Inmiddels weer een beetje bijgekomen en nagedacht over de gebeurtenis, ben ik nu wel eens benieuwd naar jullie mening over het volgende:
3 weken geleden ben ik voor het eerst naar een paardje gaan kijken. Hij maakte een goede eerste indruk, maar aangezien je een paard niet zomaar koopt een afspraak gemaakt om nog een keer te komen kijken.
De verkopers (gewoon particulier, paard stond overigens wel op een Arabieren fokkerij gestald) kwamen heel aardig over. Hadden ook zoiets van 'beter een paar keer komen kijken voordat je een beslissing neemt'.
Ik ben 3 keer daarheen gegaan en daarna mijn beslissing genomen dat ik tot aankoop wilde over gaan, mits hij klinisch goedgekeurd werd. Dit was vorige week donderdag.
Dit was accoord bij de verkopers. Ook afgesproken dat als hij goedgekeurd werd dan zaterdag (7 juli) gebracht zou worden.
Ik had voornamelijk mail contact met de verkopers.
Vanaf vorige week donderdag tot afgelopen dinsdag hebben gediscussieerd over de prijs. Dinsdag was iedereen het over de prijs eens.
Vanaf toen werd het maar een vage bedoening.
Paard stond ver weg en de eerste fout die toen gemaakt werd (van mijn kant) was dat de verkopers een dierenarts zouden regelen voor de keuring.
Ik kreeg woensdag per mail te horen welke dierenarts kwam keuren, netjes met een telefoonnummer erbij vermeld zodat ik die man kon bellen.
Ik heb direct terug gemaild wanneer de dierenarts dan zou komen keuren dit ivm dat ik er graag bij wilde zijn en ik fulltime werk dus vrij daarvoor moet vragen.
Heel de dag niks gehoord (dat was dus woensdag 4 juli) en 's avonds tegen een uur of 8 had ik het eigenlijk gehad met wachten op een antwoord.
Dus de verkopers gebeld.
Die vertelde dat hij morgenochtend (dus donderdag 5 juli) om 9 uur 's ochtends gekeurd zou worden. Ondertussen hadden ze het paard verplaats en stond hij nu opeens bij hen aan huis (verklaring daarvoor was dat ze anders nog een volle maand stallingsgeld moesten betalen voor de maand juli). Voor het gemak was dat in Den Helder.
Ik moet vanuit Rotterdam komen, dus 9 uur 's ochtends in Den Helder is eigenlijk al niet haalbaar.
Maar goed, ik besloten dat ik vroeg op zou staan om daarbij aanwezig te zijn.
Mijn baas prive moeten storen om vrij te vragen (vind ik eigenlijk al not done) en dat was oke.
Dus verkoper gebeld en gezegd dat ik erbij aanwezig zou zijn.
Hij zei 'nou dan bel ik de dierenarts op om te vragen of hij echt om 9 uur komt en niet eerder'. Oke.
Werd teruggebeld met het bericht dat de dierenarts al om 7 uur 's ochtends wou komen keuren.
Ik gezegd dat dat al helemaal niet haalbaar is voor ons.
Ondertussen begon ik al twijfels te krijgen over het hele verhaal.
Geprobeerd om de dierenarts te bellen om een duidelijke afspraak te maken met een haalbare tijd. Was een mobielnummer en heb zeker tot 10 keer toe hem geprobeerd te bereiken (verkoper had ik 5 min. daarvoor dus aan de lijn en zei dat ik de dierenarts zo kon bellen, hij kreeg hem meteen te pakken). Geen gehoor. Eerst werd hij na 10 keer overgaan pas doorgeschakeld naar de voicemail, maar iedere keer dat ik weer probeerde te bellen, verschilde de aantal keren dat hij overging en doorgeschakeld werd naar de voicemail (waaruit ik dus concludeer dat hij hem gewoon weg drukt).
Ondertussen flink pissig de verkoper maar weer gebeld.
Gezegd dat ik er perse bij wil zijn en 7 uur gewoon niet haalbaar is. Maar volgens de verkoper kon het niet later. Dus hij bleef bij zijn 7 uur.
Sterk geweest en gezegd dat het dan overging.
Kreeg een verhaal naar mijn kop dat we niet spraken over een paard van een halve ton (qua kosten) maar van 2400 euro en dat het een kwestie was van vertrouwen hebben.
Ik moest er maar van op aan gaan dat hij alleen maar een volledig goedgekeurd paard zou verkopen.
Ben bij mijn standpunt gebleven (mijn vader zei nog 'als je zegt dat je het niet doet, moet jij eens opletten hoeveel er dan wel kan opeens') en heb volgehouden dat als ik er niet bij aanwezig kon zijn, ik van de hele koop af zie.
Hij zei 'oke' en daarmee komt dit verhaal ten einde.
Vind het een erg rare gaan van zaken. Naar mijn weten moeten de eventuele kopers altijd in staat zijn om bij de keuring aanwezig te zijn.
Ben erg teleurgesteld, was een leuk paardje en wilde er helemaal voor gaan, maar hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik ervan overtuigd ben dat dit zaakje gewoon 'stinkt'
) en zeker niet zo idioot vroeg...