Ik ben zelf nooit zo met trailer-zaken bezig, ik gebruik dat ding niet, maar moet je je paard eigenlijk vast zetten in de trailer, of is dat gevaarlijk?
Kwas benieuwd

xx.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cynthiaaapje schreef:hey rustig zammie.. ze heeft waarschijnlijk nog nooit met trailer gereden dit is een gewone vraag
) eigenwijs23 schreef:De mijne staat altijd los in de trailer.
Kan tevens nieteens draaien in een anderhalf paards trailer.
Wanneer ik hem vast zet doe ik dat wel met een paniekhaak.
Heb al te vaak ongelukken gezien waarbij het paard zich half ophing en de ketting of touw niet meer los te krijgen was.
Daarom mijn keuze altijd het paard los.
De shetlanders daar in tegen heb ik wel vast staan aan 2 touwen met paniekhaak.
Coby10 schreef:eigenwijs23 schreef:De mijne staat altijd los in de trailer.
Heb al te vaak ongelukken gezien waarbij het paard zich half ophing en de ketting of touw niet meer los te krijgen was.
Moet jij eens kijken waar een paard in paniek toe in staat is! Normaliter zou je ook niet zeggen dat een paard door het voordeurtje naar buiten kan, maar toch heb ik het wel eens gehoord. Vastzetten: ja dus, maar wel in de goede volgorde: Eerst balk erachter, dan pas vastzetten en bij eruit halen eerst loshalen en daarna pas balk weghalen!
Coby10 schreef:eigenwijs23 schreef:De mijne staat altijd los in de trailer.
Moet jij eens kijken waar een paard in paniek toe in staat is! Normaliter zou je ook niet zeggen dat een paard door het voordeurtje naar buiten kan, maar toch heb ik het wel eens gehoord. Vastzetten: ja dus, maar wel in de goede volgorde: Eerst balk erachter, dan pas vastzetten en bij eruit halen eerst loshalen en daarna pas balk weghalen!
eigenwijs23 schreef:ja maar soms is het dan helaas al te laat.
xx_Irisje schreef:het risico lijkt mij groter als je m niet vast zet dan als je hem niet vastzet...

xx_Irisje schreef:sorry
ik vind het risico groter als je m niet vast zet!