M1 veel moeilijker dan L2?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elodie1

M1 veel moeilijker dan L2?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 23:28

8 juli rijd ik voor het eerst een M proef. Nu vroeg ik me af of het buiten de andere oefeningen zoals schouderbinnenwaarts en contragalop anders gejureerd word en zo ja hoe anders? Paard moet meer opgericht lopen? Tot nu toe ben ik overal vrij snel door heen gegaan... als iemand tips heeft hoor ik het graag Lachen

GinnyBanshee

Re: M1 veel moeilijker dan L2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 23:54

veel meer verzameling willen ze zien, daar krijg je gelijk hoge punten voor. Haha! succes

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 23:55

GinnyBanshee schreef:
veel meer verzameling willen ze zien, daar krijg je gelijk hoge punten voor. Haha! succes

Ja en ook nog meer impuls maar overgang L2 M1 vond ik niet veel verschil ben door de M1 heen gevlogen.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 23:59

patjelisa schreef:
GinnyBanshee schreef:

Ja en ook nog meer impuls maar overgang L2 M1 vond ik niet veel verschil ben door de M1 heen gevlogen.

impuls hebben we wel Clown

verzameling word aan gewerkt..

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 00:03

heb ook veel combinaties gezien die helemaal niet kunnen verzamelen en absoluut geen impuls tonen en die krijgen als nog winst. Maar gewoon als je 'zeker weten' elke keer winst zou willen halen. ik had weinig verzameling in de M1 en dus kreeg ik elke wedstrijd net 1 winst zeg maar Tong uitsteken nogmaals succes

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 07:48

Verzameling wordt pas gevraagd vanaf de M2 en niet bij de M1. In de M moeten ze inderdaad met meer oprichting lopen dan in de L2.

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 07:53

Je paard/pony moet zijn achterhand ook goed gebruiken en recht onder z'n massa zetten. (dat is in het L2 ook zo geloof ik, maar in het M1 word er zwaarder naar gekeken).
Enja, de jury's worden natuurlijk wat strenger naarmate je hoger komt. Al ga je bijvoorbeeld in de L bij de middendraf in galop, krijg je een 4 of 5. Heb je dat in het M wordt het al gauw een 3.
Voorderest zou ik iet zoveel zorgen maken. Als het mislukt, probeer je het de volgende keer weer. Inieder geval succes.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:08

Ik vind de overgang van L1 naar L2 lastiger dan die van L2 naar M1.
Er wordt niet zo heel veel anders gepunt en er komt ook niet zoveel nieuws bij. De contra in het M1 stelt niet zoveel voor. Wat ik wel lastig vind is het doorzitten in de middendraf.

De overgang naar van het M1 naar M2 vind ik dan wel weer lastiger. Daar wordt echt meer verzameling gevraagd.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 10:17

iedereen bedankt voor de reacties! Het maakt me ook niet uit als het niet gelijk winst is ik bedoel verlies zal het zeker niet zijn Tong uitsteken van het M1 naar M2 lijkt me idd wel lastiger...

Minidroppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:23

Oh ik ben overal heel snel doorheen gekomen. Maar ik vind dat je bij een L proef mag de pony nog wel een keertje 'niet super' lopen en toch krijg je een winstpunt. Dat is in de M helaas niet meer zo. Zit nu al een half jaar in de M en heb nog maar 6 winstpunten. (Komt ook omdat ik deze winter weinig heb getraind en heel weinig concoursen heb gereden). Tong uitsteken
Succes! Knipoog

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:28

Scum: dat doorzitten in middendraf zie ik ook beetje tegenop haha Nagelbijten / Gniffelen Ik vond de overgang L1 naar L2 trouwens wel meevallen, enig puntje was hele proef zo'n beetje doorzitten.

Ik mag nu ook M1 gaan starten, waarschijnlijk half juli mijn debuut Haha! handig om dit te lezen.

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:34

ik hoorde juist dat de overgang op M1 naar M2 veel moeiliker was omdat je dan zeg maar voorbereid wordt op het Z
en je moet natuurlijk wel wat kunnen in het Z. Knipoog
ik ken mensen die door de M1 heen vlogen en hebben het in de M2 veel moeilijker Knipoog

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:44

Arwin6 schreef:
ik hoorde juist dat de overgang op M1 naar M2 veel moeiliker was omdat je dan zeg maar voorbereid wordt op het Z
en je moet natuurlijk wel wat kunnen in het Z. Knipoog
ik ken mensen die door de M1 heen vlogen en hebben het in de M2 veel moeilijker Knipoog

Zoals ik Bloos
M1 elke keer thuis met drie winstpunten en nu vinden we het echt moeilijk in het M2

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:22

ik vond het een lastige overgang,
de dingen die veranderen vallen opzich wel mee maar er wordt zo streng gejureerd ( of ik heb telkens nét de verkeerde Vork )
mijn paard toont niet echt super in de dressuur, dan gaat het voor mijn gevoel supergoed, tuuuurlijk zitten er altijd wat kleine foutjes in, en dan wordt dat beloond met 178 punten ( is me nou al 6 keer overkomen) met het commetaar, je bent er bijna maar nog net niet helemaal.. en als het "wat minder" gaat bij mij dan haal ik gelijk 165 ofzo..
mijn motivatie voor de dressuur is iig weg.. heb nog 4 proefjes te gaan en dan vind ik het wel best Vork

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:54

ik vond het niet heel lastige overgang maar ze letten veel meer op oprichting en impuls Knipoog en ze letten meer op je houding dan de L2

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:02

Sjuulie schreef:
ik vond het een lastige overgang,
de dingen die veranderen vallen opzich wel mee maar er wordt zo streng gejureerd ( of ik heb telkens nét de verkeerde Vork )
mijn paard toont niet echt super in de dressuur, dan gaat het voor mijn gevoel supergoed, tuuuurlijk zitten er altijd wat kleine foutjes in, en dan wordt dat beloond met 178 punten ( is me nou al 6 keer overkomen) met het commetaar, je bent er bijna maar nog net niet helemaal.. en als het "wat minder" gaat bij mij dan haal ik gelijk 165 ofzo..
mijn motivatie voor de dressuur is iig weg.. heb nog 4 proefjes te gaan en dan vind ik het wel best Vork

En wat vind je instructeur?
Misschien tijd om te wisselen?
Toch wel fijn namelijk als iemand je motiveert en ook ervoor zorgt dat je beter gaat presteren.
Het zou jammer zijn als je nu gaat stoppen (of je moet een paard hebben met wat meer lichamelijke belemmeringen, dan is het niet eerlijk om te overvragen natuurlijk)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:05

Scum schreef:
Er wordt niet zo heel veel anders gepunt en er komt ook niet zoveel nieuws bij. De contra in het M1 stelt niet zoveel voor. Wat ik wel lastig vind is het doorzitten in de middendraf.

De overgang naar van het M1 naar M2 vind ik dan wel weer lastiger. Daar wordt echt meer verzameling gevraagd.

Grappig, ik vond de overgang van de L2 naar de M1 juist lastiger dan van de L1 naar de L2. Clown

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:47

Ik vond het een pittige overgang

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:29

Scum schreef:

Hier ben ik het mee eens. Van L1 naar L2 weet ik niet (meer) de laatste keer L1 was in mijn ponytijd.... In het L2 reed ik pas aan het einde elke wedstrijd beide proeven met winst, de 1e 6 a 7 proeven geen winst. (moesten ook nog een beetje combi worden) Maar in het M1 hadden we vanaf het begin winst, net aan, maar vrij snel dikke winst. In het M2 weer begonnen zonder winst, dat vond ik echt een moeilijke overgang.

Dus L2 naar M1 vond IK een prettige overgang, hele fijne proeven (wel oude proeven)

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:31

Ik vind het van het M1 naar het M2 ook moeilijker.. In het M1 kom je al een heel eind als je je schouderbinnenwaarts en je overgangen (ook tempowisselingen) netjes rijdt..

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:55

Superwoman: Ja dat zou een optie kunnen zijn, maar zo lang heb ik dit paard niet meer dus denk dat het niet erg slim is om voor zon korte tijd nog instructie te vinden aangezien de instructie het paard ook moet leren kennen.
Dressuur is sowieso niet mijn ding maar ik doe wel mijn best. Het is zo jammer dat het aan de jury ligt wat voor punten je krijgt.. ik kreeg zondag het commetaar: je moet hem iets oppakken en meer bergopwaarts rijden en dan zit het er sowieso wel in..had 178 en de tweede proef kreeg ik als commetaar, je moet hem iets meer lucht geven. met 165 punten Verward
maar het gaat hier niet om mij maar om de overgang van de L2 naar de M1 Knipoog
en de jury's vind ik de grootste verandering

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 21:50

De b en vooral het L1 vloog ik door (ben 3 keer L1 gestart en had 13 wp)2x4 en 1x5. L2 in het begin steeds net aan en de laatste 2 keren had ik beide keren weer 3wp.. ben zo benieuwd... het enigste commentaar wat k wel eens krijg dat tie niet te kort in de hals mag worden.. maar dan denk ik weer in de m is dat minder erg als in het b toch?? b zijn vaak jonge paarden en als je soms naar het z kijkt lopen ze ook korter... kan ook aan mij liggen hoor dat dat niet zo is maar drm plaats ik dit topic ook Knipoog

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:56

luwaniej1 schreef:
De b en vooral het L1 vloog ik door (ben 3 keer L1 gestart en had 13 wp)2x4 en 1x5. L2 in het begin steeds net aan en de laatste 2 keren had ik beide keren weer 3wp.. ben zo benieuwd... het enigste commentaar wat k wel eens krijg dat tie niet te kort in de hals mag worden.. maar dan denk ik weer in de m is dat minder erg als in het b toch?? b zijn vaak jonge paarden en als je soms naar het z kijkt lopen ze ook korter... kan ook aan mij liggen hoor dat dat niet zo is maar drm plaats ik dit topic ook Knipoog

Te kort in de hals worden is sowieso niet goed, niet in de b, maar ook niet in de m. Het is juist belangrijk dat je paard overal met zn hals kan lopen wanneer en waar je maar wilt...

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 22:00

Jibbel schreef:
luwaniej1 schreef:

Te kort in de hals worden is sowieso niet goed, niet in de b, maar ook niet in de m. Het is juist belangrijk dat je paard overal met zn hals kan lopen wanneer en waar je maar wilt...

gelukkig word het ook steeds minder, maar t blijft hard werken. de laatste 2 keer heeft het ook niet op men protocol gestaan.. maar soms hebbie van die dagen dan krijg je het niet voor elkaar Tong uitsteken en als ik datzo hoor kan ik zulke dagen niet in het M gebruiken?? nog een rede omer harder aan te gaan werken Tong uitsteken

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:28

veel succes op je wedtrijd!