Ik had een vraag aan jullie,
Ik en mijn vriendin hebben een hele leuke pony gezien en we hebben hem ook al 2 keer bekeken.
Hij is gewoon helemaal perfect qua rijden en omgang, een super leuke pony die ik dus heel graag wou hebben.
We hadden de afspraak gemaakt dat we het paard zouden kopen als hij goedgekeurd zou worden.
Gister is de pony gekeurd door een onafhankelijke dierenarts in de buurt, hij is afgekeurd.
Het keuringsrappoort krijgen we nog opgestuurd.
Maar nu dus mijn probleem, want de dierenarts heeft mijn vader opgebeld en die heeft het allemaal precies uitgelegd.
ze zei: Hij is klinisch helemaal gezond en geen problemen mee, alleen de buigproef op het harde ging hem niet lekker af, hij liep op zijn voorbenen niet goed. Dus voor de echte topsport is hij niet geschikt maar het is een goede recreatie pony.
Ik wou met deze pony endurance gaan rijden maar niet om te winnen ofzo, hij is ook al 13 jaar en heeft vanalles mee gemaakt,hij is niet duur (1750 euro) Dus als ik er een nam om te winnen had ik wel een duurdere genomen maar dat geld heb ik niet.
De dierenarts heeft dus uitgelegd dat het allemaal wel meevalt, alleen als hij intensief wordt getraind voor wedstrijden (en ook veel op het harde) dat hij later dus wel eens beenproblemen zou kunnen krijgen. Echter als er gewoon recreatief op wordt gereden dan zou het wel goed kunnen komen en wie weet kan hij dan nog rustige wedstrijden aan, ( dus niet om te winnen)
Ook zei de dierenarts dat het aan zijn conditie kan liggen, de pony wordt verkocht wegen tijdgebrek en is al ong. een maand niet bereden.
Maar het probleem is dus dat ik deze arabier helemaal geweldig vind, ik vind nooit meer zo'n lieve pony denk ik, ik ben er helemaal kapot van! Dan maar geen endurance mij maakt het niet uit.
Ik weet dat er nog zat andere pony's ( arabieren) op de wereld zijn maar dit is hem gewoon!
Ik zelf wil het er best op wagen en mijn ouders ook wel, de ouders van mijn vriendin hebben een kennis die verstand van paarden heeft en die willen ze graag nog eens meenemen om te kijken wat zei ervan vind. De eigenaar gaat wel omlaag met de prijs omdat hij is afgekeurd.
Wie heeft er ook wel eens een afgekeurd paard gekocht, en hoe is dat gegaan ? Hebben jullie later ook nog problemen gehad? En wat raden jullie mij aan?
Bedankt voor het lezen