En hoe doen jullie dat? Met welk spul?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kylan schreef:Eigenlijk moet je ze iedere keer na gebruik even met een vochtige spons schoonmaken. Een keer in de week met gewone schoensmeer. In ieder geval niet met zadelzeep ofzo, dat schijnt er erg slecht voor te zijn.
Margo schreef:Schoonmaken van je laarzen mag idd niet te vochtig zijn.. dus niet teveel water.. (liefs helemaal niet)
Ik maak mijn laarzen eigenlijk pas schoon wanneer ik echt begin te denken dat ze er niet meer uitzien. Dan maak ik ze schoon met Horseman's one step, werkt super makkelijk en de volgende dag zien ze er echt heel mooi uit. Eigenlijk alleen voor de wedstrijden poets ik ze met schoensmeer...
Het scheelt denk ik wel dat ik mijn laarzen netjes in de laarzenhouders heb staan en ze altijd in een laarzen'tas' heb staan (sporen af uiteraard...)
moonsparkle schreef:Ik maak mijn laarzen na 2 rijbeurten schoon ( rij elke dag maar heb niet altijd tussendoor tijd om ze schoon te maken).
Doe het gewoon met nat keukenpapier en ook droogwrijven met keukenpapier zodat je geen opgedroogde vlekjes ziet.
Mijn laaren zouden best schoenpoets kunnen gebruiken, maar ik ben bang dat dit afgeeft aan t dekje , vooral met regen enzo?
Henrieke schreef:Ik doe het met Leder en zadel balm van excellent, echt súper spul.
Ik maak ze meestal schoon als ik m'n laarzen gebruikt heb. Iig als ik ze 2 keer gebruikt heb en ze glimmen heel erg.