Meer ouders die kind bodyprotector laten dragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shera

Meer ouders die kind bodyprotector laten dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 08:34

Mijn dochter van 8 zit sinds een half jaar op rijles. Een van de eerste lessen maakte ze meteen een fikse smakkerd. Het liep goed af, maar sindsdien draagt ze een bodyprotector. Ook thuis met haar eigen pony. Ik zie de bodyprotectors echter erg weinig in de ponysport. Zijn er meer ouders die op safe gaan? Om welke reden kies je voor wel/geen bodyprotector?

kamaron

Re: Meer ouders die kind bodyprotector laten dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:38

mijn zoon droeg er ook eentje.....was wel even een uitgave maar ik vind het wel een geruststelling.
Juist omdat hij steeds overmoediger werd met rijden.

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:42

bij ons rijden de kinderen ook met bodyprotector en met een goed passende cap.anders word er niet gereden....ook mogen ze niet zomaar een rondje stappen zonder zadel...zonder goede bescherming..
Vind het erg belangrijk dat ze van jongs af aan leren dat een paard een dier is,en kan schrikken of gek kan doen.
Vind dat daar veels te weinig aandacht aan word besteed.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:45

Bij ons op stal rijden er ook een stel mee. Vooral met springen.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:47

Mijn ouders laten mij ook met bodyprotector rijden. Ik heb net een half jaartje een nieuwe (pittige) pony, vinden ze fijner (vooral mijn moeder).
Ik moet de BP aan met dressuur en springen (als mijn vader erbij is mag hij met dressuur af, bij mijn moeder nooit)
Maar ik vind het niet zo heel erg, alleen is het soms zo ongelooflijk warm met dit weer!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:48

bij ons op de pensionstal rijden alle kleintjes met bodyprotector..

miesjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:39

bij mij op de pensionstal rijden er niet zo veel met een BP, in de lessen soms van die kleintjes

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:45

Bij ons op stal draagt al bijna niemand een cap laat staan een bodyprotector. Ik rijd zelf ook zonder cap en BP ik weet dat risico's zijn maar als je valt val je toch wel, en zul je net zien dat je valt waar je geen bescherming hebt.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:47

yep, hier zo,n moeder Haha! , na een paar lanceringen van mijn uk, bij de andere pony die we voor haar hebben gekocht, kwam gelijk een kinky bodyprotector.

sylv_n_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:59

Ik heb zelf nooit met een bp moeten rijden van me ouders((omdat het toen nog niet heel erg bekend was)) is eigelijk hetzelfde als dat heel veel kindjes nu leren fietsen met een helpje dat was toen ik die leeftijd had ook nog helemaal niet hot. Opzich vind ik het wel goed, is allemaal extra veiligheid. Ik snap dan ook wel weer dat als je eenmaal gewend ben aan je paardje/pony. Dat je dan zoiets hebt van ik kan ook zonder.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:11

Ik rijd nu eigenlijk altijd zonder cap (behalve op de ponyclub en op wedstrijd) maar ik heb vorige week een 3-jarige gekocht die ik zelf ga inrijden, en dan ga ik zeker wel een cap dragen en als ze echt gek doet in het begin zei mn moeder dat ik er miss dan toch ff over moet denken om tijdelijk een BP te dragen. Tsja, niet heel charmant misschien, maar voor die 1-2 maandjes geef ik er niet veel om, en op zich is het wel veiliger dan.

Jump_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:30

Op het ponykamp wat ik heb begeleid hebben we in 2 weken maar 3 kinderen met een body protector gezien!
kdraag er als volwassen vrouw ook meestal 1, vooral met jonge paarden inrijden en met springen, en ik zal mijn kinderen er ook 1 laten dragen met springen als het ooit zover komt!

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:17

Ik heb zelf geen kinderen ofzo, maar had het er laatst ook wel met vriendinnen over dat als we meer gaan springen een bodyprotector toch wel een vereiste gaat worden. Het is gewoon een extra beetje meer veiligheid. Vroeger nooit echt stilgestaan bij wat er allemaal kan misgaan (en moet je ook niet teveel doen), maar als ik nadenk over de smakken die ik heb gemaakt...het had best anders kunnen aflopen! Ook had ik met bp waarschijnlijk ook niet de deuk in mn ribben opgelopen die ik nu heb...

Ik zou kinderen ook bp laten dragen, in ieder geval in het begin en bij springen. En natuurlijk altijd een cap, buiten en binnen, en of je nou dressuur gaat doen of even rondje zonder zadel.

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:21

Nou mijn ouders weten het bestaan er misschien wel van maar ze vinden het niet nodig.
Tuurlijk een paard blijft een dier, maar ik vraag me af of je wel zoveel prettiger valt met een BP, nu kun je je oprollen en doorlaten rollen als je valt, met z'n ding ben je een en al plank... Het lijkt mij dan ook zeer vervelend rijden dus hoop dat mijn ouders het nut er niet van in gaan zien...
Ik rijd wel altijd met cap. Dit vinden mijn ouders wel beter. Maar als ik hem af zou doen zouden ze denk ik wel weer bijdraaien...

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:58

Maar als je zonder cap rijdt, heb je dan niet heel erg het gevoel van: 'als ik nou val, kan ik zo m'n hoofd opensplijten...'

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:01

Ik zie het bij mij in de lessen ook steeds meer dat de jongere kids idd een BP aanhebben..
Maar ook dat ouders er meer informatie over willen en er echt serieus over nadenken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:06

Op onze manege is het in de ponylessen volgens mij zelfs verplicht, en op buitenritten ook dacht ik. Ik heb er zelf 1 omdat ik al meerdere keren na een val een scheur(/tje) gehad heb in een rugspier en heb ik liever niet nog eens.

Mleen, een goed passende BP vormt zich naar je lichaam dus je bent echt geen plank als je valt en het zit ook niet vervelend (de eerste 2, 3 keer wel misschien). Alleen veel mensen hebben volgens mij een BP die niet goed past volgens mij.. anders ben je echt geen plank etc.
_Micha_, ik vind jouw reden om geen bescherming te dragen (en dan zal je net zien dat je toch valt waar je geen bescherming hebt) gewoon ontzettend dom. Hoef hopelijk niet uit te leggen waarom.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 20:54

Zonder cap & bodyprotector komen mijn kids NIET op de pony. Mijn dochter kukelde gister nog van haar pony en heeft het nut van beide aan den lijve ondervonden.Ik draag zelf ook altijd een cap. Goed voorbeeld doet goed volgen. Laatst stond er in de bit een stukje van een bekende ruiter, ben de naam even kwijt, die het ook slecht vond dat bekende ruiters(dus ponyruiter-idolen) zonder cap afgebeeld staan in tijdschriften. Ik ben het daar mee eens. Die ruiters en amazones hebben toch een voorbeeldfunctie vind ik. Kan ook geen goede reden bedenken om zonder cap te rijden, evenals er geen goede reden te bedenken valt om geen autogordel te dragen. Veiligheid voorop Haha!

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:00

Bij ons is het in de springlessen en springkampen wel verplicht.

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:08

Op wedstrijd spring ik met bp ( of als het hoog is) , moet ook van mijn moeder Tong uitsteken
Niet heel gek, want ik moest hem toen ik mijn vorige pony nog had, en die wou nog wel eens stoppen enzo Tong uitsteken
Maar als het hoog staat, vind ik het zelf ook wel fijn..

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:32

shera schreef:
Laatst stond er in de bit een stukje van een bekende ruiter, ben de naam even kwijt, die het ook slecht vond dat bekende ruiters(dus ponyruiter-idolen) zonder cap afgebeeld staan in tijdschriften. Ik ben het daar mee eens. Die ruiters en amazones hebben toch een voorbeeldfunctie vind ik.

Wat dacht je dan van de uitzendingen van klokhuis die gaan over paardrijden, een tijd geleden over ijsalnders allemaal reden ze bijna zonder helm. en vorige week nog imke bartels die ook zonder helm reed. Ook daar vind ik het een voorbeeldfunctie, je maakt een programma voor kinderen.... en laat iedereen het foute voorbeeld geven en dus zonder helm rijden? vaag hoor.

Amberrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:36

Ik rijd op de manege de Arckelhoeve en daar zin in de manegelessen bodyprotectors verpicht. Je hebt ze daar gewoon in de kantine hangen dus mag je ze daar lenen. De meeste ouders vinden het altijd wel een veilig idee!

_Daisy14_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:38

ik moet van mijn ouders met bodyprotctor rijden met springen.
ze vinden het veiliger, hebben ze ook wel gelijk in.

mirakeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:53

In België bij de LRV pony, is het op springwedstrijden verplicht dat de ponyruiters een bodyprotector dragen. Ik vind het zeker een goed initiatief!

Nu dit verplicht is geworden, moet ik ook altijd een bodyprotector dragen van mijn ouders ook als ik ergens ga trainen, maar ik vind het niet zo erg, want degene die ik heb zit best wel goed! Tong uitsteken

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 22:02

Auks schreef:
shera schreef:
Laatst stond er in de bit een stukje van een bekende ruiter, ben de naam even kwijt, die het ook slecht vond dat bekende ruiters(dus ponyruiter-idolen) zonder cap afgebeeld staan in tijdschriften. Ik ben het daar mee eens. Die ruiters en amazones hebben toch een voorbeeldfunctie vind ik.

Wat dacht je dan van de uitzendingen van klokhuis die gaan over paardrijden, een tijd geleden over ijsalnders allemaal reden ze bijna zonder helm. en vorige week nog imke bartels die ook zonder helm reed. Ook daar vind ik het een voorbeeldfunctie, je maakt een programma voor kinderen.... en laat iedereen het foute voorbeeld geven en dus zonder helm rijden? vaag hoor.

ik bedoel maar.... En wat is er nou toch mis met die cap???