HH jasje mag niet meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

HH jasje mag niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 00:07

Een poosje geleden kwam er een jasje van HH op de markt die wat 'sportiever' was. Uiteraard zwart maar met blinde ritssluiting, wat korter en een opstaand boordje. Het werd toen gebracht dat dit toegestaan was op wedstrijden.

Nu las ik het nieuwste dressuurreglement waarin staat dat de kraag plat moet liggen, het ding knopen moet hebben en minimaal gedeeltelijk je kont moet bedekken.

Betekent dit dat het HH jasje in de ban is gedaan door de KNHS?

(ik vond het toch al niks Clown )

Masada

Re: HH jasje mag niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 00:47

Artikel 143 van het dressuurregelement zegt:
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in
een zwarte of donkerblauwe rijjas: type colbert met knopen en pltliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 01:17

Heb ik gelijk een antwoord op de vraag of ik in antraciet mocht starten Knipoog, zo gaaaaf! Maar dus niet toegestaan.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:44

charos start ook met dit jasje, en dat is geen verenigingstenue.
mmm.. vind het ook niet echt mooi.
Wel goedkoop! Knipoog

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:45

Cheveyo schreef:
Heb ik gelijk een antwoord op de vraag of ik in antraciet mocht starten Knipoog, zo gaaaaf! Maar dus niet toegestaan.

In het bruin Vingers aflikken
Met springen wel iig

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:13

Zo te lezen is het idd niet toegestaan.. en is ook aan de (wel) mooie korte jasjes ook een einde gekomen...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:07

Cheveyo schreef:

Bij het springen mag het wel; althans ze laten je wel rijden in een ander jasje dan zwart of donkerblauw.
Mijn jasje, donkerblauw met krijtstreep, mag officieel ook niet; ik heb al de nodige waarschuwingen gehad.
Bij het springen zie je de mooiste jasjes voorbij komen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:26

Bij het springen zijn ook alle kleuren toegestaan, daar is de enige eis nu nog dat het een rijjas moet zijn Clown

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:31

Ik heb dit jasje pas aangeschaft en baal dus als een stekker, de verkoper had nl. de knhs gemaild of dit jasje was toegestaan en kreeg dit terug

De reactie van de KNHS op de vraag of onze sportieve rijjas is toegestaan op wedstrijden:

'De disciplinecommissie dressuur is van mening dat het huidige reglement niet volledig genoeg is om het dragen van de door u genoemde rijjas te verbieden. Er wordt binnenkort ook gesproken over andere dan de voorgeschreven kleuren van rijjassen. Als we dit soort rijjassen niet willen zullen we een duidelijkere omschrijving moeten opnemen in het reglement. Dus conclusie: het is toegestaan'.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:11

Charos schreef:
Ik heb dit jasje pas aangeschaft en baal dus als een stekker, de verkoper had nl. de knhs gemaild of dit jasje was toegestaan en kreeg dit terug

De reactie van de KNHS op de vraag of onze sportieve rijjas is toegestaan op wedstrijden:

'De disciplinecommissie dressuur is van mening dat het huidige reglement niet volledig genoeg is om het dragen van de door u genoemde rijjas te verbieden. Er wordt binnenkort ook gesproken over andere dan de voorgeschreven kleuren van rijjassen. Als we dit soort rijjassen niet willen zullen we een duidelijkere omschrijving moeten opnemen in het reglement. Dus conclusie: het is toegestaan'.

Dan was dat waarschijnlijk voordat het reglement geschreven was dat per 1 april dit jaar is ingegaan, want nu staat het er nadrukkelijk in, zoals bovenstaand al is aangehaald.

Wel balen voor jou dus, want inderdaad, toen was het nog toegestaan, maar nu ze de reglementen hebben aangepast mag het niet meer.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:22

Nee ik heb het jasje pas gekocht en op de site van de verkoper stond dit antwoord (en staat nog steeds) dit antwoord.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:26

Mmm, dat is wel slordig van de verkopende winkel. Zou daar maar eens een mailtje naartoe sturen dat de reglementen inmiddels zijn veranderd.... Niet dat je daarmee je koop ongedaan zult kunnen maken, maar goed, dat voorkomt nog meer teleurgestelde mensen.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 00:51

Wie zegt dat de regelementen verandert zijn in de tussen tijd?? Dat kan ik nergens vinden. Als dit er staat zou ik het printen en meenemen naar concours. Heb je altijd iets om op terug te komen. Ook mbt de kleuren is er nog niets verandert in de regelementen hoor dus ook niet vanaf 01 april... wellicht gebeurd dit nog later dit jaar of volgend jaar. Het is natuurlijk ook vreemd dat het qua kleuren wel mag bij springen en niet bij dressuur.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 01:12

Maar dan mag die anky met hoge kraag dus ook niet of begrijp ik dat nu verkeerd? Niet dat ik die mooi vond hoor. Bloos

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 01:21

Charos schreef:
Nee ik heb het jasje pas gekocht en op de site van de verkoper stond dit antwoord (en staat nog steeds) dit antwoord.

Als je het na 1 april hebt gekocht zou ik het dus terug brengen, dan hebben ze jou wijsgemaakt dat het mag terwijl het niet zo is.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 07:36

milou123 schreef:
Maar dan mag die anky met hoge kraag dus ook niet of begrijp ik dat nu verkeerd? Niet dat ik die mooi vond hoor. Bloos

Nee, mag dan ook niet.
De revers moet plat liggen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 07:40

anneliesdj schreef:
Charos schreef:

Als je het na 1 april hebt gekocht zou ik het dus terug brengen, dan hebben ze jou wijsgemaakt dat het mag terwijl het niet zo is.

Hier ga ik ook zeker achteraan, ik heb het jasje 2 weken geleden gekocht.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 07:47

hopla schreef:
milou123 schreef:

Nee, mag dan ook niet.
De revers moet plat liggen.

De revers van het Anky-jasje liggen plat en de kraag staat op (maar kun je ook losmaken en platleggen). Dit jasje mag gewoon hoor ! Mijn dochter rijdt er al een tijdje mee en heeft nog nooit kommentaar gekregen (en ik vind het wel mooi Haha! ).

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 08:46

Netje schreef:
De revers van het Anky-jasje liggen plat en de kraag staat op (maar kun je ook losmaken en platleggen). Dit jasje mag gewoon hoor ! Mijn dochter rijdt er al een tijdje mee en heeft nog nooit kommentaar gekregen (en ik vind het wel mooi Haha! ).

Van de anky jasjes vind ik de kraag iets te overdreven..
De hh vind ik juist wel weer sportief.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 08:55

hopla schreef:
Artikel 143 van het dressuurregelement zegt:
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in
een zwarte of donkerblauwe rijjas: type colbert met knopen en pltliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend.

@oversized: Hopla citeert hierboven het huidige wedstrijdreglement en daaruit kun je opmaken dat het HH jasje niet mag, aangezien die geen platliggende revers heeft (en geen knopen, toch?).
Dit is een wijziging in het reglement sinds 1 april jl, daarvoor stond er alleen zwarte of donkerblauwe rijjas.

_ESMEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:31

Ik heb gewoon een HH jasje en heb er nog nooit iemand iets van horen zeggen dus zal eens even rond gaan vragen Knipoog
Ik wist er namelijk niks van Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:51

Welk HH jasje heb jij dan, Esmee? Want het gaat hier om een specifiek jasje van HH, met een rits, die ziet er niet uit als een 'gewoon' wedstrijdjasje.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:08

Ik heb hem pas geleden gekocht bij Jan Borneman, nu heb ik ze gemaild dat het jasje niet mag volgens de knhs en dat het bij hun op de site staat en ik hier absoluut niet blij mee ben en geen reactie meer....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:27

Kan je dan niet beter bellen Charos??

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:32

Er staat geen telefoonnummer op de site, ik heb nog een mail gestuurd en als ik daar geen reactie op krijg ga ik het telefoonnummer maar eens opzoeken.