Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

susaronald schreef:misschien hebben ze haar wel express drachtig gemaakt om haar rustig te krijgen voor verkoop.
git schreef:Ze gaat eerst op de achterbenen staan, houd dat dan zo'n 2 seconden vol, en springt van die stand uit, vierkant de lucht in.
Jasphertje schreef:het kan zijn dat het een zogenaamde Pismerrie is, deze zijn alleen makkelijk te rijden als ze drachtig zijn.. wat de oplossing hiervoor is weet ik zo niet.. heel veel succes en ik hoop dat je er iets voor vind!
Soet schreef:Jasphertje schreef:het kan zijn dat het een zogenaamde Pismerrie is, deze zijn alleen makkelijk te rijden als ze drachtig zijn.. wat de oplossing hiervoor is weet ik zo niet.. heel veel succes en ik hoop dat je er iets voor vind!
Beetje kort voor de bocht vind ik zelf. Er is geen defenitie over een pismerrie. Dus het is zeker niet zo dat ze dan altijd makkelijk te rijden zijn als ze drachtig is. Moest het een pismerrie zijn zou dat zeker wel duidelijk geweest zijn tijdens de dracht. De meesten blijven nl. plassen, en het karakter blijft ook natuurlijk, over het algemeen heeft zo'n merrie een moeilijk karakter of iig. als haar iets niet aan staat.
die werd een heel ander paard tijdens haar dracht! lief aanhankelijk makkelijk te rijden vrolijk.. terwijl het daarvoor een chagerijnig heel moeilijk te rijden paard was! Soet schreef:@ELpatcho: Terug laten dekken doen velen bij een 'pismerrie' maar wat gebeurt dan met het veulen? Je kan je merrie ook niet altijd laten dekken denk ik dan, en daarbij komt dan nog dat de merrie ook wat rust voor de bevalling nodig heeft, en er dus weer een tijdje niet kan gereden worden. (En ook een dekking kost geld. Of zullen er weer hopen papierloze veulens op de wereld komen?)
Er zijn ook genoeg middelen tegen de hormonen, het rustiger maken enzo. Maar de TS moet dan voor zich zelf beslissen als ze aan die handel wil mee doen, met haar merrie. Vaak kost het hopen geld, met weinig resultaat. Dus het is een beetje wikken en wegen natuurlijk.
Word de merrie buiten gelaten? Staat ze in de weide? Als ze in de weide staat bij een kudde, kan ze zich daar iig bij uitleven. Het lijkt me, dat ze ooit moe word? Sommige 'pismerrie's' of gewoon een merrie is vaker rustiger bij een ruin, dan bij een andere merrie, dus misschien kun je dat ook eens proberen?
pmarena schreef:Ik zou haar nog eens goed na laten kijken door een andere arts , bvb. een fysio of osteopaat. De kwaliteit vasn DA's is niet altijd even goed en het kan best zijn dat er iets pijn doet bij het dier na de dracht en bevalling dat de DA gewoonweg niet gezien heeft. Of zijn er nog meer dingen veranderd sinds de laatste keer rijden dat het allemaal prima ging , en nu ?