Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hahasam_amore schreef:De tietel zegt het al....

leandros schreef:anders mogen wij het dier niet stallen.
anders bleven ze wel hengst.
).
Annemeik schreef:Mijn optie zit er niet bij. Ik vind het niet fijn voor de hengst om zich continu op te loppen fokken omdat er andere paarden in zijn omgeving zijn. Wij hebben een hengst op stal staan die de afgelopen tijd 100 kilo is afgevallen doordat hij zich niet kan ontspannen, hij blijft maar draaien, is constant afgeleid, eet slecht is vrijwel altijd bezweet. Als ik dat zie, hoef ik nooit een hengst. Geef mij maar een merrie of ruin...
Cassidy schreef:Ontruinen? Wat is dat nu weer voor een uitdrukking?
Als je een hengst hebt, moet je altijd bedacht zijn op aanvarigen die heel gevaarlijk kunnen worden en soms zelfs dodelijke afloop kunnen hebben.
Hengsten zijn heel vaak op stallen niet gewenst, en je verdoemd hem vaak tot een leven lang eenzame opsluiting.
Er zijn wel meer topics over geweest, ik zal ze even opzoeken. Ik heb geen zin om hier alles weer een keer neer te moeten zetten.
Doe alle bokkers alsjeblieft een plezier en lees onderstaande topics even door....
viewtopic.php?f=119&t=714301
viewtopic.php?f=13&t=338403
viewtopic.php?f=119&t=702438
viewtopic.php?f=1&t=567542
viewtopic.php?f=1&t=567542
viewtopic.php?f=13&t=595930
*Edit, links toegevoegd

Cassidy schreef:Als je een kudde met merries hebt en niet ieder jaar een veulen maar wel de hengst er tussen wilt hebben, is er ook de mogelijkheid om een balletje in de baarmoeder van de merries te laten plaatsen zodat die denken dat ze drachtig zijn en zo niet hengstig worden.
En er bestaat ook zoiets als een hengst chemisch castreren, de injectie werkt voor een half jaar, of hij daarna nog vruchtbaar is, is dan nog maar de vraag, maar dan kunnen ze ook bij elkaar....
).
ga ook niet stemmen