Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Katja schreef:Waar baseer je dit op Potverdikkie? Zitten namelijk nogal wat fouten in je verhaal.
Katja schreef:Had je het paard ook betaald?

Gentleman schreef:Ik heb mijn paard een half jaar geleden gekocht van een kennis. Zij was de tweede eigenaar en ik nu dus de derde.
In het KNHS paspoort staat haar naam als fokker. In het paspoort staat ook een chipnummer vermeld, maar ik weet niet of de eerste eigenaar of de tweede eigenaar die heeft laten zetten.
Ben ik nu dus officieel eigenaar nu ik het paspoort in mijn bezit heb? Of moet ik me nog ergens laten registreren met het chipnummer ofzo?
blensink schreef:Wat raar ik heb hier toch echt het bewijs van dat ik de eigenaar ben van mijn paard staande in het paspoort en geregistreerd bij de chipcentrale.
Worden er in Nederland niet de vorige eigenaars aangegeven in het paspoort met handtekening van de vorige eigenaar dat hij verkocht is aan de nieuwe eigenaar?
Want als ik mijn paard vekoop met paspoort moet ik tekenen dat het paard verkocht is aan de nieuwe eigenaar en dit melden bij de chipregistratie.
Maw het paspoort en chip zijn hier heel belangrijk.
gelukkig maar
Lontje schreef:paspoort is inderdaad geen eigendoms bewijs staat zelfs in het paspoort zelf vermeld dat dit zo is (in Nederland dan). Maar heeft het inderdaad te maken met wie het onderhoud van het paard betaald
potverdikkie schreef:Vreemd verhaal aangezien wij tijdens een rechtzaak een hele andere uitspraak hebben gehad.Katja schreef:Had je het paard ook betaald?![]()
Ging om drie paarden.
1 eigen fok, 2 gekocht.
Van 1 van die aangekochte stond alles zelfs op mijn naam!!
Van de andere dus niet.
Kon dus aantonen dat ik ze betaald had, maar dat gebanketstaafde stamboekpapier is het eigendomsbewijs. Wie die heeft is dus heel simpel eigenaar.
Ben driekwart jaar bezig geweest hiermee, en heb nu eindelijk de papieren, dus ja, ik weet heel goed hoe het zit.
Alleen ik denk in haar geval dat er geen stamboek papier bij zit. Dus dan is er niets aan de hand

Katja schreef:Griebels: je hebt helemaal gelijk het gaat om de overdracht ik had m'n betaling een beetje ongelukkig geformuleerd omdat meestal de overdracht en de betaling nogal gelijk op gaan.