Hoevaak Leren Laarzen Schoonmaken? En Hoe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjolein

Hoevaak Leren Laarzen Schoonmaken? En Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 13:47

Zoals de titel al zegt: Hoe vaak maken jullie je leren laarzen schoon?
En hoe doen jullie dat? Met welk spul? Lachen

Oakland1990

Re: Hoevaak Leren Laarzen Schoonmaken? En Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:45

Ik deed het elke dag na het rijden, eerst vochtig doekje en dan van dat kiwispul erover. Ik haal ook steeds mijn sporen eraf. De leest doe ik met een tandenborsteltje.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:07

Ik doe het met Leder en zadel balm van excellent, echt súper spul.
Ik maak ze meestal schoon als ik m'n laarzen gebruikt heb. Iig als ik ze 2 keer gebruikt heb en ze glimmen heel erg.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:54

Eigenlijk moet je ze iedere keer na gebruik even met een vochtige spons schoonmaken. Een keer in de week met gewone schoensmeer. In ieder geval niet met zadelzeep ofzo, dat schijnt er erg slecht voor te zijn.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 18:21

Kylan schreef:
Eigenlijk moet je ze iedere keer na gebruik even met een vochtige spons schoonmaken. Een keer in de week met gewone schoensmeer. In ieder geval niet met zadelzeep ofzo, dat schijnt er erg slecht voor te zijn.

Klopt van zadelzeep, dat had ik gelezen!
Neem aan dat het niet te vochtig mag zijn?
Ik heb er spul bij gehad toen we ze hebben opgehaald.
Vriendin zei met tandenborstel de zool en de achterkant (Weet even niet meer hoe dat ding heet) de rest met doekje, in laten trekken daarna uitwrijven.. Gwn uitwrijven met een doekje?

Thanx voor de tips! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:22

HAR --> RUI.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:46

Schoonmaken van je laarzen mag idd niet te vochtig zijn.. dus niet teveel water.. (liefs helemaal niet)

Ik maak mijn laarzen eigenlijk pas schoon wanneer ik echt begin te denken dat ze er niet meer uitzien. Dan maak ik ze schoon met Horseman's one step, werkt super makkelijk en de volgende dag zien ze er echt heel mooi uit. Eigenlijk alleen voor de wedstrijden poets ik ze met schoensmeer...

Het scheelt denk ik wel dat ik mijn laarzen netjes in de laarzenhouders heb staan en ze altijd in een laarzen'tas' heb staan (sporen af uiteraard...)

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:50

Margo schreef:
Schoonmaken van je laarzen mag idd niet te vochtig zijn.. dus niet teveel water.. (liefs helemaal niet)

Ik maak mijn laarzen eigenlijk pas schoon wanneer ik echt begin te denken dat ze er niet meer uitzien. Dan maak ik ze schoon met Horseman's one step, werkt super makkelijk en de volgende dag zien ze er echt heel mooi uit. Eigenlijk alleen voor de wedstrijden poets ik ze met schoensmeer...

Het scheelt denk ik wel dat ik mijn laarzen netjes in de laarzenhouders heb staan en ze altijd in een laarzen'tas' heb staan (sporen af uiteraard...)

ja met Horseman's one step doe ik het ook mee..

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:52

Enkel wanneer ze vuil zijn Haha!
Dus eens ik zie dat er modderspatten ofzo op zit, laat ik ze drogen, borstel ze af en dan vet ik ze in Lachen
Met die Kiwi-schoensmeer, moet je wel fikken en nooit het dekseltje oplaten,anders zegt dat "kaboem" Haha!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:20

Ik doe het met dashbordspray (van de auto). Dat helpt heel goed en ze gaan er heel mooi van glimmen. Handig als je een wedstrijd hebt Lachen

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:18

ik maak mijn laarzen schoon met lederdressing, goedkoop en makkelijk, het haalt het vuil eraf en onderhoud gelijk het leer.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:44

ik maak ze byna elkedag, en soms ook om dedag schoon met dat schoonmaak spul van petrie Knipoog

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:45

Ik heb mijn laarzen bij van huet gekocht http://www.rijlaarzen.nl en hij gaf me de volgende onderhouds tips mee:
Elke keer na het rijden je laarzen afborstelen (zand eraf) en daarna afnemen met een vochtige doek zodat het zweet niet in het leer kan trekken.
Bij dagelijks gebruik elke week de laarzen poetsen met gewone schoenpoets.

Ledervet, dressing of olie is uit den boze. Het gaat in de stiksels zitten en die verrotten en laten los.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:53

Ik maak mijn laarzen na 2 rijbeurten schoon ( rij elke dag maar heb niet altijd tussendoor tijd om ze schoon te maken).
Doe het gewoon met nat keukenpapier en ook droogwrijven met keukenpapier zodat je geen opgedroogde vlekjes ziet.
Mijn laaren zouden best schoenpoets kunnen gebruiken, maar ik ben bang dat dit afgeeft aan t dekje , vooral met regen enzo?

saaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:53

mijn vriendin maakt haar laarzen na iedere 2x rijden schoon, de maakt ze eerst met ene vochtig doekje schoon en doet er dan schoensmeer op. (en dan poetst ze ze de dag erna uit)

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 13:16

Bedankt voor de tips! Haha!

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:18

Na het rijden maak ik ze meestal even met wat water schoon, en als ik zin heb dan doe ik het met schoenwmeer Tong uitsteken

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:26

moonsparkle schreef:
Ik maak mijn laarzen na 2 rijbeurten schoon ( rij elke dag maar heb niet altijd tussendoor tijd om ze schoon te maken).
Doe het gewoon met nat keukenpapier en ook droogwrijven met keukenpapier zodat je geen opgedroogde vlekjes ziet.
Mijn laaren zouden best schoenpoets kunnen gebruiken, maar ik ben bang dat dit afgeeft aan t dekje , vooral met regen enzo?

Als je na het opbrengen van de schoensmeer maar goed uitpoetst is er niets aan de hand. Tip, ik gebruik altijd een stukje fleece stof, werkt erg goed.

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:38

Ik maak ze meestal met water schoon gewoon even afspuiten (tegelijk als ik mn paard afspuit Clown) en 1x in de week smeer ik ze in en als ik vind dat het een keer vaker nodig is doe ik het vaker....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:48

Ik heb gehoord dat vet niet zo goed is voor leren laarzen, mij is verteld (volgens mij was dat zelfs hier op bokt) dat laarzen snel in gaan zakken als je ze met vet in smeert

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:40

Haai! Ik heb van Cavalcura een plat potje met zwarte was, dit is gewoon zacht. Dit smeer ik er altijd in een flinke laag erop. Laat ik het een nachtje staan, de volgende dag wrijf ik het stevig op met een badstofdoek, werkt echt fantastisch! Je laarzen gaan er super van glimmen, en het onderhoud ook nog eens top! OK dan!

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:45

1x per week Lachen
als ze erg vuil zijn eerst schoonmaken
dan met schoenpoets, als het goed ingetrokken is uitborstelen en een panty erover, klaaar Haha!

_miracle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:09

Henrieke schreef:
Ik doe het met Leder en zadel balm van excellent, echt súper spul.
Ik maak ze meestal schoon als ik m'n laarzen gebruikt heb. Iig als ik ze 2 keer gebruikt heb en ze glimmen heel erg.

ik ook.. Lachen

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 11:35

Ik had een potje met was erbij gehad, dus ik laat het altijd intrekken en dan uitwrijven.
Iemand nog een tip voor goede was/vet? Moet binnekort even nieuwe hale! Lachen

Daantjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:42

schoonmaken met ledervet,, waar je ook je hoofdstel mee schoon kan maken.. maar bij de schoenenwinkel kan je ook speciale ledervet kopen voor je laarzen.. en gwn schoonmaken na het rijden of als ze vies, (natgeweest) zijn..