Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Quellian schreef:Waarom zijn er zo weinig mensen die een vlaggetje in hun eigen drol steken? Lijkt me ook het ultieme.
Arabesk schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom bij de moderne dressuur en de dressuur wedstrijden de hoge schooloefeningen zoals: croupade, courbette, capriole en levade niet gedaan worden?
Die oefeningen lijken mij toch dé kroon op het werk, of niet?

Sisco4life schreef:Zie jij anky al met een levada door de bak gaan ?
Het lijkt mij simpelweg niet voor iedereen en niet voor ieder paard weggelegd, dat hogeschoolwerk.
Alane schreef:de dressuurwedstrijden zoals ze nu zijn en in het verleden waren zijn niets anders dan het tonen hoever je bent in de africhting van je paard in competitie verband...
toch? Dat is de kroon op de africhting, als ik de boeken van klassiek dressuur mag geloven. crossmonster schreef:ik zou ze niet graag in de hogere dressuur zien.
ik denk dat ze in eerste instantie zijn weggelaten, omdat veel dressuurruiters schijterts zijn.. ( sorry, maar is wel zo )
veel dressuurruiters durven zelfs geen kruisje te springen, laat staan een capriole
daarnaast zijn zulke oefeningen nog belastender voor gewrichten en rug,
en het zou idd net een circus optreden zijn.
de huidige dressuur heeft rust, en toch actie over zich heen, mij voldoende hoor
dat is niet mijin ide van harmonie en ontspannen dressuur.
Zou ht ook nóg zwaarder maken dan het nu al is. Lijkt me dat de topsporters (de paarden wel te verstaan) het al zwaar genoeg hebben! Het is dressuur geen circus....
ja als je het geheel bekijkt, maar als je op details gaat letten...Nee dat is niet mijn ide van harmonie!
pharagirlke schreef:Ook daar vond ik het er niet echt harmonieus en ontspannen uit zien.ja als je het geheel bekijkt, maar als je op details gaat letten...Nee dat is niet mijn ide van harmonie!