Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Roxx schreef:Goed zo! Misschien gewoon nog iets harder slaan? Rotbok! Dat zal hem leren!![]()
En het is (naar mijn mening) ook niet goed om zweep en sporen te gebruiken! want dit 'wiebelen' is veroorzaakt door de ruiter! Ik weet niet of dit dan door jou komt maar dit komt door de ruiter het zogenoemde zagen gaat doen (dus links rechts aan de teugel 'trekken' ) Het kan zijn dat die bij vorige eigenaren het geval was dat die dit deden of je hebt het dus zelf gedaan en dan is dit dus het gevolg. Als je dat doet, onmiddelijk mee stoppen! En met de tijd zal dat 'wiebelen' dan ook afnemen. Ik had dat namelijk ook bij mijn haflinger (door de vorige eigenaren) en dat is uiteindelijk ook weggegaan. Dit door op de juiste manier m'n handen en teugels etc. te gebruiken en níet door het gebruik van sporen en zweep deze raad ik je ten strengste af! Je moet je paard niet straffen voor wat een ruiter 'm heeft 'aangeleerd'. Maartje1990 schreef:Roxx schreef:Goed zo! Misschien gewoon nog iets harder slaan? Rotbok! Dat zal hem leren!![]()
en wat is dit voor een rare reactie?![]()
@ xnoname: Een martingaal en slofteugels lossen je probleem niet op, dit verdoezelt het alleen maar. En zijn tevens niet ontworpen om het hoofd van een paard stil te houden als dit 'wiebelt'.En het is (naar mijn mening) ook niet goed om zweep en sporen te gebruiken! want dit 'wiebelen' is veroorzaakt door de ruiter! Ik weet niet of dit dan door jou komt maar dit komt door de ruiter het zogenoemde zagen gaat doen (dus links rechts aan de teugel 'trekken' ) Het kan zijn dat die bij vorige eigenaren het geval was dat die dit deden of je hebt het dus zelf gedaan en dan is dit dus het gevolg. Als je dat doet, onmiddelijk mee stoppen! En met de tijd zal dat 'wiebelen' dan ook afnemen. Ik had dat namelijk ook bij mijn haflinger (door de vorige eigenaren) en dat is uiteindelijk ook weggegaan. Dit door op de juiste manier m'n handen en teugels etc. te gebruiken en níet door het gebruik van sporen en zweep deze raad ik je ten strengste af! Je moet je paard niet straffen voor wat een ruiter 'm heeft 'aangeleerd'.

khirshanta schreef:YES EEN PENNY!

Sisco4life schreef:prikkeldraad om je bit heen doen. Of een stang met scharen van 30 cm, die werken ook wel redelijk.
dan gaan ze heel stil liggen en dan wiebelen ze helemaal niet meer met hun hoofd
Helma_Edda schreef:khirshanta schreef:YES EEN PENNY!
volgens mij is deze nep hoor..
Helma_Edda schreef:Sisco4life schreef:prikkeldraad om je bit heen doen. Of een stang met scharen van 30 cm, die werken ook wel redelijk.
het werkt bij mijn dure renpaarden om van die knuppels met stekels te gebruiken inplaats van een zweepdan gaan ze heel stil liggen en dan wiebelen ze helemaal niet meer met hun hoofd
Sisco4life schreef:Helma_Edda schreef:
het werkt bij mijn dure renpaarden om van die knuppels met stekels te gebruiken inplaats van een zweepdan gaan ze heel stil liggen en dan wiebelen ze helemaal niet meer met hun hoofd
Achja..weetje wat: Je brengt hem gewoon naar de slacht, kogel door de kop en klaar.
Krijg jij je geld. Van dat geld koop je een hobbel paard, deze is bitloos te rijden en beweegt alleen in voorwaardse richting met het hoofd wanneer jij dat wilt. Stop je er batterijen in dan gaat ie sneller en kan je ermee racen.
Succes!
MissToseland schreef:Door allerhande hulpteugels er aan te hangen los je het probleem niet op
maar goed
ik neem jou niet serieus, nu ik meer topics van je gezien heb

maartje_h schreef:MissToseland schreef:Door allerhande hulpteugels er aan te hangen los je het probleem niet op
maar goed
ik neem jou niet serieus, nu ik meer topics van je gezien heb
Kan me alleen maar bij jou aansluiten..........
Probeer anders eens goede instructie te krijgen.....Er is vast wel een manege of rijvereniging bij je in de buurt