Bijna geen commentaar op protocol.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daiz

Bijna geen commentaar op protocol.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 14:50

Hey,

Ik had laast mijn eerste officeële wedstrijd, mijn paard was heel braaf alleen aan een lange zijde liep ze wat naar binnen voor de rest ging het naar mijn idee wel goed..
Ik had 174 en 176 punten en er stond op een protocol als enige commetaar bij proef 1: Stelling, Buiging (bij het binnen komen) en bij proef 2: Stelling, buiging (bij de grote volte in galop) en 'Wat klein' (bij de gebrokenlijn 5 meter).

Is dit niet een beetje weinig commentaar?

Hier voor heb ik een onofficeële wedstrijd gehad (mijn startkaart was nog niet binnen maar moch voor de evaring mee rijden) en daarbij had ik 177 punten en veel meer commetaar en daar heb ik ook wat aan.

groetjes Daisy

Dennis

Re: Bijna geen commentaar op protocol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:57

Het wisseld echt per jury.
Soms heb je super punten met leuk commentaar terwijl je naar je gevoel bagger gereden hebt. De andere keer heb je voor je gevoel super gereden, heb je bagger punten en helemaal geen commentaar.

Van mij mogen ze overal wel wat achter schrijven, niet alleen bij onvoldoendes. Want van een 7 wil ik ook graag een 8 of een 9 maken!

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:10

Het kan ook aan de schrijfster liggen! Sommige zullen net de punten bij kunnen houden, terwijl een ander de tijd heeft om hele verhalen op te schrijven Lachen

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:27

ellen82 schreef:
Het kan ook aan de schrijfster liggen! Sommige zullen net de punten bij kunnen houden, terwijl een ander de tijd heeft om hele verhalen op te schrijven Lachen

Ik had daar met de oude proeven vaker last van dan met de nieuwe. Tot nu toe heb ik nog geen schrijfster gehad die me niet bij kon houden en ik geef bij 15 tot 20 onderdelen commentaar...

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 15:31

idd soms heb je bijna geen commetaar en slechte punten en soms heb je juist super punten en je coupon staat vol dus het hangt van de jury af Clown

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:01

Zo ging ik pas na een proef commentaar vragen... Maar de jury gaf geen commentaar.
Ze zei: nee ik geef geen commentaar, maar er staat heel veel op je protocol.

Krijg ik m'n protocol terug, staan er maarliefst 3 dingen bij Clown No Cheer ROFL

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:03

Ik heb wel eens niks op mijn coupon gehad, maar ook wel eens dat het commentaar niet op 1 blaadje paste. Het ligt ook echt aan de jury.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 08:53

Bettine schreef:
Zo ging ik pas na een proef commentaar vragen... Maar de jury gaf geen commentaar.
Ze zei: nee ik geef geen commentaar, maar er staat heel veel op je protocol.

Krijg ik m'n protocol terug, staan er maarliefst 3 dingen bij Clown No Cheer ROFL

Ik heb ook ooit bij een combinatie maar 3 dingen gezet. Die had toen in die proef 3 winstpunten. Er viel dus ook niet veel commentaar te geven...

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:04

Ja oke, maar dan had ze niet moeten zeggen dat er 'heel veel' op het protocol stond Knipoog

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 15:05

ellen82 schreef:

De schrijf(st)er heeft inderdaat invloed denk ik (ik houdt het zelf makkelijk bij en merk dat jury's dat waarderen. Maar ik merk ook duidelijk verschil tussen de jury's! Afgelopen zaterdag had ik iemand die maar zo'n 3 plekken per protecol openliet (bij de L2) en vorig weekend had ik een ander (bij de CIC*) die max. 5 punten van commentaar voorzag..

@ Anoeska27: positief commentaar is ook leuk voor de ruiter Knipoog

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:20

Ik had vandaag ook weer bij 1 proef helemaal niks op mijn coupon staan.. Echt jammer, want dan staat er wel een 4 voor het achterwaarts, maar geen commentaar..

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:25

ogjee .. dit had ik vandaag nog.. 3en en 4en , zonder commentaar! en dan ook maar 171 punten!

en het allergekste: vorrige week bij dezelfde jury 1e plaats en 191 punten , terwijl de uitslag vorrige week een verassing was, en deze week een teleustelling omdat het zo onwijs goed ging..

met resultaat: niet weten waar je aantoe bent, en tevens niet weten waar je aan moet werken en waarom! Vork

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:30

OoappeloO schreef:
@ Anoeska27: positief commentaar is ook leuk voor de ruiter Knipoog

Klopt, maar bij zo'n goede proef beperk ik me tot een algemene opmerking over de proef en het gereden zijn onderaan de protocol.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:33

Kaitlin schreef:
ogjee .. dit had ik vandaag nog.. 3en en 4en , zonder commentaar! en dan ook maar 171 punten!

en het allergekste: vorrige week bij dezelfde jury 1e plaats en 191 punten , terwijl de uitslag vorrige week een verassing was, en deze week een teleustelling omdat het zo onwijs goed ging..

met resultaat: niet weten waar je aantoe bent, en tevens niet weten waar je aan moet werken en waarom! Vork

Als je een 3 of 4 hebt weet je vaak zelf wel hoe fout het ging.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:45

Nibbit schreef:
ksb schreef:

Als je een 3 of 4 hebt weet je vaak zelf wel hoe fout het ging.

niet als je 7 dagen daarvoor bij dezelfde jury 7ens kreeg Knipoog en als ik dan nu wel een 3 of 4 krijg, wat natuurlijk ook terecht is, vind ik het toch een plicht van de jury om daar commentaar bij te zetten

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:47

Ik had dat vrijdag ook.. stond helemaal niets,, had ook niet goed gereden.. had juist heel slecht gereden..

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:58

Ik heb een keer geschreven bij een jury die lekker veel commentaar gaf, bij de meeste onderdelen. Daar heb je al deelnemer idd nog wat aan.

Ga straks ook weer de wedstrijdring in en doe mij maar zo'n jury hoor! Dan kan je gewoon met dat commentaar werken voor de volgende wedstrijd.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:18

ik had dit weekend wedstrijd en ik kreeg echt belachelijk lage punten. ik reed M2 en had 162 punten met 1 opmerking; let op je a-lijn
Ik had supper vaak een 4 en meestal had ik echt geen idee wat er fout was.

hier kan ik me echt aan ergeren. als een jury een 4 geeft vind ik dat ze ook wel mogen neerzetten wat er fout was.

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:42

Zelf kan ik er niet tegen als ik geen commentaar krijg, wat heb je er dan aan...
Ben dit weekend meegegaan als schrijfster, jury was een vriendin, ze gaf niet veel commentaar maar ik jureerde een beetje mee en gaf dan zelf de commentaar... Ook positieve commentaar vind ik belangrijk, en je hebt heus tijd genoeg om te schrijven hoor! (in de B1 in België dan toch)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:03

Ik heb ook wel eens gehad dat er juist heel veel op stond. Maar dan ook echt commentaar waar je wat aan hebt. Er stond bijvoorbeeld ook bij een 7 commentaar, dat als je meer stelling had gehad, je een 8 zou krijgen.

Daar heb je wat aan, aan een leeg blaadje heb je niks..

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:09

Het hangt wel van de jury af. Natuurlijk is het fijn om veel commentaar te hebben zodat je er wat van kunt leren, maar niet elke jury doet dat. De één schrijft een heel blaadje vol en de ander nog niet eens twee dingen.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:30

Ligt idd aan de jury. Ik heb ook wel eens gehad dat er maar 3 dingen ofzo op stonden maar ook wel dat er bij meer dan de helft iets stond.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:56

Ik heb wel eens een schrijfster van 9 jaar gehad met dyslectie. Die kon nog niet eens de punten bijhouden. Dan kun je als jury echt niks meer als aan het einde van de proef maar wat algemeens erbij zetten.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:01

bij de oude proeven heb ik een keertje wedstrijd gereden toen be ik afgerekend dat ik op een pony ree. daar moesten ze een 5 of lager comentaar erbij schrijven stond bij mij nik bij. ik naar de jury ja was teveel moeite(hallo waarom zitten de schrijvers erbij) en het enigewat er stond koop een paard.zo leer je er toch niks van weet je niet wat je fout deed en waar je de volgende keer op moet letten.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:19

Zoals ik in een ander topic al zei: commentaar mag, graag zelfs. Maar vergis je niet dat een jury GEEN trainer is en dus alleen beoordeelt wat ie ziet. Voor adviezen kun je nog steeds het beste bij je eigen trainer terecht. Al kan het natuurlijk nooit kwaad als je het eens vraagt aan de jury of dat de jury er persoonlijk zelf nog wat bij zet (wat ikzelf ook altijd onderaan doe).