Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Silence schreef:Binnekort gaat Silence voor de eerste keer mee en ik wil hoge transportbeschermers gaan gebruiken.
Hij accepteerd ze alleen nog niet zo goed, dus dan word oefenen.
.
. Die hoofdbescherming lijkt me ook handig omdat het toch een heel gevoelig deel van een paard is. Vinden jullie niet.. ? Maysie schreef:Die van mij krijgt hoge transportbeschermers aan met daaronder springschoenen.. Liefste een staartbandage maar afhankelijk van hoe ver het is. Dekentje gaat altijd mee want je zal altijd zien dat ik hem nodig heb als ik hem een keer niet mee heb. Die hoofdbescherming lijkt me ook handig omdat het toch een heel gevoelig deel van een paard is. Vinden jullie niet.. ?
), een deken als het nodig is.

) . In Amerika en Engeland worden ze veel gebruikt. KarminaP schreef:We hebben mijn paard zondag vervoerd in de 2paardstrailer samen met nog een paard. Mijn paard is 2 keer gevallen en ik vind dat we rustig gereden hebben. Ik heb dus geen idee hoe dit komt want hij wordt regelmatig eens vervoerd en dan hadden we dit nooit voor. Is het nu echt aan te raden om hoge transport beschermers aan te doen?
KarminaP schreef:We hebben mijn paard zondag vervoerd in de 2paardstrailer samen met nog een paard. Mijn paard is 2 keer gevallen en ik vind dat we rustig gereden hebben. Ik heb dus geen idee hoe dit komt want hij wordt regelmatig eens vervoerd en dan hadden we dit nooit voor. Is het nu echt aan te raden om hoge transport beschermers aan te doen?
Ineke2 schreef:Silence schreef:Binnekort gaat Silence voor de eerste keer mee en ik wil hoge transportbeschermers gaan gebruiken.
Hij accepteerd ze alleen nog niet zo goed, dus dan word oefenen.
Kies dan voor lage transportbeschermers of peeskappen met springschoen o.i.d.
Als hij het niks vind en gaat stressen in de trailer met die dingen om ben je ook niet blij. Ze kunnen beter rustig in de trailer staan met iets minder bescherming om dan zo stressen en zich daardoor juist verwonden...
Mijn pony krijgt bij hele korte ritjes niks om of peesbeschermers en bij langere ritten lage transportbeschermers.