Welke ongevoerde regendeken is ECHT waterdicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PolosportJ

Welke ongevoerde regendeken is ECHT waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 07:50

Hoihoi,
mijn paard is erg gevoelig op de longen en is met dit weer dus ook wéér verkouden. Vanmiddag komt de DA, maar ze heeft ook een allergie voor stof, dus hoe eerder ze weer naar buiten kan (wanneer het weer beter is) hoe beter. Ik wil haar dan niet nat laten regenen. Nu heb ik zelf een regendeken van weatherbeeta (de Landa). Ik vind de pasvorm enorm fijn, maar hij houdt helemala niet veel regen tegen. Als je haar een 1 a 2 uur in de stromende regen laat staan dan gaat het er door heen. Iemand anders van mij stal heeft hetzelfde probleem met deze deken. Ik wil dus graag een andere. Iemand enig idee welke deken ik dan kan nemen? Ik weet dat het bijna niet kan, maar een deken die 100% waterdicht is en waar ik niet na 3 maanden weer een nieuwe voor moet kopen. De prijs maakt niet zo uit. Ik heb trouwens wel veel goede verhalen gehoord én gezien, dat die HH dekens errug goed zijn. Iemand ervaring? En andere dekens?

gohya

Re: Welke ongevoerde regendeken is ECHT waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 07:56

Weet je zeker dat het echt door de deken zelf heen gaat?Sijpelt het niet langs de hals naar het lichaam?Ik heb ook een echt goede waterdichte deken,maar het sijpelt wel via haar hals naar haar lichaam toe met extreme regen buien.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 07:57

Nee hij gaat er echt op de rug door heen als het langer regent. En anders wordt hij erg vochtend van binnen :'(

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 07:58

Ik zweer bij Rambo dekens.
Wil niets anders meer op mijn paarden.
Superpasvorm, geen schuurplekken en blijven gewoon goed liggen.
Waterdicht is ook echt waterdicht.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 07:59

Mijn Rambo, die leende ik zelfs in de winter uit aan een stalgenoot die geen waterdichte winterdeken (dan ging mijn regendek erover heen) had zodat haar paard ook naar buiten kon. Ideale dekens. Er is ook een waterdicht hals stuk bij verkrijgbaar geloof ik, of van Bucas.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:01

ik heb global regendekens en ook die blijven super waterdicht. En niet klam aan de binnenzijde. Al kun je dat denk ik niet altijd voorkomen vanwege een koude buitenkant van de deken en een warme binnenkant. Maar global is vrij goedkoop en daarom ook nog eens extra interessant.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 08:01

Ja ik baal ook enorm, want ik had ook al een waterdichte hals bij deze weatherbeeta gekocht! Maarja daar heb ik nu niets meer aan. Bedankt voor de tips is ga s ff googelen voor de Rambo!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:03

Ik heb nu voor het 4e seizoen de Bucas en die bevalt super!! Hij is nu een paar keer gewassen en weer waterdicht gemaakt maar hij lekt nog steeds niet!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:04

Ik heb het merk HKM,ook deze is echt waterdicht.Helaas is hij ietsje te groot voor mijn pony,daarom blijft ze er niet helemaal droog in.Hij hangt nu hier op de waslijn en is na de wolkbreuk van afgelopen nacht nog steeds droog van binnen!Als dit geen 100% waterdichte deken is? Knipoog

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 08:04

shcmarathon schreef:
Ik heb nu voor het 4e seizoen de Bucas en die bevalt super!! Hij is nu een paar keer gewassen en weer waterdicht gemaakt maar hij lekt nog steeds niet!!

Meen je!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:04

Ik heb een HH deken. Hij ligt niet super perfect op mijn Friesje, maar houd wel alle regen tegen. Oké, via de hals sijpelt er wel iets naar binnen, vooral met die buien van nu. Ik laat hem wel elke x als ik hem laat stomen waterdicht maken, of spuit er zelf een busje op leeg.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:11

Ik heb een bucas smartex rain in de winter en die is echt heel goed. Daar zit alleen een voering in, dus misschien wat warm voor de zomer. Ik had nu voor de zomer een bucas sunshower overgenomen hier op bokt, maar heb hem helaas te groot gekocht.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 08:12

Ik zie trouwens ook dat er veel ongevoerde regendekens zijn met fleece. Maar dat is best warm lijkt mij of niet?

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:17

Heerlijk! Ik doe m open regenachtige dagen in de zomer/herfst/winter op en hij doet t nog prima!!!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 08:19

shcmarathon schreef:
Heerlijk! Ik doe m open regenachtige dagen in de zomer/herfst/winter op en hij doet t nog prima!!!

Ook met fleece? Maar als het dan 18 graden is ofzo en het regent erg dan kan je dat gewoon op doen?

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:20

Ik heb de ongevoerde en in de winter doe ik m over de winterdekens heen blijven die mooi droog en krijgt ie het niet koud! Al staat ie de hele dag in de regen hij blijft droog.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 08:27

Dus zonder fleece? Welke heb je van Bucas? De sun shower is het interessants qua prijs, maar ik vind de full neck (met fleece) ook wel wat.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:35

Ik heb verschillende merken gehad.
Premiere, gaat aan de voorkant stuk(sluiting) wel fijne deken
Global, paste voor geen meter-geen bewegingsvrijheid.
Bucas, schuurplekken schouders en snijdt op de schoft.
Rambo, helemaal geweldig!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:37

Ik heb de Irisch Turnout Light van Bucas maar dat het oude type.
Die zijn ook goed waterdicht, en passen ook goed!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:09

Ik heb een regendeken van Amigo, daarmee kan ze de hele dag in de regen staan en dan is ze nog droog onder de deken Lachen

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:56

Zou het niet een goed idee zijn ook een klacht in te dienen waar je de deken gekocht hebt? Bij divoza staat de weatherbeeta landa ook, en er staat 100 % waterdicht bij. Dan zou je toch denken dat je paard er een winter mee buiten kan staan in weer en wind.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:01

Ik heb 3 HH Deken en ben er erg tevreden over! Ze schuren soms een beetje bij de borst maar verder liggen de dekens erg goed op mijn paard. Ik vind ze trouwens niet zo fijn wanneer ik er een winterdeken onder moet doen, daarom heb ik maar gevoerde regendekens erbij gekocht.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:06

Ik heb ook 2 dekens van HH. Ze zijn opzich wel waterdicht, maar na een hele goeie plensbui of langdurige regen zijn ze toch wat klammig van binnen hoor.
Maar in de zomer haal ik ze meestal toch binnen als het hard gaat regenen en in de winter ligt er nog een deken onder.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:06

ik heb een hary horse thor , die is super , hij blijft ook geweldig liggen, mijn paard is behoorlijk breed maar past super, voor mijn jongere en smallere paard heb ik een global en is ook super waterdicht, qua pasvorm iets minder

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:56

Thirsa_ schreef:
Ik heb een regendeken van Amigo, daarmee kan ze de hele dag in de regen staan en dan is ze nog droog onder de deken Lachen

Ik heb die ook (2x) super pasvorm