Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
!
. Laat wel weten aan haar dat dat gedrag onwenselijk is. Ik leerde mijn pony het woord "Nee", als ik dat zeg, weet ze dat ze iets doet wat niet mag.

lindsey schreef:Ken je verder niet maar nu klink je toch wel een beetje penny.
Het arme paard is zo zielig want ze is haar vertrouwen in mensen kwijt.
Weet je wel hoe hard een schop aan kan komen?
Meteen afstraffen dus. Je hebt gewoon te maken met een dominantie probleem.
??Mijn shet is zeker het vertrouwen in volwassenen kwijt,in kinderen minder.
Aya schreef:Absoluut nooit je stem verheffen of haar een corrigerende tik geven; zodra ze vertrouwen in je krijgt is het pas tijd om haar respect bij te brengen, denk ik.
Zo veel mogelijk bij haar zijn, proberen je merrie duidelijk te maken dat je niks van haar verlangt dat ze niet wil. Liefdevol poetsen en met een zachte stem toespreken. Dat je je paard hebt laten controleren was al heel goed, dat laat zien dat je echt met haar begaan bent - als je ervoor zorgt dat je merrie dat ook doorkrijgt, win je vast snel haar vertrouwen terug![]()
Stel je verder ook niet dominant op naar je paard, misschien helpt het als je een beetje onderdanig doet. Als ze echt zo slecht behandeld is, denkt ze waarschijnlijk dat alle dominante mensen slecht zijn. Maar dat zij uiteindelijk respect voor jou heeft/krijgt is natuurlijk ook belangrijk!