Je paard verzekeren, wat een hel!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ier

Je paard verzekeren, wat een hel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 15:07

Pff, ik word er gek van.
De hele ochtend al op zoek naar een verzekering voor mijn pony. Nagelbijten / Gniffelen Ze is momenteel nog niet van mij maar mag haar wel als eigen beschouwen & binnekort wordt ze wel van mij. Nu wil ik haar zeker weten verzekerd hebben 'voor het geval dat'.

Nu het probleem; ze is net 16 geworden, in mei.
Laten de meeste verzekeringen nou 'tot 16 jaar' gaan.

Ik kan momenteel nog niet echt een verzekering vinden die mij verder kan helpen. Iemand die er wel 1 weet? Ik wil haar verzekerd hebben voor eventuele kreupelheid / ongevallen + operaties / röntgenfoto's.

Pfoe, dit is het even in het kort.
Ik hoop dat 1 van jullie een goed idee heeft! Ja

Sim0ne

Re: Je paard verzekeren, wat een hel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:09

nou de meeste verzekeringen hebben erg veel uitzonderingen als het gaat om beengebreken, dus de kans dat je geld vergoed krijgt voor foto's . kreupelheid is erg klein. Wij hebben onze paarden (de oudste is 13) alleen verzekerd voor diefstal.

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:09

Volgens mij verzekert die van mij dat wel hoor, die heet Equine Risk geloof ik, ook hele aardige mensen daar, succes ermee.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:13

@Blosbokker: die verzekeren geloof ik ook tot 15 jaar. Not sure...

@TS: De premie is afhankelijk van het aankoopbedrag. Bekijk even hoeveel je te besteden hebt en laat dan de premie berekenen voor het type verzekering wat je aanspreekt.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 15:21

@ pletje123;
De premie is het probleem niet hoor. Simpelweg een verzekering vinden, das het probleem. Scheve mond

Efo zei mij dit;
Officieel verzekeren wij een paard totdat hij 16 jaar is, maar misschien zijn er mogelijkheden, dit kunt u dan het beste bespreken met een inspecteur van ons. Een ziektekostenverzekering is niet meer mogelijk, dit gaat tot 12 jaar.

Het probleem is dat ze net 16 is geworden & daardoor bij weinig verzekeringen wordt aangenomen. Ik heb werkelijk waar geen idee waar we er nog wel 'inkomen'. Ik wil d'r toch graag verzekerd hebben want stel dat er een keer wat gebeurd...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:22

Als je dat dus wel wil, wordt de verzekering duurder dan de DA-kosten ben ik bang...

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 15:24

Hmm.. Scheve mond
Tjee, lastig probleem weer.

Hoop ik stiekum maar heel hard dat iemand hier met een geweldige verzekering aan komt. Nagelbijten / Gniffelen Dan twijfel ik wel wat nou beter is; wel of niet verzekeren.

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties..

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:20

Paarden van 16 jaar of ouder zijn een te groot risico statistisch gezien, daarom nemen ze ze niet meer op in de verzekering, daarz al wel niets aan veranderen.
Voor humane ziektekostenverzekeringen is er een opname verplichting voor het basispakket, anders zou het daar oook zo werken, boven de 65 geen verzekering meer...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:48

Ik ga mee met Knavia: ben bang dat je nergens je paard meer kunt verzekeren. Tot 16, dus niet als ze al 16 zijn, wordt een paard in de verzekering opgenomen. Daarna niet meer.
Heb je je paard al een poos verzekerd en wordt ie 16, dan is er niets aan de hand; je paard blijft gewoon verzekerd.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:11

Toejn ik mijn "oude" merrie kreeg, was ze 15. Informeren naar een verzekering en kon gewoon bij een Onderlinge verzekering terecht, helemaal geen probleem!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 14:21

Ja, daar heb je het punt ook Alanta. 15 zit je dus nog precies goed mee ; 16 val je lekker mee buiten de boot. Verdrietig

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:23

heb je al bij EFO gekeken?

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:24

mijn oude pony was verzekerd bij hippo dacht ik? hij was welleenswaar niet zo oud als die van jou, maar opzich is het wel logisch tot een leeftijd van 16. mijn kat is nu 12 en die kan ook niet meer opgenomen worden in de verzekering, of je moet ineens heel veel per maand willen betalen, dan is er wel de mogelijkheid.

succes in ieder geval!

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:25

meissielief schreef:
heb je al bij EFO gekeken?

een paar berichten hierboven gaf ze een citaat over wat EFO tegen haar zei Lachen

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 14:26

Assiej schreef:
mijn oude pony was verzekerd bij hippo dacht ik? hij was welleenswaar niet zo oud als die van jou, maar opzich is het wel logisch tot een leeftijd van 16. mijn kat is nu 12 en die kan ook niet meer opgenomen worden in de verzekering, of je moet ineens heel veel per maand willen betalen, dan is er wel de mogelijkheid.

succes in ieder geval!

Hm, ik zal Hippo nog is opzoeken.
Maar geloof ook niet dat het daarbij kon.

Beetje jammer. *dilemma..

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:30

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:31

Je kunt ook per dag een maand gaan sparen (hoge rente rekening openen).
Wij hebben alles uitgerekent van div verzekeringen en kwamen een stuk goedkoper uit als we dit uiteindelijk zelf gaan betalen.
* verzekering kost geld (maandelijkse premie)
* Je krijgt maar een gedeelte uit betaalt bij Da kosten
* Je hebt een eigen risico bedrag.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:32

En de vorige eigenaars hebben de pony niet verzekerd?
Want stel dat hun dat wel hebben kan je die verzekering overnemen!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 14:38

daantjuhhh schreef:

Nee ze is niet verzekerd.
Paard word volledig door mij verzorgd ed, eigenaar kijkt er verder niet naar om.

Enige wat die betaald zijn DA + hoefsmid kosten.
Paard is zeker weten niet verzekerd omdat we vorige week naar de DA moesten, er röntgenfoto's gemaakt zijn van de voorbenen & hij daar niet zo blij mee was met het kostenplaatje. Nagelbijten / Gniffelen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:54

Ier_ schreef:
daantjuhhh schreef:

Nee ze is niet verzekerd.
Paard word volledig door mij verzorgd ed, eigenaar kijkt er verder niet naar om.

Enige wat die betaald zijn DA + hoefsmid kosten.
Paard is zeker weten niet verzekerd omdat we vorige week naar de DA moesten, er röntgenfoto's gemaakt zijn van de voorbenen & hij daar niet zo blij mee was met het kostenplaatje. Nagelbijten / Gniffelen

Ja maar als je je paard verzekerd hebt en je gaat rontgenfoto's maken voor een verkoop keuring verzekerd je verzekering dat toch ook niet?

Rontgenfoto's woden toch alleen vergoed voor kreupelheidsonderzoeken en dat soort dingen?

Wel jammer dat hij hem niet verzekerd heeft.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 15:05

Het ging ook om een kreupelheidsonderzoek - paard liep onregelmatig/voorzichtig & hij kon zo niet zeggen wat het was dus zijn er röntgenfoto's gemaakt van haar voorbenen. Ging in dit geval dus niet om een verkoopkeuring.

Baal er idd nu stevig van dat ze niet verzekerd is ... Scheve mond

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:11

Maar als het paard nu kreupel loopt, kan hij volgens mij niet opgenomen worden bij een verzekering (volgens mij). Ik heb mijn paarden niet verzekerd. Ze betalen nauwelijks iets terug en de problemen met de slacht enzo, dat heb ik liever niet.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:13

Je kunt hem wel bij de onderlinge verzekeren (het fonds)
Dan heb je geen ziektekostenverzekering, le krijgt alleen uitgekeerd in geval van overlijden of niet meer geschikt voor de sport.

Is ook nog eens een goedkope verzekering.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 15:15

Nouja, ik weet toevallig dat er bij dit paard toch wel een soort van 'verhoogd' risico aanzit.

Even wat over Sher; paard wat moeilijk is in de omgang, eerder heeft ze hoofdklachten gehad waarvan dierenartsen niet konden zeggen wat het was, hiervoor heeft ze aspirines gehad & zoals het gekomen was is het ook weer gegaan. Gevoelige zolen waardoor ze dus verplicht voor op ijzers moet. Verzekeren is niet meer mogelijk in verband met haar leeftijd, spullen zitten niet bij de vraagprijs inbegrepen. Ze heeft geen bijzondere afstamming & zal moeilijk verkoopbaar zijn aan eventuele andere particulieren in verband met haar moeilijke karakter. Handelaar + slager zal er ook veel minder door geven dan wat haar vraagprijs is. Ook is ze niet op tijd / regelmatig geent. Wel ziet ze er erg mooi uit [alhoewel dat natuurlijk niet bepalend zou moeten zijn voor de verkoopprijs vind ik..] Overigens is dit jaar geprobeerd haar te dekken maar wou ze niet drachtig worden. Ze kan een aardige B/L proef dressuur lopen & springen doet ze goed als ze daar zin in heeft [laatste keer wou ze absoluut niet meer; mogelijk door pijn in d'r hoeven / zolen]. Buitenrijden is hetgeen wat we eigenlijk vooral doen in combinatie met wandelen.

Dat verhoogde risico is dan ook hetgeen wat me verschrikkelijk aan het twijfelen zet ; in de zin van kopen & het risico nemen of ..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:17

asjemenou schreef:
Je kunt hem wel bij de onderlinge verzekeren (het fonds)
Dan heb je geen ziektekostenverzekering, le krijgt alleen uitgekeerd in geval van overlijden of niet meer geschikt voor de sport.

Is ook nog eens een goedkope verzekering.

Ja dat heb ik ook gedaan met mijn afgekeurde "kreupele" fokmerrie.
Die is door een blessure niet goed meer.
Nou krijg maar eens'een kreupel paard in de verzekering.. niemand wilde haar.

De onderlinge zag niet eens dat ze kreupel was en ziet het nog steeds niet.
Ze komen zo nu en dan kijken, laten het dier een rondje door de wei draven en dan zeggen ze: Wat een pracht merrie en wat een mooie gangen (het is een beetje een ouderwetse type)

Overigens het risico. voor TS.
Het ligt er maar net aan wat je verwachtingen zijn en wat je wil doen.
Mijn eigen wensen liggen in de sport en verder komen en dan kun je beter niet een paard kopen met een verhoogt risico.

Als je een paardje voor de leuk wilt, dus lekker zo nu en dan bosje door en knuffelen en wandelen zou ik er eerder over nadenken.