Hoe heb ik nu een 3 kunnen behalen op E-F van hand verandere

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Hoe heb ik nu een 3 kunnen behalen op E-F van hand verandere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 21:15

Hahaha.. ja ik en nog wat mensen hebben dubbel gelegen en met mond open mijn coupon gelezen!

Echt ik heb nog nooit zulke maffe cijfers behaald en zulke lage cijfers..
Vooral op het onderdeel 7 uit proef 7 [E-F van hand veranderen]
Ik weet eigenlijk niet wat daar fout is gegaan, naar mijn weten en de mensen die het hebben gezien niks Vork

Ik zou ook niet weten hoe je in gods name een 3 op dat onderdeel zou kunnen halen?
Moet je dan achtersevoren op je paard hebben gezeten?

Kijk als ik een 3 krijg op wijken of middendraf... ja dat zou kunnen, maar gewoon simpel E-F van hand veranderen?
Ik sla mijzelf nu voor mijn kop want ik had gewoon met coupon naar de jury moeten lopen en om verheldering vragen!!
Maar ik kwam pas heel laat achter dat die 3 op dat onderdeel was!!

Ik heb BTW ook nog een 2 Vork
Ik snap er de ballen niet meer van, aangezien mijn laatste proefen eigenlijk allemaal wel erg netjes gaan en goede cijfers heb.

Ik ging ook meteen na mijn proef zoals gewoonlijk om commentaar vragen;
De 1ste jury, nette proef, goed paard, leuke combinatie, maar paard moet iets meer bij elkaar gereden worden!
Ben ik het ook absoluut mee eens, mijn punten aan de lage kant 177, maar terecht absoluut.

Commentaar 2de proef: Meneer zei met een hele zware stem: NOU dat was niet zo goed!!
En daar kon ik het mee doen Vork

Er staat op de coupon ook geen commentaar bij die 3 helaas.
Het zou natuurlijk een schrijffout kunnen zijn, maar die is mij dan wel duur komen te staan!
En ik ben het met hem eens dat het niet winstpunt waardig was, ik kan veel beter.
Maar dit was ook wel overdreven! haha

leintje_

Re: Hoe heb ik nu een 3 kunnen behalen op E-F van hand verandere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:18

dat is echt raar ja Verward maar waar had je die 2 voor dan??

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:20

Als een jury je paard niet, mag kun je het wel schudden!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 21:20

uuhmm... dvolgens mij op middenstap.. stond bij niet getoont..
wel degelijk getoond, maar met een taktfout ertussen..
Ik snap dat dat een laag cijfer zou zijn geweest, maar een 2 voor africhtingsniveau is laag.. maar goed als iets echt fout is dan mag dat ook wel goed afgestraft worden..

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:24

zooo, hoe krom moet je die lijn wel niet rijden om daar een drie voor te krijgen, Knipoog
zat er niet nog iets bij dat je niet getoond hebt, een middendraf of een vrije stap oid??? anders kan ik ook niet bedenken hoe je daar een drie voor kan geven als jury.
(misschien dacht hij wel; zo'n eenvoudige lijn en nog niet netjes uitvoeren, dat kan echt niet, ofzoiets, maar das niet zo aardig)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 21:26

fOrEveryOu schreef:

ja eigenlijk wil ik niet zo vooroordeel daar over hebben, maar vorig jaar had ik m ook en bijna exact dezelfde punten terwijl ik mag hopen dat mijn paard in een jaar toch wel in niveau omhoog is geschoten.. (en dat is ze ook duidelijk)

daarbij is altijd heel enthuosiast over een vriendin van mij die een ouderwedts type paad heeft, absoluut niet spectaculair maar ze rijd heel erg netjes op de bordjes..
Ik ben meer van iets later of eerder maar een goede overgang.
Ik dacht ook dat dat de bedoeling was van het nieuwe dressuur.

Ik heb nog een jury waarbij ik altijd heel erg moet presteren om winst te rijden, maar haar commentaar is altijd wel terecht en correct.
en ik merk bij haar ook dat (ik heb er al een stuk of 8 keer gehad) er vooruitgang in mijn punten zit sinds mijn paard en ik verder komen in niveau.
En dat vind ik dus ook helemaal niet erg, zij is heel correct en als ik wel winst of in de rpijzen bij haar rijd weet ik ook dat ik echt goed heb gereden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 21:27

lejo schreef:
zooo, hoe krom moet je die lijn wel niet rijden om daar een drie voor te krijgen, Knipoog
zat er niet nog iets bij dat je niet getoond hebt, een middendraf of een vrije stap oid??? anders kan ik ook niet bedenken hoe je daar een drie voor kan geven als jury.
(misschien dacht hij wel; zo'n eenvoudige lijn en nog niet netjes uitvoeren, dat kan echt niet, ofzoiets, maar das niet zo aardig)

Ja dat snap ik ook niet.
Ik ben altijd heel precies in "lijnen"rijden en omstellen, hoeken rijden enz..
Ik heb voor onderdelen zoals deze en gebroken lijnen altijd hogere cijfers..
En dit is echt 1 onderdeel..
Alleen E-F van hand veranderen verder niks.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:27

Ik had het denk ik niet gepikt als een jury er geen uitleg bij had gezet! Bij een cijfer als een 2 of 3 hoort toch minstens te staan WAAROM dat is! Niet echt netjes van de jury! Volgend keer ( hopenlijk nooit meer) gewoon op je strepen staan en uitleg vragen!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:29

Wat krom zeg!? Hebben ze je niet voor iemand anders aangezien? Tong uitsteken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 21:30

aerdenhout1 schreef:
Ik had het denk ik niet gepikt als een jury er geen uitleg bij had gezet! Bij een cijfer als een 2 of 3 hoort toch minstens te staan WAAROM dat is! Niet echt netjes van de jury! Volgend keer ( hopenlijk nooit meer) gewoon op je strepen staan en uitleg vragen!

Ja de volgende kee4r als ik deze man weer heb houd ik meteen mijn boekje naast mijn punten en als ik iets verdachts zoals dit zie stap ik meteen op hem af.
Niet boos of iets dergelijks, maar gewoon netjes bschaaft meneer:
Ik snap dat U mijn proef niet goed vond, dat mag ook, maar ik zou toch wel erg graag willen weten waar dit cijfer op gebaseert is.
Dan kan ik daar namelijk ook aan werken!

@ Noah2006, dat zou mogelijk zijn aangezien de vele afmeldingen!!
maar mijn vader (de voorlezer zegt altijd wel mijn naam)

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:34

daantjuhhh schreef:
fOrEveryOu schreef:

ja eigenlijk wil ik niet zo vooroordeel daar over hebben, maar vorig jaar had ik m ook en bijna exact dezelfde punten terwijl ik mag hopen dat mijn paard in een jaar toch wel in niveau omhoog is geschoten.. (en dat is ze ook duidelijk)

daarbij is altijd heel enthuosiast over een vriendin van mij die een ouderwedts type paad heeft, absoluut niet spectaculair maar ze rijd heel erg netjes op de bordjes..
Ik ben meer van iets later of eerder maar een goede overgang.
Ik dacht ook dat dat de bedoeling was van het nieuwe dressuur.

Ik heb nog een jury waarbij ik altijd heel erg moet presteren om winst te rijden, maar haar commentaar is altijd wel terecht en correct.
en ik merk bij haar ook dat (ik heb er al een stuk of 8 keer gehad) er vooruitgang in mijn punten zit sinds mijn paard en ik verder komen in niveau.
En dat vind ik dus ook helemaal niet erg, zij is heel correct en als ik wel winst of in de rpijzen bij haar rijd weet ik ook dat ik echt goed heb gereden.

Had ik ook
van het winter gestart in de B had bij die jury 145 Slapen Huilen Sjee Hamer Hamer )
Alles een 4en en 5en

Laats weer en toen had ik 157 toch al verbetering hea Cool
Alles een 5 op vier of 5 6jes na en voor de verzorging een 9!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:35

Ja echt zonde hoor. Een 3 moet je inderdaad wel hele rare fratsen uithalen.. hopen volgende x op een andere jury!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 21:39

Ja dat dacht ik ook.
Mijn laagste punten de laatste half jaar waren tussen de 172 en 176...

En de laatste keer zelfs 193 en dan nu ineens 168.. haha..
Ik schrok me dood...
En er is echt niet veel anders aan deze proef en die van 193 laatst.

De eerste proef van gister had ik 177, ook niet hoog, maar ik had hier ook een paar foutjes.
Mijn paard is behoorlijk gevoelig voor de galophulp..
En toen ik mijn ene been tijdens een volte iets te veel naar achter legde wilde ze in galop aanspringen.. 2 x..
Dat kost punten dus logisch dat ze wat lager waren dan laatst..
Maar de 2de proef gister ging veel beter dan die 1ste met 177!

P.S. ik had eerst zoiets van ik start niet weer bij hem.. maar ik doe het toch wel.
Em dan zal ik daar toch een mega keurige proef neerzetten waar die achterover van valt zodat hij niet om mij heen kan!!
En ik neem m op op video!!!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:43

Ja, inderdaad ben benieuwd! Dan kan hij je niet weer wijsmaken met die lage punten. Het kost je wel geld zo steeds :S.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 09:10

misschien moet je bij de fjordencup mee gaan rijden, haha.
Daar heb ik echt de ergste proeven WP zien halen Knipoog

Ik zou inderdaad als je weer zulke punten hebt gewoon vriendelijk om uitleg vragen, misschien is er weleen hele goede verklaring en kun je er nog wat van leren.
Eventueel iemand meenemen die zelf ook jureert, heb je meer te zeggen, kan die misschien even uitleggen dat een 3 echt is voor als je iets Fout doet en niet voor een slordig lijntje.
Zolang je het maar vriendelijk brengt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:02

Ach, jij reed nog in de L. Ik reed bij mijn eerste wedstrijd met Wrangler in de B precies totouitslag. tweeen, drieen, vieren... Ik dacht dat je voor een twee in de B toch wel echt verzet nodig had, paard liep nageeflijk en heeft geen pas verkeerd gezet. Af en toe iets over tempo maar zeker niet wegcrossen of oncontroleerbaar. Ik had bijv. een volte waar hij een keer uit een ooghoek opzij keek naar een reclamebord ook gelijk een 2 Knipoog

In proef 2 had ik dezelfde jury dus dat schoot ook niet op Clown

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:12

Oh wat erg! Tong uitsteken Ben nu wel benieuwd naar een filmpje, met hoe jij van hand veranderd! hahah Haha!
Vorige week had ik de proef van mijn leven gereden: 179 punten!! Ik werd écht gek toen ik die punten zag!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:46

Urielle schreef:
Ach, jij reed nog in de L. Ik reed bij mijn eerste wedstrijd met Wrangler in de B precies totouitslag. tweeen, drieen, vieren... Ik dacht dat je voor een twee in de B toch wel echt verzet nodig had, paard liep nageeflijk en heeft geen pas verkeerd gezet. Af en toe iets over tempo maar zeker niet wegcrossen of oncontroleerbaar. Ik had bijv. een volte waar hij een keer uit een ooghoek opzij keek naar een reclamebord ook gelijk een 2 Knipoog

dat mag officieel toch niet? 2X dezelfde jury met 2 proeven?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:17

Ik moest een keer van hand veranderen in middendraf. Paard was zoooo gestrest, dat ze begon te galopperen. Nog nooit gehad. Per ongeluk floepte er toen g v d uit. Dom, ik weet het. Kreeg later een 1 voor dat onderdeel. Die proef was ook egt mijn dieptepunt. 166 punten. My god, ik schaamde me dood! Bloos

2 weken later, zelfde jury, maar ze mocht me nog steeds niet. NET een wp, terwijl ik tog egt wel goed reed...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 22:52

Haha, nou ik ben vandaag maar even weer op wedstrijd geweest onder het motto "proberen zelfbeeld op te poetsen"

En waar ik van die jury in oudleusen een 2 kreeg voor de middenstap had ik vandaag een 7!!!
En die E-F van handveranderen had ik vandaag ook weer netjes een 7 op!

Dus mijn zelfbeeld is weer opgepoetst..
Ik was in meppel en kwam daar de inrijring in en of het toeval was weet ik niet maar er liepen op dat moment ALLEEN maar erg GOEDE paarden.
Dus ik had echt meteen een... "oliebol,.. hier hoor ik nog lang niet tussen gevoel"
Mijn vader heeft meteen tegen mij gezegt dat ik mij absoluut niet zo aan moest stellen want volgens hem had ik ook een goed paard en mocht ik er best wezen met mijn rijkunsten!! hahaha

En uiteindelijk bleek dat ook wel.
eerste proef ging redelijk.. op 2 domme fouten na.
Ze sprong 1x verkeerd aan.
En ik kan haar sinds een poosje nu meer sluiten alleen op sommige momenten wil ze daar absoluut niet aan en dan wil ze er zeg maar uit en dan probeert ze in galop aan te springen!
Heb er heel snel bijde keren kunnen herstellen en heb er weinig verdere schade van gehad!
182 punten.

2de proef ging eigenlijk voor mijn gevoel super.
geen domme foutjes, kon der mooi sluiten en dat ook vasthouden in moeilijke momenten!
resultaat: 183 punten!
Nou met die grote concurentie behoorde ik toch in de middenmoot!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:45

Lowara schreef:
Urielle schreef:

dat mag officieel toch niet? 2X dezelfde jury met 2 proeven?

Mag dat niet? Dat wist ik niet eens. Jury was gewoon dezelfde en was toch een officiele wedstrijd Scheve mond

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:46

daantjuhhh schreef:
182 punten.

2de proef ging eigenlijk voor mijn gevoel super.
geen domme foutjes, kon der mooi sluiten en dat ook vasthouden in moeilijke momenten!
resultaat: 183 punten!
Nou met die grote concurentie behoorde ik toch in de middenmoot!

Netjes, gefeliciteerd!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:50

Goed hoor! Overigens had mijn instructeur gisteren een wedstrijd, stond er op het protocol bij de slangenvolte in galop dat ie omgesprongen was. Ik heb de proef op video, maar mooi niet omgesprongen. Brilletje voor de jury?

xCaitlinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:00

je moest denk ik middenstap doen .. ik heb hetzelfde in middendraf . ik denk dat jij dan als je bij de E bent meteen middenstap doet tot F , en dat is helemaal fout . je moet er verschil inzien dus pas wat later beginnen en eerder stoppe ik heb dat van het weekend meegemaakt in oud-beijerland maar de tweede dag had ik er een 7 voor Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:44

xCaitlinx schreef:
je moest denk ik middenstap doen .. ik heb hetzelfde in middendraf . ik denk dat jij dan als je bij de E bent meteen middenstap doet tot F , en dat is helemaal fout . je moet er verschil inzien dus pas wat later beginnen en eerder stoppe ik heb dat van het weekend meegemaakt in oud-beijerland maar de tweede dag had ik er een 7 voor Knipoog

de jury die daar een 3 voor geeft, moet terug naar de bijscholing Lips are sealed