Zwaarlijvigheid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Armando_3

Zwaarlijvigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 14:10

Vraagje:

Ik ken hier in de buurt een jonge vrouw die behoorlijk zwaarlijvig is, weet niet hoeveel ze weegt, maar ik vind het niet kunnen dat zij op een fjord van ongeveer 1.45.
Zelf ben ik ook niet een van de lichste, maar zij is overduidelijk zwaarder en dikker dan mij.

Tot hoe veel kilo kan zo'n fjord wel niet hebben?
Wat kan nog? en wat niet?
Geef jullie mening! Ach gut

Anoniem

Re: Zwaarlijvigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:12

Hier is een tijdje geleden nog een topic over geweest. Ik weet niet hoe zwaar die vrouw precies is waar jij het over hebt, maar een fjord is een sterk paard, die kunnen wel een aantal kilootjes dragen hoor..

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:12

Sjees gaan we weer z'on discuccie starten over het gewicht van de ruiter.
Ga even zoeken zou ik zeggen, er zijn al zat topics over.

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:14

ze zegen max 90 kilo.
anders gaat de rug kapot de spieren worden ingedrukt en heb je geen goede doorbloeding van de rug spieren
ge linda

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:17

Ik snap je bezorgdheid over de fjord.
Alleen weet je zoals je al zegt niet wat ze weegt en dan is het erg moeilijk om te zeggen of iets wel of niet kan!
Zelf ben ik ook niet de slankste den en mijn paard heeft geen moeite met mij! Hij heeft totaal geen rugproblemen, de dierenarts roemt altijd dat mijn paard zo goed gespierd is en toch een elastiekje in de spieren en dat hij absoluut niet vast zit in zijn rug.
Ook al ben je zwaarder dan de gemiddelde ruiter wil niet zeggen dat je je paard in de weg zit!

Armando_3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 14:22

Bedankt allen voor een fatsoenlijke antwoord op mijn vraag!
Heb idd medelijde met die fjord!
Misschien kunnen we er wat aan doen hier.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:24

Denk dat je er weinig aan kunt doen!
Is het haar eigen fjord?

Summerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:54

Een fjord kan natuurlijk veel dragen maar hij is niet zo groot he?
Je kan het anders ook gewoon tegen die mevrouw zeggen mischien denkt ze er zelf niet eens over na ?
Xx

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:56

Een fjord kan wel wat dragen hoor. Daar ben je niet zo heel snel te dik voor.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:59

och wat een onzin. Ik ben ook wat volslanker, en ik rij op een haflinger van 1.43. Gaat makkelijk. merk ook niet echt dat ze problemen met mij heeft. Dus waarom zou die vrouw niet op een fjord kunnen rijden? Een licht iemand kan een paard veel meer in de weg zitten.

Armando_3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 15:07

meggiemeg schreef:
Denk dat je er weinig aan kunt doen!
Is het haar eigen fjord?

nee is een verzorgfjord, maar de eigenaar ken ik helaas niet!

Armando_3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 15:07

Als ik er een foto van kon maken, weten jullie waar ik over praat!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:10

dat vind ik niet kunnen, even over een andere persoon zwaarlijvigheid praten en een foto neerzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:10

Dat mag ook niet, zonder toestemming foto's van andere mensen plaatsen..

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:12

Een fjord kan genoeg kilo's hebben en zoals Pubelia al zegt een licht iemand kan een paard nog wel meer in de weg zitten.

Waarom kan je dat meisje/vrouw niet in haar waarde laten??? Hoe zou jij het vinden als ze men zich zo met jou zaken bemoeid.
Moet eerlijk bekennen dat ik topics als deze wel een beetje beu begin te worden, als iedereen zich met zijn eigen leven bemoeid wordt het toch een stuk gezelliger allemaal (en nee ik ben niet dik).

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:16

roks schreef:
ze zegen max 90 kilo.
anders gaat de rug kapot de spieren worden ingedrukt en heb je geen goede doorbloeding van de rug spieren
ge linda

wie zeggen 90 kg???

Wat een onzin, alsof je een standaard aantal kg kan noemen voor wat een fjord kan dragen.
Ik zou zeggen, laat mensen een beetje in hun waarde, iedereen heeft een eigen verantwoordelijkheid om te bepalen of je wel of niet te zwaar bent voor een paard.

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:21

Ik denk dat je gauw genoeg merkt aan een paard wanneer je zwaar bent , ze lopen dan niet meer gaan wankelen met rijden ,vallen bijna om met opstappen.
Ben zelf ook niet een van de lichtste en rijd daarom ook niet een tenger paardje maar een die me met plezier rond draagt.
Hoe loopt die fjord rond met haar ?
En inderdaad zijn er al heel veel topics over dit onderwerp geweest en niet iedereen is het zelfde maar hebben wel de zelfde passie !

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:36

Een foto plaatsen gaat te ver.
Jou kant is één kant van het verhaal, diegene die op de pony rijdt kan zichzelf niet verweren.
De eigenaar van de pony vind dat het nog wel kan, anders zal hij/zij de pony niet laten berijden door haar denk ik.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:41

negentig kilo dan kan een volwassen man al niet op een fjord rijden

benookduiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:45

Hangt een beetje ervan af of de vrouw goed en slecht kan rijden goed dan is dit geen probleeem maar is het beginnerling dan zal ik toch dit niettoe laten

basedate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:40

Laat haar toch lekker doen wat ze graag wil! Als het paard last van de rug zou hebben, dan zou ook zij daar wel wat aan doen lijkt me. En bovendien, en foto gaat echt te ver, er zal maar over je gezegd worden "Ja zij is zo dik; ze zou eigenlijk net mogen rijden op haar paard!" Hoe zou jij het vinden? (Nee ben niet dik) En bovendien, als er ies mis was met de rug van het paard, zou de eigenaar dat toch ook doorhebben?!

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:55

Een fjord kan echt heel veel dragen en trekken, zijn sterke paardjes! Natuurlijk verschilt het wat je er mee doet, maar over het algemeen is iemand niet snel te zwaar voor een fjord. Ik heb altijd geleerd: 110 kg dragen en 1000 kg trekken, dat kunnen ze.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:04

Ik weeg zelf ook niet al te licht en rijd op mn fjord van 1.43. Zelfs als hij ervandoor gaat (of op commando) met mij kan hij een flinke snelheid halen en zwenken als de beste. Je wordt eigenlijk bedankt, als ik jouw reactie zo lees kan ik dus niet meer op mn eigen paardje rijden.
Waarom als je haar ziet zeg je het niet tegen haar hoe jij erover denkt, misschien kan ze het je dan zo vertellen.

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:46

Ik heb altijd zoiets van als het paard het (een lange tijd) aan kan is er toch niks aan de hand? Zelf heb ik ook een tijdje op een pony gereden die eigenlijk te klein voor mij was maar het is altijd goed gegaan. (Anders kwam hij niet aan zijn beweging- lekker uitrazen met een buitenrit-, vond ik ook zielig)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:56

weetje.... ik zou me er niet zo druk over maken. de eigenaar van die fjord bepaald vast of het wel of niet kan.
pff, ik word er zo moe van van dat gezeur over gewicht...
helemaal brutaal vind ik het idee dat je er hier een topic over opent en dan nog foto's wilt plaatsen ook!
spreek die persoon er eens zelf over aan, over hoe zij erover denkt, daar bereik je meer mee dan hier een topic openen.