ik heb een 3 jarig het wassen op zich gaat goed maar als er water op zijn hooft komt gaat hij hange,
ik doe het ook wel met een spons vind hij ook nix....
hoe kan ik het beste goed en vriendelijk aan leeren dat het niet eng is...
groetjesss Tatjana
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Henrieke schreef:Je kunt ze het beste even tussen 2 touwen vast zetten. Dan kun je eigenlijk spuiten wat je wilt, gewoon de slang erop houden, ook al vind hij het niet leuk, ze moeten er maar aan wennen!![]()
Hier ook gedaan, ze vinden het nu heerlijk.
aerdenhout1 schreef:????????? Wat is dit nu voor Nederlandse zin??
Hooft = hoofd. En het is ...bij wijze van spreken.
Let een beetje op je taalgebruik, het leest zoveel plezieriger!
Henrieke schreef:Je kunt ze het beste even tussen 2 touwen vast zetten. Dan kun je eigenlijk spuiten wat je wilt, gewoon de slang erop houden, ook al vind hij het niet leuk, ze moeten er maar aan wennen!![]()
Netty18 schreef:Henrieke schreef:Je kunt ze het beste even tussen 2 touwen vast zetten. Dan kun je eigenlijk spuiten wat je wilt, gewoon de slang erop houden, ook al vind hij het niet leuk, ze moeten er maar aan wennen!![]()
Ik ben het helemaal eens met jou. Ik heb al veel paarden door de handen gehad die een hekel hebben aan water op hun hoofd. Gewoon vastzetten en spuiten. Wennen ze op een gegeven moment wel aan.
Urielle schreef:Henrieke schreef:Je kunt ze het beste even tussen 2 touwen vast zetten. Dan kun je eigenlijk spuiten wat je wilt, gewoon de slang erop houden, ook al vind hij het niet leuk, ze moeten er maar aan wennen!![]()
Daar ben ik het niet mee eens.
Als ze alles kapot trekken (en ja, ik ken paarden die als ze gaan hangen desnoods de bouten uit de muur trekken om los te komen) kom je er helemaal niet meer bij met de slang en met een beetje pech hangen ze zo lang dat ze hun nekwervels beschadigen. Ik heb zelfs op een stal gewerkt waar een paard zich op die manier met het afspuiten aan zijn eigen halster heeft opgehangen want die kreeg het halster dus niet kapot getrokken. Dat is me het afspuiten van het hoofd niet waard hoor, dan maar gewoon met de spons.
femmefatale1 schreef:Als je em dan vast zet tussen 2 touwen (liefst op een spuitplaats die niet te lang is, zodat als ze gaan hangen tegen de muur aan staan met hun kont) en ze zet water op zijn hoofd doe het dan wel met een niet te harde straal, maar met een rustig straaltje....
Henrieke schreef:Het is toch heerlijk voor de paarden dat hun hoofd ook even verfrist word!