Modder, Modder, Modder!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Modder, Modder, Modder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 19:40

mijn paarden staan bij huis, en over twee weken wordt de (inloop)stal gebouwd. Ze hebben nu zo een 300/400vierkante meter uitloop. Maar ze kunnen dus niet naar binnen. Ze lopen heel het begin van de wei aan gort! (Haflinger en een fallabella jaarling) Bij het hek enzo waar ze wachten voor eten of voor een aai is het één grote blubberzooi. Heeft iemand tips om dit een beetje te verminderen. Ze gooien nu al houtsnippers die we toch overhebben door het snoeien (geen giftige bomen uiteraard) door de blubber om het iets steviger te maken.. Maar voor de rest..

Is dit een hopeloos probleem?

m1992

Re: Modder, Modder, Modder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:43

Mijn verzorgpony verzuipt nu ook zowat in de modder, ze heeft wel een stalletje, maar daar gaat ze niet in.. Volgens mij kun je er niet zoveel aan doen..

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:48

same here...gelukkig moet hij er alleen 's nachts in staan (slaapt liever buiten als in stal) en staat hij overdag op een andere weide die er nog normaal uitziet. Veel lijkt hij er niet om te geven. Niets aan te doen spijtiggenoeg, gewoon hopen op beter weer.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:48

ja kan het eventueel bestraten het voorste stuk waar ze eten krijgen ,
zo gek veel kan je er nu niet tegen doen ,
hopen de de db niet langskomt want die vind ze dan zielig ,
maar ja bestraten of vloerbedekking snippers

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 19:51

die vinden dat zielig! Dat meen je niet Tong uitsteken Wat moet je dan doen? Ze opsluiten in stal Tong uitsteken Mijn paardjes denderen er gewoon door heen, dat maakt ze echt niet uit!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:52

Sparky10 schreef:

dat valt toch wel mee?
als de dieren er verder goed uitzien zullen ze er niks van zeggen toch?
mijn pony staat namelijk ook op de wei en idd het voorste stuk is 1 grote moddepoel....
een beetje een hangplek zeg maar....

het enige wat je kan doen idd is bestraten....

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:55

Bij mijn verzorgpaard is het ook een grote modderboel. Soms kan wat stro erop ook wel helpen maar zo te horen is het te modderig ..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:55

* zwaait* hier nog zo'n weide. we hebben kleigrond, dus water blijft flink staan nu. met 6 dieren erop een zeer grote modderzooi bij de ingang. vooral als je een hyperactieve Haflinger en Tinker elke dag erin hebt staan die er middenin gaan graven, wollen, eten en al het andere dat god verboden heeft met modder Clown
ik gooi er vaak hele grove houtsnippers doorheen, en doe ze nu vaker in de andere weide waar het begin van beton is.
werkt verdomd goed, daar komen ze niet doorheen Ja

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:56

Sparky10 schreef:

Whahaha, nee die vinden dat niet zielig! Wat denk jezelf?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:57

Ja, wij hebben er ook last van... Ze staan of in de blubber, of in de blubberweide..

Alleen hebben wij dan wel een inloopstal maar vaak genoeg staan ze buiten in de blub.. Scheve mond

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 19:58

Jaa, het is idd ook nog eens een kleigrond. En als ik het zo hoor is het geloof ik echt hopeloos!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:58

Carriejjjj schreef:
Sparky10 schreef:

Whahaha, nee die vinden dat niet zielig! Wat denk jezelf?

nou mijne stonden vorig jaar in de modder maar met vers water elke dag voer en beide een regendeken om maar ze waren zielig want ze verdronken bijna haha
maar goed ,
sta nu op stal dusuh ik be safe

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:59

zolang niet je hele weide er zo uitziet moet het geen problemen geven? kijk, als je hele weide er zo uitziet, vind ik het ook zielig, een paard hoort ergens droog te kunnen staan. maar alleen een gedeelte dor overactieve paarden, tjah.. dan kiezen ze er zelf voor om in te staan Clown

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 20:02

Ja, de rest is nog gewoon goed, er staan namelijk een hoop bomen. Alleen ze staan heel de tijd rondjes voor het hek te draaien, en als ik met mijn haflinger weg ga rent dat andere beestje heel de tijd langs het hek. Ook vinden ze het nodig langs het hek achter elkaar aan te rennen en te stampen naar vliegen... Waarom ze deze activiteiten niet een beetje over de ruimte verspreiden....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:05

ze staan altijd om de een of andere vage reden op een bepaald gebied he? de mijnen ook, bij voorkeur waar het nat is Ja

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:07

Lowara schreef:
zolang niet je hele weide er zo uitziet moet het geen problemen geven? kijk, als je hele weide er zo uitziet, vind ik het ook zielig, een paard hoort ergens droog te kunnen staan. maar alleen een gedeelte dor overactieve paarden, tjah.. dan kiezen ze er zelf voor om in te staan Clown

ik had een stalletje en toch ook een stuk droge weide alleen de paarden wouden er niet op haha , maar ja sta nu elders en de wei is net klaar met groeien nog niet helemaal klaar dus ze mogen er zo nu en dan even 20 minuten op , anders lopen ze alles stuk voor de rest staan ze lekker in de bak ,

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:08

Je hoeft je er niet veel zorgen om te maken , het is bij mijn pony ook . het is al goed dat je er houtsnippers op hebt gelegt, gaat dat niet lukken heb ik nog 2 opties voor je ; 1, probeer er flink wat zand op te leggen en dat indrukken zodat het stevig is . optie 2 ; stukken autokleed(matten) , ik weet niet of je er ooit wel eens van heb gehoord maar het ligt vaak in rijbakken , want als het geregent heeft etc nemen die stukken heel erg veel vocht op zodat de (buiten) bak droog blijft . Ik hoop dat je er iets aan hebt. Groeten Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:32

mmmmmm van dat vloerkleed bedoel je of niet? zal bij mij niet werken, te groot oppervlak en te veel doorzakken Clown

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:14

Hier ook hetzelfde. Het begin van de wei is een en al modder. Achteraan is het wel gewoon droog en gras. We hebben een stuk stenen voor de wei meegenomen, zodat ze daar iig droog kunnen staan.
Ook ligt er 1 rubberen lange mat, van de stenen tot de waterbak. Daar staan ze ook graag op. We hebben nog een paar van die matten liggen, maar ze zijn bijna niet te tillen dus daar moeten we echt even de tijd voor nemen om neer te leggen.
Misschien dat een optie?
Verder willen we binnekort wel een hele hoop zand er overheen gooien, omdat ze daar van de winter ook overdag zullen staan.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:18

Hier ook blubber en moeras Haha! Volgens mij wordt het tijd dat de zon gaat schijnen....

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:20

Wij hebben het ook. Volgens mij word het van het weekend een stuk drooger. Misschien dat het dan wel wat wegzakt. Verder hebben wij er ook nog geen oplossing op gevonden.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:21

shera schreef:
Hier ook blubber en moeras Haha! Volgens mij wordt het tijd dat de zon gaat schijnen....

Zelfs als de zon gaat schijnen duurt het hier heel lang voordat de grond echt goed droog is.

wernimsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:34

wij zelf gooien dr wat extra stro bij op en als dat niet wil kun je idd oude auto kussens in stukken knippen en dat verstrooien daarover dat zuipt veel vocht op

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:20

shera schreef:

Het zal waarscijnlijk in augustus pas echt lekker weer worden!

Bij ons is het vooraan ook een grote blupzooi! En het voordeel is wel dat er maar 4 pony's in het land staan, en met de (bijna) 3jarigen nog niet zo veel gedaan wordt! Dus ik ben eigenlijk de enige die erin loopt om dep ony te pakken en soms wordt er een babie gepakt

Maar bij het land van de shetlanders hebben ze ook stro gestrooid, anders verzuip je daar. En houtsnippers lijken me ook een goed idee als je die tot je beschikking hebt!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:22

ik heb er ook last van alleen heel mn voorste wei is blubber de andere 2 valt wel mee. en het begin stuk van de voorste wei is ook 1grote plas. willen er nog zand op gaan gooien en eventueel bestraten maar moet allemaal nog gebeuren doe er nu niks aan