Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) Zorgen dat ze droog zijn voordat je verder gaat. Dan gewoon met schoenpoets ( in de kleur van je laarzen natuurlijk ) laten intrekken, en dan met zo'n speciale borster uitpoetsen.. Mijn jophurs en chaps glimmen daarna weer alsof ze nieuw zijn 
Fleming schreef:Maar ik smeer ze niet meer in bij het gedeelte dat aan het zadel zit. Want dat had ik dus een keer, en toen piepte het vreselijk. Vooral in draf natuurlijk. Gelukkig was dat na ongeveer twee dagen wel weer over.
Werkt prima, glanst mooi, maakt mooi donker.. ben er erg tevreden over. 

Douraque schreef:En wanneer ik op wedstrijd ga steek ik de schoenpoets in de fik en daarna met een oude panty uitwrijven (glimmen ze weer mooi)
Dan de volgende dag met lerenpoets dat mijn ma ook verkoopt op poetsen. EN ze zien er als nieuw uit.
Babydoekje eroverheen na het rijden en eens in de paar maanden even een grondige poetsbeurt met zadelzeep en ledercréme. Hoe slecht het ook mag zijn; mijn laarzen hebben er al 4 jaar niets van geleden.
Onia schreef:schoensmeer eerst even in het potje in brand steken, daarna doven, het is dan vloeibaar, dan op je laarzen smeren en uitboenen met een oude panty, zeker weten zien ze eruit als nieuw. Tip uit de PaardenSport. (ledenblad KNHS)
dus ik ga het vanavond meteen proberen,, ;; schoenpoets warm maken,, en dan uitwrijven met oude panty..
Onia schreef:schoensmeer eerst even in het potje in brand steken, daarna doven, het is dan vloeibaar, dan op je laarzen smeren en uitboenen met een oude panty, zeker weten zien ze eruit als nieuw. Tip uit de PaardenSport. (ledenblad KNHS)