Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Somebitch schreef:Ik zou inderdaad grondwerk gaan doen met haar. Haal haar niet alleen uit het land om op stal te zetten of te gaan rijden maar ook eens om zomaar te poetsen ofzo.
Veel succes
Cassidy schreef:Staat je paard alleen? Kan zijn dat ze eenzaam is, kan zijn dat ze gaat uitproberen, maar kan ook heel goed zijn dat het niet de juiste pony is voor jullie. Dat ze in zo'n korte tijd zo vaak van stal is veranderd kan natuurlijk ook ervoor zorgen dat ze zich gaat verdedigen en niet echt lekker gaat.
Probeer eens even je paard rust te geven? Niet meteen erop en gaan rijden, ga grondwerk met haar doen om de band te verbeteren, en dan merk je ook dat het met laden beter gaat.
JoviBan schreef:Dan staat ze dus wel alleen.
Waarom mogen die twee niet bij elkaar? Het zou je pony in dat opzicht vast wat rust geven.
Verder wat al geadviseerd is: geef het tijd.
Over grondwerk kun je meer lezen op het subforum VNA.
andafries schreef:Ik heb een beetje het idee dat je te snel wilt met je pony. Je schreef dat ze in een een korte tijd al 4 x verhuist was om welke reden ??? Laat eerst eens de pony wennen aan haar nieuwe omgeving en begin dan eens te borstelen enzo zodat de pony aan jou kan wennen en niet gelijk de trailer weer in naar club ofzo. Het is natuurlijk leuk om een nieuwe pony te laten zien aan anderen maar die pony denkt ga ik nu alweer ergens anders naartoe en pony zijn kudde dieren maar ook gewoonte dieren. Dus niet gelijk keihard gaan werken met de pony maar eerst leuke dingen met haar doen zodat zij vertrouwen in jou krijgt en daarna met deskundige rustig hulp weer op de trailer proberen zonder stress en ergens naartoe te moeten. Het moet zowel voor jou als de pony een leuke ervaring zijn en blijven.
liev_meisjuh schreef:ik dekn niet dat het iets met wennen te maken heeft
ze verteld dat het paard zijn vacht ok niet meer glimt.
is er mischien meer aan de hand.
bel een DA en leg je probleem uit en vraag wat er mee te doen.
ik denk eerlijk gezegt dat het paard iets heeft mischien iets met zijn rug ofsow ??? ik weet het niet maar zou wel een DA bellen en denk ook zeker niet dat het met wennen etc te maken heeft.
xLariss schreef:liev_meisjuh schreef:ik dekn niet dat het iets met wennen te maken heeft
ze verteld dat het paard zijn vacht ok niet meer glimt.
is er mischien meer aan de hand.
bel een DA en leg je probleem uit en vraag wat er mee te doen.
ik denk eerlijk gezegt dat het paard iets heeft mischien iets met zijn rug ofsow ??? ik weet het niet maar zou wel een DA bellen en denk ook zeker niet dat het met wennen etc te maken heeft.
mischien is ze zo gestresst dat haar vachtje niet meer glimt?
Dat ze ongelukkig is van de stress?
), dat ervoor zorgt dat je klaar bent voor actie (zorgt ervoor dat paarden in het wild sneller beslissingen kunnen nemen en snel kunnen vluchten voor een roofdier)
) Dit stofje heeft alleen als bij-effect dat het sombere gevoelens kan geven..
: de doffe vacht kan wel degelijk veroorzaakt worden door de stress-situaties, ik denk niet dat je paard ziek is of iets dergelijks.. ze moet gewoon wennen en verwent worden