedenken dat het gedrag van de trailer voor meer dan 90% bepaald wordt door het onderstel en de montage daarvan. Alle trailers, met uitzondering van Ifor en Westfalia, gebruiken Al-Ko assen. Het gedrag van alle trailers is dus min of meer gelijk, voorop gesteld dat het onderstel correct is opgebouwd.
Weijer is een degelijke trailer, voor een scherpe prijs, de rest is gewoon franje. Als jij bereid bent daarvoor te betalen, dan moet je dat vooral doen.[/quote]

Bedankt voor de uitleg. Klein vraagje nog. AL-KO is toch voor een betere wegligging? Wat gebruiken die andere trailermerken dan?

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:12

Ook ik ga voor de Weijer, wij hebben sinds 2 maanden een nieuwe 2-paards Weijer trailer met ingebouwde zadelkamer (dus toch een beetje franje Knipoog ) en ik wil echt geen andere meer. Perfecte wegligging, stabiel en een goede prijs/kwaliteitverhouding.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 21:24

gewoonIsa schreef:
Bedankt voor de uitleg. Klein vraagje nog. AL-KO is toch voor een betere wegligging? Wat gebruiken die andere trailermerken dan?

Al-Ko is een simpele, degelijke en veilige as voor een goede prijs en aangezien ze (vrijwel) de enigste leverancier zijn van kant-en-klare assen voor de wagenbouw, is het niet verwonderlijk dat ze zo'n groot marktaandeel hebben.
Westfalia gebruikt losse triangels, dus onafhankelijke wielophanging. Dit is een gepatenteerd systeem.
Ifor gebruikt starre assen, naar goed engels ontwerp, met bladveren. Voordeel hiervan is de lichte constructie in combinatie met een hoog draagvermogen (2400kg is standaard voor een twee-paards)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 06:50

Ok dank voor reacties.. Nadeel wat ik zelf van westfalia vind is die dichte kap... Dat lijkt mij niet echt makkelijk...

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 06:55

Ik heb een Atec Olympialine, hij bevalt super. Het is een polyester trailer dus weinig onderhoud, en met de wegligging is echt niks mis. Hij rijdt super

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:38

ik heb onlangs een 2 paards Hotra innovatie plus plus gekocht. rekeninghoudend met het trekgewicht van mijn auto en comfort voor mijn paard(en).

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:13

En hoe is een Heja trailer ?
iemand ervaring mee ?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 22:08

Ik heb een Humbaur Sigle, en en er erg tevreden mee. Mooie trailer waar veel licht in valt. Hij is erg solide en makkelijk schoon te houden. Hij is de prijs-kwaliteit verhouding zeker waard.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 22:12

Wij hebben een Mustang Country en deze ligt fijn op de weg en heeft geen onderhoud nodig (behalve wassen dan Clown ).

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 22:29

Wij hebben al jaren een Westfalia en bevalt ons super goed!
We vervoeren ook wel eens veulens en ik ben er regelmatig bij in gaan staan en die Westfalia's rijden echt super, ik heb ook wel in andere trailers gestaan wat echt geen pretje was..

kavama schreef:
En hoe is een Heja trailer ?
iemand ervaring mee ?

Een pensionklant van ons had een Heja trailer en na een half jaar was die al zo gaan vervormen zodat je tegen de wand moest duwen om de stang er nog op te krijgen, maar dat is ook wel een andere prijsklasse natuurlijk.

albertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 07:10

westfalia blijven de beste trailers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:35

Ik heb een sluis, wil niet anders meer.
Ligt als een huis achter de auto, heb er nog niks anders dan complimenten over gehad van andere mensen die met mijn trailer zijn weg geweest.

Revster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:38

Wij hebben een bockmann. Bevalt echt super. Paard staat er mooi rustig en stabiel op. Veert mooi mee als je over drempels gaat enzo. En ziet er gewoon mooi uit Tong uitsteken

popika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:43

we hebben nu een SLuis 2-paards , en die is echt heel fijn, super wegligging . Maar we hebben een anderhalf paards Atec Olympialine besteld.

Waldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:02

Ik heb een Humbaur Single,
en ben daar erg blij mee!
Hij ligt goed op de weg en is heel makkelijk in het gebruik!

Mells

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:17

Ik heb voorheen een Heja gehad. Prima eenvoudige trailer met paar nadelen. Is nogal kort (en voor mijn paard van ruim 170 dus vouwen om hem erin te krijgen). Hij regent achter in bij het zeilje (en daar heb ik meer mensen over gehoord) en je moet echt een rubbermat op de grond leggen want de gietvloer wordt in de loop der tijd glad.

Ben nu overgestapt op een Thiel. Wilde een grote anderhalfpaards polyester en dan is er niet veel keus. Thiel is duits merk, goede kwaliteit, lekker groot voor mijn paard, rubberenvloer die ook over de klepschanieren loopt (dus geen vuil ertussen), superbodem en ligt als een huis... Zeker de moeite waard dus!