beenbescherming trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

beenbescherming trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:34

wat gebruiken jullie voor been bescherming als jullie met het knol op pad gaan?
In de trailer dus...

Silence

Re: beenbescherming trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:36

Binnekort gaat Silence voor de eerste keer mee en ik wil hoge transportbeschermers gaan gebruiken.
Hij accepteerd ze alleen nog niet zo goed, dus dan word oefenen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:37

Geen beenbescherming, geen deken, geen staartzak, maar gewoon bloot. Vooruit, een halster heeft ze wel om Knipoog

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:42

Ik gebruik altijd hoge transportbeschermers.
Of ik een deken gebruik is afhankelijk van het weer en temperatuur
en of het paard bezweet is of niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:02

Niks.
Alleen indien de weersomstandigheden erg slecht zijn en de paarden op een open trailer staan, dan wil ik wel nadenken over een deken, maar verder geen overbodige rommel aan mijn paard.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:09

Silence schreef:
Binnekort gaat Silence voor de eerste keer mee en ik wil hoge transportbeschermers gaan gebruiken.

Kies dan voor lage transportbeschermers of peeskappen met springschoen o.i.d.
Als hij het niks vind en gaat stressen in de trailer met die dingen om ben je ook niet blij. Ze kunnen beter rustig in de trailer staan met iets minder bescherming om dan zo stressen en zich daardoor juist verwonden...

Mijn pony krijgt bij hele korte ritjes niks om of peesbeschermers en bij langere ritten lage transportbeschermers.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:13

helemaal niks, eventueel een deken als het erg koud is of zweetdeken als hij bezweet is. Als we op wedstrijd gaan krijgt hij wel achter beschermers om, maar dat is omdat hij anders zijn net mooi wit gewassen sokken onder poept. Als we ergens anders heen staan, heeft hj helemaal niks om.

LiesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:14

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:00

Mijne heeft altijd alles om, hij valt nogal eens in de trailer of gedraagt zich lomp, liever ingepakt en veilig dan bloot en schade.
Dus onderlappen enbandages eromheen.... staartbandage en met wedstrijden staartzak. En als het koud is een zweetdekentje...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:36

Hier nog eentje die compleet ingepakt wordt (deken alleen waar nodig). Liever mee verlegen dan om verlegen.
Hij wilde een tijd niet laden maar dat gaat nu weer goed dus dan komt de bescherming er ook weer bij, weet nu dat het geen angst alleen is Knipoog.
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 25-05-07 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:42

Ook niet al het zoveelste topic over dit onderwerp he.... Nagelbijten / Gniffelen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:47

Die van mij krijgt hoge transportbeschermers aan met daaronder springschoenen.. Liefste een staartbandage maar afhankelijk van hoe ver het is. Dekentje gaat altijd mee want je zal altijd zien dat ik hem nodig heb als ik hem een keer niet mee heb Tong uitsteken. Die hoofdbescherming lijkt me ook handig omdat het toch een heel gevoelig deel van een paard is. Vinden jullie niet.. ?

Wendystip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:48

Niks, en anders peesjes.

Wendystip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:49

Maysie schreef:
Die van mij krijgt hoge transportbeschermers aan met daaronder springschoenen.. Liefste een staartbandage maar afhankelijk van hoe ver het is. Dekentje gaat altijd mee want je zal altijd zien dat ik hem nodig heb als ik hem een keer niet mee heb Tong uitsteken. Die hoofdbescherming lijkt me ook handig omdat het toch een heel gevoelig deel van een paard is. Vinden jullie niet.. ?

Hoofdbescherming??? Wat is dat dan?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:59

Een soort pad van stevig materiaal waar 2 gaten in zitten waar de oren doorheen kunnen. Zou het paard omhoog komen in de trailer of schrikt hij ergens van en goit hij zijn hoofd omhoog en knalt eventueel tegen het dak aan dan beschermd deze pad zijn hoofd grotendeels.. Ik kon zo snel niet een foto er van vinden maar zodraik 1 heb dan zet ik hem ff neer Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:05

Als ik op wedstrijd ga krijgt hij hoge transportbeschermers om, en een vlecht in zijn staart (anders schijt hij deze onder Boos! ), een deken als het nodig is.
Als ik een klein stukje ga krijgt hij niets om, maar dat is omdat hij braaf op de trailer staat. Mijn merrie krijgt altijd beschermers om want die is angstig op de trailer Ja

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:08

Ik heb toch nog een foto gevonden.

Je kijkt nu tegen de onderkant van de beschermer aan.
Afbeelding

Door de 2 gaten gaan de oren en hierbij wordt zijn hoofd beschermd wanneer hij bijvoorbeeld omhoog zou gaan in de trailer. Ook kan deze beschermer in de stal gebruikt worden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:09

Heeft mijn inziens geen nut, want als hij zijn kop al zou stoten gaat dat met zo'n kracht dat de klap echt wel koppijn bezorgd Ja

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:12

Het hangt ook er vanaf wat voor type hoofdbeschermer gebruikt.. sommige hebben een zeer groot schokabsorbering ( om het maar zo te noemen Nagelbijten / Gniffelen ) . In Amerika en Engeland worden ze veel gebruikt.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:25

Zo wie zo gebruik ik transoprtbeschermers en het ligt er aan wat voor weer of het is anders doe ik er ook nog een zweetdeken bij op

KarminaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:24

We hebben mijn paard zondag vervoerd in de 2paardstrailer samen met nog een paard. Mijn paard is 2 keer gevallen en ik vind dat we rustig gereden hebben. Ik heb dus geen idee hoe dit komt want hij wordt regelmatig eens vervoerd en dan hadden we dit nooit voor. Is het nu echt aan te raden om hoge transport beschermers aan te doen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:04

KarminaP schreef:
We hebben mijn paard zondag vervoerd in de 2paardstrailer samen met nog een paard. Mijn paard is 2 keer gevallen en ik vind dat we rustig gereden hebben. Ik heb dus geen idee hoe dit komt want hij wordt regelmatig eens vervoerd en dan hadden we dit nooit voor. Is het nu echt aan te raden om hoge transport beschermers aan te doen?

Dat kun jij wel vinden, maar IS dat zo????
Ik zou dus eerst eens op basis van feiten controleren of er wel zo rustig wordt gereden, voordat je aan allerlei symptoombestrijding gaat doen.
Controle is simpel: zet een volle mok water los op het dashboard; als er water over de rand gaat, ben je te lomp bezig.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:20

KarminaP schreef:

In mijn ogen moet je niet beschermers omdoen omdat hij valt, maar toch zien te voorkomen dat hij valt. Het kan zijn dat je paard moeite heeft met zijn evenwicht te bewaren op het kleinere oppervlak van een tweepaardstrailer. Als hij in een 1,5 paards nooit problemen had, kan dat dus betekenen dat je hem niet samen met een ander paard kunt vervoeren of je moet nog veel voorzichtiger rijden, dus echt bochten om kruipen, absoluut niet abrupte bewegingen maken, etc. Viel hij bij bochten of juist bij andere manoeuvres?

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:55

Ineke2 schreef:
Silence schreef:

Kies dan voor lage transportbeschermers of peeskappen met springschoen o.i.d.
Als hij het niks vind en gaat stressen in de trailer met die dingen om ben je ook niet blij. Ze kunnen beter rustig in de trailer staan met iets minder bescherming om dan zo stressen en zich daardoor juist verwonden...

Mijn pony krijgt bij hele korte ritjes niks om of peesbeschermers en bij langere ritten lage transportbeschermers.

Waarom bij een lange rit wel transportbeschermers? Op een korte rit kan er netzogoed iets gebeuren . . .

Gebruik zelf geen transportbeschermers, maar als m'n pony op ijzers staat wel.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:48

Ik vind beter voorkomen. Dus dan maar "teveel beschermt in veel mensen hun ogen"