Leren of Rubberen laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LieveLotje

Leren of Rubberen laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 11:01

Wie heeft Leren laarzen en wie Rubberen laarzen? Lachen
Waarom heb je juist dáarvoor gekozen?
En wat zijn de nadelen en wat de voordelen van elk?

xjessiex

Re: Leren of Rubberen laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:08

Ik heb lederen rijlaarzen, puur om het feit dat ik ze mooier vind en ik vind dat je een beter gevoel en verbinding hebt met je paard dan met rubberen rijlaarzen. en de leren laarzen die ik heb zitten gewoon veel beter dan rubber omdat ze naar je been/voet gaan vormen..

sylv_n_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:18

Ik heb nu nog rubberen laarzen, maar ik wil zodra mijn voeten uit gegroeid zijn lederen. Nu is het gewoon zonde omdat ik dan veel geld uit ga geven voor laarzen die ik na een tijdje niet meer pas. Ik heb wel goede rubberen laarzen, niet van die hele goedkope. Omdat ik daar echt niet mee kan rijden Clown

xash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:19

Leren zijn veel moooier vn vorm enz Lachen

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:22

ik heb leren laarzen omdat ik rubberen verschrikkelijk vind zitten en ze ook nog eens lelijk vind. Met leren laarzen kan ik mijn benen veel beter stil houden en makkelijker goede hulpen geven, daarbij zitten zitten ze ook nog eens lekker en zijn ze mooi.
Ik heb ook leren jodphurs waar ik nog bruine petrie gaithers bij ga kopen voor het trainen.
Ik rijd wel min. 5 keer in de week, en dat wordt binnenkort zelfs 8 keer, dus dan vind ik het ook wel de moeite waard.
Toen ik nog maar 1 x in de week reed op de manege had ik ook gewoon rubberen laarzen of chaps.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:35

Ik heb rubberen laarzen, maar ik vind ze echt verschrikkelijk. Ik heb deze omdat ik nog in de groei was, maar nu rijd ik er ook al een aantal jaar mee en ze zijn eigenlijk ook wel aan vervanging toe. En dan komen er zeker leren! Ja

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:37

ik had eerst rubbere laarzen, nou verschrikkeeeelijkk!!
paste slecht, nee ze zaten echt niet lekker..
ik rij nu met leren jodhpers en leren chaps.. al heeeel
stuk beter.. leren laarzen vind ik gewoon nog te duur
omdat ik nog groei e.d

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:49

Ik heb 4 (!) paar leren laarzen staan, onder andere zgan petrie's ect. Allemaal van mensen gekregen.

Vind ze vreselijk zitten en rij het liefst in mijn ariat schoen. Rij alleen met laarzen als het een blubber in de bak of het land is. Enja dan zijn rubbere laarzen toch handiger.

Hoewel ik leren laarzen erg mooi vind.

_Isabel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:22

Leren zijn fijner vind ik heb nu van carvallo een met rits die krijg je makkelijk aan en er zit stiek in dus het gaat mee staan met je voet en been. IK heb daarvoor leren gehad van relection zaten iets minder fijn en rubberen krijg je wel sneller schoon maar leren is gewoon mooier met dressuur en met springen heeft bijna iedereen wel leren .

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:44

Ik zou me leren laarzen willen aankopen.Lijkt me idd fijner zitten dan rubberen.
Ik heb een adresje gevonden waar ze ze op maat maken en komen aanmeten.Voor 178€ krijg je ze na 6-8 weken thuisgeleverd.
Is dit een reeële prijs?Of niet?Ik ken het merk niet zo, het zijn dressuurlaarzen met rits én veters..

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:21

\Zonder nadenken: Leer.

Mijn lederen zijn veel duurzamer, zweten minder, wel groter prijskaartje, en daarnaast zijn alle maten rubbere laarzen te breed voor mijn kuit.

_leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:33

Ik heb altijd rubberen gehad, maar omdat mijn voeten nu eindelijk wel eens uigegroeid zijn, heb ik leren laarzen gekregen van mijn ouders. En ik zweer je: als die eenmaal ingelopen zijn wil je echt niet meer anders! Ik moet wel eens mijn rubberen weer aan als het land drassig is, en dat zit echt verschrikkelijk Nagelbijten / Gniffelen
Nee, kan nu niet meer zonder leren laarzen, zit echt heerlijk! Haha!

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:37

ik heb lederen rijlaarzen, die passen veel beter omdat ze op maat zijn gemaakt en ik vind het ook veel fijner rijden. ik heb het idee dat mn houding ook beter is met leren laarzen. Rubberen laarzen heb ik al jaren niet meer, maar is wel goedkoper als je nog groeit Lachen

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:56

Leer, ze passen me precies, helemaal op maat gemaakt, ze staan ontzettend mooi qua vorm en uitstraling en gaan naar mijn weten ook langer mee dan rubberen. Maar als je voeten nog niet uitgegroeid zijn is rubber natuurlijk, vooral om kosten te drukken, aan te prijzen.
Moet wel zeggen dat ik die leren laarzen in het begin een crime vond, maar nu begin ik er aan te wennen en vind ik ze super!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:58

Leren laarzen
Als die aangemeten zijn zitten ze echt perfect............
En het staat idd ook mooier..
Het zit een heel stuk fijner dan de rubberen laarzen..

en ga zo maardoor

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:58

Leren laarzen zijn mooier, zitten beter, en zijn beter voor je houding (corrigerend). Lachen

miesjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:23

ik heb leren laarzen, ik vind ze mooier en zitten fijner met rijden. en ze zijn ook goed op maat van jou voet/been. en je doet er volgens mij ook langer mee dan met rubbere laarzen.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:28

ik heb sinds kort ook leren laarzen, ze zitten een stuk beter dan mijn rubberen laarzen!

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:30

Ik heb leren en rubber Tong uitsteken
rubber voor de manege en leren voor mijn verzorgpaarden en eigen paard Lachen
maar je voelt idd wel het verschil

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:32

Ik had altijd rubberen, maar waren te klein geworden (zat te strak om mijn kuit).
Nu heb ik leren gekocht, vind ze wel erg duur. Ik ben ze nu nog aan het inlopen maar ben benieuwd of ze anders zijn met rijden.
Nu was het voor mij ook zo dat rubberen wel in extra hoog zijn te krijgen maar waren voor mij niet hoog genoeg. De leren zijn in veel verschillende maten te krijgen.

xash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:01

Ik heb rubberen laarzen.

MarloesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:15

Ik heb nu nog rubberen laarzen, maar ga deze week of volgende week kijken voor leren laarzen. Het is wel wat duurder maar ik vind het er mooier uitzien. Knipoog

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:58

Ik heb rubberen omdat mn voeten nog niet uigegroeit zijn, maar wil leren maar nog even wachten want die zijn erg duru Ja

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:02

leren laarzen vind ik zo'n gedoe met inlopen en inzakken enzo.. Dus gebruik is gewoon lekker leren jodphurs en leren chaps. Daarbij heb ik wel een reserve paar rubbere laarzen staan. Deze zien er erg netjes uit en waren ook wel prijzig, maar ik zweet er zo in tijdens het rijden, waardoor ik na het rijden hele natte schenen heb Scheve mond

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:16

leren chaps, en rubbere laarzen voor fnrs wedstrijdjes, maar daar ga ik nu me leren chaps voor gebruiken, die rubbere gebruik ik wel is voor op kamp ofzo Vork heb ook nog suede chaps ook voor op kamp enzo. en als me voeten uitgegroeid zijn, en kuiten enzo wil ik leren laarzen.