2 paarden in 1,5 paards trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

2 paarden in 1,5 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 12:44

binnenkort ga ik op vakantie met mijn 2 paarden en daarvoor wilde ik een 2 paards trailer huren. Zelf hebben we een 1,5 paards trailer. Afgelopen week hebben we toch eens gekeken of de 2 paarden (fjord en tinker) samen in de 1,5 gingen en dat pastte. in principe hebben ze niet heel veel ruimte over (bv wanneer ik een van de 2 alleen in de trailer zou zetten) maar ik denk dat ze bijna net zoveel ruimte hebben als wanneer ze met z'n tween in een 2 paards trailer zouden staan. Paarden kennen elkaar en zijn dus niet vervelend. Doordat ze ook zo dicht op elkaar staan kunnen ze ook weing schade aanrichten. Nadeel van de tweepaardstrailer vind ik dat ze dat tussenschot niet kennen. Wat zouden jullie doen: toch een 2 paardstrailer huren of ze gewoon in de 1,5 paards trailer zetten?

dolor

Re: 2 paarden in 1,5 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:59

ik zou de 2 paards trailer huren. weet je zeker dat alles goed gaat.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:03

dolor schreef:
ik zou de 2 paards trailer huren. weet je zeker dat alles goed gaat.

Dat weet je dus niet, omdat ze dat tussenschot niet kennen Knipoog

Ik denk dat het afhangt van hoe ver je moet rijden, als je erg lang moet rijden en ze worden wel vervelend..
Dan zou dus ik de 2 paardstrailer doen.

Duurt het niet zo heel erg lang voordat je er bent, kan je denk ik ook wel de 1,5 doen.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:04

Kan wel denk ik hoor. Bij ijslanders is het heel gebruikelijk, dan zetten ze ook wel eens drie ijslanders in een tweepaardstrailer...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 13:06

ik moet 2,5 uur rijden, op zich best ver, maar ik heb zo'n vermoeden dat vooral mijn fjord nogal last kan geven met een tussenschot ertussen. Tinker is heel rustig en gaat elk jaar me, geeft nooit moeilijkheden. Dit jaar gaan ze voor het eerst samen mee.

Denken jullie dat het echt kaad kan dan om ze in de 1,5 te zetten

Melissa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:09

Als je van plan bent om bijde paarden in een 1,5 paards trailer te vervoeren ben je NIET VERZEKERD!!!
Zou het ZEKER afraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:10

Ik zou het absoluut niet doen. 2 paads heeft tussenschot. Stel dat de paarden tegen elkaar geplakt naar 1 kant gaan hangen en je stabiliteit is weg, trailer kiept om, eeuwig spijt.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:12

En je moet je bedenken dat een paard in een bocht om moet kunnen stappen om zjn evenwicht te bewaren zoals jij het wilt gaan doen 2 paarden in een 1.5 trailer kunnen ze bij elkaar op de benen gaan staan en dan ben je verder van huis, ik zou voor € 30,- een 2 paards trailer huren en dan ben je gewoon verzekerd van een goede rit, de paarden wennen heus wel aan een tussenschot ertussen.

Melissa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:14

russel schreef:
Ik zou het absoluut niet doen. 2 paads heeft tussenschot. Stel dat de paarden tegen elkaar geplakt naar 1 kant gaan hangen en je stabiliteit is weg, trailer kiept om, eeuwig spijt.

Juist, dat ook nog!!
Allemaal onnodige ellende, zou een 2 prd trailer huren.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:14

Mijn paard heeft nooit last gehad van het tussenschot.. ik zie veel grotere problemen als er geen schot tussen staat zelfs!!! Absoluut niet doen, gewoon lekker met een 2paardstrailer gaan hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:19

Kun je niet de trailer een dag je eerder huren. Kun je kijken hoe ze op het schot reageren.

Persoonlijk zou ik niet twee paarden in een anderhalfpaards trailer zetten. Zeker niet als je 2.5 uur weg gaat.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:07

Waarom zouden ze raar doen om het tussenschot? Ze kunnen elkaar zien, ruiken met het schot er tussen?

Ik zou ze echt nooooooit samen in een 1,5 paard trailer zetten mijn ponies het kan misschien wel goed gaan, maar zoals eerder gezegd werd ben je ten eerste al niet verzekerd, ten tweede kunnen ze elkaar heel naar beschadigen als is het alleen dat ze uit evenwicht raken en met de benen elkaar stuk maken ofzo....

Ieder zijn eigen keuze, maar ik zou het heel erg onverantwoordelijk vinden...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:12

Ik zou het ook nooit doen.
Ten eerste je bent niet verzekerd.
Je hebt een trailer van iemand anders mee.
Stel dat er wel wat gebeurt en de paarden ondervinden geen lichamelijke schade alleen de trailer heeft schade, dan moet je die al vergoeden.
En als je iemand invalide rijdt ben je helemaal de sigaar!

Ik heb op een handels/africhtstal gewerkt.
En daar komen veel groene paarden.
Ze gaan altijd op 2 paards met schot er tussen.
Er is nog nooit wat gebeurt!

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:27

ik vint het niet zo verstandig , paarden hebben ruimte nodig, trailers zijn zo al smal

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:29

Idd wat hierboven al vermeld is,
en heeft zo een 1,5 paards trailer ook niet een laadvermogen?
Als dat zo is zit je er wel overheen neem ik aan..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:38

Inderdaad, als je twee paarden in een anderhalfpaardstrailer (mét of zonder tussenschot) vervoert enje krijgt een ongeluk, ben je niet verzekerd.
Niet te spreken over de max. massa die je overschrijdt als je er 2 op zet.

Ik zou dus zeker een tweepaards huren. De moderne trailers hebben bijna allemaal een rubberen (bij mij doorzichtig) tussenschot, wat het geheel al veel minder eng maakt.
Ook heb je dan minder kans met laden/lossen dat er 1 paard uit de trailer schiet, omdat je bij een anderhalfpaards pas met 2 paarden erop de achterstang erachter kan doen. Bij een tweepaards heb je dat probleem niet.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:43

ik zou het ook niet doen, het zal allemaal opzich wel kunnen denk ik, maar je bent dus idd niet verzekerd.
Ook is het niet voor niks een 1,5 paards trailer en geen 2. Dat tussenschot zit er ook niet zomaar in. Ik zou het niet doen en gewoon dat dan wat je als eerste van plan was.

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:45

Melissa24 schreef:
Als je van plan bent om bijde paarden in een 1,5 paards trailer te vervoeren ben je NIET VERZEKERD!!!
Zou het ZEKER afraden.

dat klopt bij navraag ben je dus niet verzekerd.....

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:46

Kheb wel eens 2 shetjes in een grote 1.5 paards gehad. Die hadden nog ruimte over. Maar idd, 2 stevige paarden zou ik toch ook niet aandurven!

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:20

het heet niet voor niks een 1,5 paards-trailer Knipoog en zeker als ze langere tijd moeten staan zou ik liever een 2 paardstrailer gebruiken

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:43

Waarschijnlijk ben je met 2 in de anderhalfstrailer te zwaar beladen. Je zou de combinatie kunnen laten wegen.
Mocht je toch te zwaar zijn en gaan rijden en de kleine kans dat je zou worden aangehouden met 2 in de anderhalfspaard er waarschijnlijk 1 moeten uithalen.....en daar zit je ook niet op te wachten.

Je kunt ook nog 2x maal rijden met je eigen trailer.
Neem aan dat je ook de 2 paardstrailer dezelfde dag of een dag later nog gaat terugbrengen. Dan heb je die tijd toch al kwijt.

Tychootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:05

Kennissen van mij hadden 2 fjorden in een trailer staan waarvan ze dachten dat het een 2 paards was werden ze aangehouden door de politie bleek het een 1.5 paards te zijn en moesten ze een behoorlijke boete betalen.... denk niet dat je daar op zit te wachten...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:41

grobo schreef:
Waarschijnlijk ben je met 2 in de anderhalfstrailer te zwaar beladen. Je zou de combinatie kunnen laten wegen.
Mocht je toch te zwaar zijn en gaan rijden en de kleine kans dat je zou worden aangehouden met 2 in de anderhalfspaard er waarschijnlijk 1 moeten uithalen.....en daar zit je ook niet op te wachten.

Neem aan dat je ook de 2 paardstrailer dezelfde dag of een dag later nog gaat terugbrengen. Dan heb je die tijd toch al kwijt.

Gutgutgut, zijn wij nu de enigsten die begrijpen wat er werkelijk aan de hand is??
al stop je 2 Shetten in een 1-paards, zoalng je binnen de grenzen van je laadvermogen blijft, mag dat allemaal!
Let op: zonder tussenschot mag alleen bij onbeslagen paarden!

Melissa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:25

ikke schreef:
grobo schreef:

Gutgutgut, zijn wij nu de enigsten die begrijpen wat er werkelijk aan de hand is??
al stop je 2 Shetten in een 1-paards, zoalng je binnen de grenzen van je laadvermogen blijft, mag dat allemaal!
Let op: zonder tussenschot mag alleen bij onbeslagen paarden!

???? is dat zooo????
Ik betwijfel het....... Nagelbijten / Gniffelen

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:30

Ik zou het ook niet doen. Als je twee kleine pony's bij elkaar zet voor een korte rit in een 1,5 paards trailer, oke. Maar twee flinke paarden voor zo'n lange tijd. Ik zou het niet riskeren.